check home phone-call search send

سوالات مهم قبل از یادگیری برنامه نویسی

سوالات مهم قبل از یادگیری برنامه نویسی

هر کسی قبل از یادگیری هر چیزی، باید تعدادی سوال از خودش بپرسد تا ببینید برای یادگیری این تخصص و مهارت آماده است یا نه؟ این موضوع در مورد یادگیری و آموزش برنامه نویسی هم صدق می کند. چون برنامه نویسی هم یک تخصص و مهارت است که می توان از آن کسب درآمد کرد یا به صورت تفریحی و علاقه ای یاد گرفت.

در این پادکست که با عنوان سوالات مهم قبل از یادگیری برنامه نویسی ارائه شده است در مورد همین موضوع صحبت کرده ایم که قبل از یادگیری این تخصص باید چه سوالاتی را از خود بپرسیم تا بتوانیم مسیر را درست و دقیق برویم.

اولین چیزی که باید به آن توجه ویژه شود اینست، دلایل یادگیری این تخصص یا مهارت چیست؟ و چرا میخواهیم آن را یاد بگیریم اگر دلایل را ندانیم به احتمال زیاد وسط کار یادگیری را کنار بگذاریم.

مثلا شخصی میخواهد کسب درآمد کند و به عنوان یک شغل به آن توجه ویژه دارد این شخص انگیزه اش نسبت به کسی که تفریحی یاد میگیرد کاملا متفاوت است و میخواهد در کمترین زمان ممکن متخصص برنامه نویسی شود.

سوالات مهم قبل از یادگیری برنامه نویسی

با پرسیدن این سوالات، آینده کاری یا حتی آینده یادگیری خود را مشخص می کنیم. شاید این سوالات پیش پا افتاده باشند اما متاسفانه کسی به آنها توجه نمی کند و همین امر باعث شکست در یادگیری می شود.

این پادکست در 15 دقیقه ارائه شده است که می تواند کمک خوبی به شما نماید تا بتوانید با انگیزه اقدام به یادگیری برنامه نویسی کنید. پس پیشنهاد می کنم یک خودکار و برگه بیاورید و سوالاتی که در این پادست مطرح شده است را از خود بپرسید. سعی کنید به سوالات مطرح شده جواب دهید. و همه چیز را مکتوب نماید.

یکی از سوالات مهم در این پادکست در مورد علاقه شما به یادگیری برنامه نویسی است. اگر علاقه ای به این حوزه ندارید به نظرم نیاز نیست که یاد بگیرید. چون وقتی علاقه ای در کار نباشد شما نمی توانید به خواسته ای اصلی خود برسید. (سعی کنید چیزی را یاد بگیرید که واقعا به آن علاقه دارید و از انجام دادن آن لذت میبرید. اگر نمیدانید علاقه دارید یا نه؟ پیشنهاد میکنم یک ماه یادگیری را جلو ببرید و بعد مشخص می شود دوست دارید یا خیر)

بارها دیده ام افراد فقط به خاطر کسب درآمد، یادگیری این تخصص را شروع کرده اند که متاسفانه خیلی از این دوستان شکست خورده اند چون یادگیری بدون علاقه معنی ندارد و زجرآور است.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید