check home phone-call search send

سیر تکامل در برنامه نویسی

سیر تکامل در برنامه نویسی

به نظر من سیر تکامل برای هر چیزی صدق می کند میخواهد یادگیری یک ورزش باشد یا یادگیری برنامه نویسی یا حتی درست کردن یک غذای خوشمزه؛ در این پادکست میخواهیم در مورد سیر تکامل در برنامه نویسی صحبت کنیم.

یکی از دلایلی که اقدام به ضبط این پادکست کردیم عجول بودن خیلی از دوستان دانشجو برنامه نویسی است که میخواهد در کمتر از یک ماه یک برنامه نویس حرفه ای شوند. که به نظرم به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و خیلی از افراد با تبلیغات گول زننده میخواهند این باور غلط را جا بندازند که شما می توانید در کمتر از یک ماه به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شوید.

اگر بخواهم در مورد سیر تکامل در برنامه نویسی یک مثال قابل لمس بزنم می توانم این مورد را ارائه کنم، یک بچه که تازه به دنیا آمده را در نظر بگیرید آیا امکان دارد در کمتر از یک ماه این بچه مثلا 30 سالش شود. اصلا امکان پذیر نیست چون این بچه باید سیر تکامل سنی خود را طی کند تا به سن 30 سالگی برسد. در مورد برنامه نویسی هم صدق می کند.

مثلا شما میخواهید برنامه نویس شوید باید 800 تا 1200 ساعت وقت مفید و با تمرکز برای این تخصص و حرفه ای شدن در آن صرف کنید. آن وقت می توان گفت شما یک برنامه نویس حرفه ای هستید که برنامه نویسی را به صورت کاملا حرفه ای انجام میدهید.

سیر تکامل در برنامه نویسی

اگر شما نخواهید سیر تکامل در برنامه نویس شدن را طی کنید به احتمال زیاد شکست خواهید خورد و امکان ندارد یک برنامه نویس حرفه ای شوید. چون بارها این مورد را بین دانشجویان عزیز برنامه نویسی دیده ام که خواسته اند با 3 4 هفته یک برنامه نویس حرفه ای شوند و وقتی نتوانسته اند، کلا برنامه نویسی را کنار گذاشته اند.

پیشنهاد میکنم این پادکست فوق العاده در زمینه سیر تکامل در برنامه نویسی را گوش دهید و تمام نکات آن را یادداشت برداری کنید چون می تواند یک دید عالی و دقیق در مورد سیر تکامل در برنامه نویسی به شما ارائه دهد که با هدف گذاری و برنامه ریزی درست این مسیر را طی کنید.

سعی کنید از افرادی که باورهای غلط این مدلی ارائه می کنند دوری کنید چون این افراد فقط میخواهند به اهداف خودشان برسند و بیشتر این صحبت ها جنبه تبلیغاتی دارد. باز تاکید می کنم برای حرفه ای شدن در برنامه نویسی باید حداقل 800 تا 1200 ساعت وقت مفید صرف کنید تا یک برنامه نویس حرفه ای شوید. و بعد در کنار این حرفه ای شدن کم کم تجربه کسب نماید.

به هیچ عنوان در یادگیری برنامه نویسی یا هر تخصص و مهارت دیگر، راه میانبر نداریم و اصلا امکان ندارد شما تخصصی مثل برنامه نویسی را در عرض یک ماه یاد بگیرید. در عرض یک ماه می توانید مقدمات تا متوسط این تخصص را فرا بگیرید و پروژه های خیلی کوچک یا به اصطلاح مینی پروژه انجام دهید.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید