check home phone-call search send

درآمد طراحی وب سایت در ایران

خیلی ها وقتی میخواهند وارد حوزه طراحی سایت شوند اولین چیزی که ذهنشون رو مشغول میکنه میزان درآمد طراحی وب سایت در ایران است. و میخواهند بدونند که اگر طراح وب سایت شوند مثلا ماهانه چه مقدار درآمد دارند. در این مقاله به صورت کامل در مورد درآمد طراحی وب سایت در ایران صحبت میکنیم و سعی می شود تمام تجربیات خود و دوستانم رو در این مقاله لحاظ کنم چون تجربیات خیلی تاثیر گذارتر و واقعی تر است. 

 البته قبلا در مورد میزان درآمد برنامه نویس ها مقالات زیادی مثل درآمد برنامه نویسی موبایل، درآمد برنامه نویس سی شارپ، درآمد برنامه نویسی ios در ایران و درآمد برنامه نویس در ایران در سایت منتشر کردیم که پیشنهاد می شود حتما مطالعه شود چون سعی شده مقالات به صورت تجربه محور نگارش شوند. 

درآمد طراحی وب سایت در ایران

درآمد طراحی وب سایت در ایران

برای کسب درآمد طراحی وب سایت در ایران چند راه وجود دارد که قبلا هم در موردشون در مقاله درآمد برنامه نویس در ایران صحبت کرده ام اما باز در اینجا به صورت لیست میارم که یک یادآوری شود. برای کسب درآمد از طراحی وب سایت در ایران سه روش وجود دارد که در بخش پایین هر سه روش رو معرفی و توضیح میدهیم. 

  • مدل کارمندی 
  • مدل آزاد کاری (فریلنسری)
  • مدل ایده سازی 

مدل کارمندی

در این مدل شما کارمند یک شرکت یا سازمان می شود و بر اساس معیارهایی به شما حقوق میدهند. معمولا حقوق یک طراح وب سایت کارمند، ماهانه بین 2.5 تا 12 میلیون است. البته بستگی دارد فرات اند کار کنید یا بک اند، البته علاوه بر اینها معیارهای زیر هم بسیار تاثیر گذار است.

  • شهر محل کار 
  • میزان تخصص 
  • میزان تجربه 
  • سابقه کار 
  • پست سازمانی 

مثلا کسی که بک اند کار میکند حقوق بیشتری از فرانت اند کار دارد. (پیشنهاد می شود حتما مقاله فرانت اند و بک اند در طراحی سایت از سایت آموزش وردپرس، وردپرسی شو را مطالعه کنید.) معیارهای بالا هم که مورد بررسی قرار دادیم تاثیر زیادی در میزان حقوق دارد. مثلا کسی که تهران کار میکند معمولا حقوق بیشتری دریافت میکند چون 70 درصد شرکت های آی تی و استارت آپ ها در تهران قرار دارند. یا مثلا کسی که تخصصش قابل قبول و بالا باشد میزان حقوق بیشتری دریافت میکند. البته این رو هم اضافه کنم شرکت به شرکت میزان حقوق ها فرق میکند. مثلا بعضی شرکت ها حقوق هاشون بر اساس حقوق اداره کار است و می توان گفت حقوق بسیار ناچیزی میدهند. 
اگر بخواهیم به صورت منطقی به این جریان بپردازم باید بگم میانگین حقوق کسانی که به صورت کارمندی کار می کنند بین 4 تا 6 میلیون است. کسانی که تجربه کمتری دارند یا تخصص کمتر، کمتر می گیرند و کسانی که رزومه و تخصص بهتر دارند خیلی بیشتر از این ارقام می گیرند. 

میزان درآمد طراحی وب سایت در ایران

مدل آزاد کاری یا فریلنسری

این روش که با نام آزادی کاری معروف می باشد به شدت مورد پسند خودم است. اگر بخواهیم فریلنسری رو تعریف کنیم باید بگم به کسی که به صورت تک نفری و بدون وابستگی به شرکت یا سازمانی پروژه دریافت و انجام میدهد فریلنسر گفته می شود. میزان درآمد در این روش بستگی به خود شما دارد. یعنی خود شما درآمد خودتون رو مشخص می کنید هر چه قدر روابط عمومی و رزومه قوی داشته باشید بهتر و راحتتر سفارش پروژه دریافت می کنید. در روش فریلنسری عوامل زیر به شدت تاثیر گذار هستند:

  • روابط عمومی بالا 
  • میزان فعالیت 
  • رزومه قوی 
  • نمونه کار 
  • ارائه دادن درست خود
  • تخصص بالا

بر اساس این معیارها میتوانید پروژه دریافت کنید. مثلا چند نفر رو میشناسم بدون اینکه واسه کسی کار کنند خودشون پروژه دریافت میکنند و چون نمونه کار قوی دارند و خود رو برند کردند تا ماهی 30 میلیون درآمد دارند. مثلا یکی رو میشناسم که فقط طراحی سایت کار میکند معمولا ماهی 3 پروژه دریافت میکند و هر پروژه بین 5 تا 10 میلیون هزینه دریافت میکند. البته کسانی هستند که فقط فرانت اند کار میکنند آن هم بخش کدنویسی که بین 5 تا 10 میلیون درآمد دارند.

میزان درآمد طراحی وب سایت در ایران با مدل ایده سازی

مدل ایده سازی

در ادامه بررسی میزان درآمد طراحی وب سایت در ایران به سراغ روش سوم یعنی مدل ایده سازی آمده ایم. در این روش شما یک ایده رو پیاده سازی می کنید و بر اساس آن ایده کسب درآمد میکنید. این روش به نظرم یکم سخت به نظر میرسد اما اگر بتوانید خوب پیاده سازی کنید و درست ارائه دهید به درآمد های نجومی میرسید که در خواب هم فکرشو نمی کنید. کسانی هستند که یکی دو سال روی یک ایده کار کردند و الان کسب و کارشون چند میلیارد تومان ارزش دارد.

شاید بپرسید این مدل چگونه است، مثلا شما طراحی وبسایت یاد میگیرید بعد به جای کار برای بقیه روی یک ایده کار میکنید و پیاده سازیشو انجام میدهید و در انتها به درآمد میرسانید یکم سخت و پر ریسک است اما درآمد عالی دارد. اگر اهل ریسک وچالش نیستید به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکنم. البته بعضی وقت ها چند نفر با هم روی یک ایده کار و آن را پیاده و اجرا می کنند.

اگر دنبال منابع هستید پیشنهاد میکنم منابع زیر را برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی وب استفاده کنید. 

جلسات رایگان دوره آموزش جامع و پروژه محور HTML و CSS 

(بیش از ۲ ساعت فیلم آموزشی، کل دوره بیش از ۹٫۵ ساعت) :
جلسه یک | جلسه دو جلسه سه | جلسه چهارم | جلسه پنجم

جلسات رایگان دوره آموزش طراحی وب با ASP.Net MVC 

(بیش از ۲۰ ساعت فیلم آموزشی، کل دوره بیش از ۷۵ ساعت): 
جلسه یک | جلسه دو | جلسه سه | جلسه چهار | جلسه پنج | جلسه شش | جلسه هفت | جلسه هشت | جلسه نه | جلسه ده |  جلسه یازده |  جلسه دوازده |  جلسه سیزده | جلسه چهارده |  جلسه پانزده |  جلسه شانزده |  جلسه هفده |  جلسه هجده و نوزده |  جلسه بیست

جلسات رایگان دوره آموزش طراحی وب با ASP.Net Core1 

(بیش از ۴ ساعت فیلم آموزشی، کل دوره بیش از ۳۳ ساعت): 
جلسه یک | جلسه دو | جلسه سه | جلسه چهار | جلسه پنج | جلسه شش

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 16 دیدگاه
Avatar
ملیکا
پاسخ دهید

سلام ممنون ازسایت خوبتون ببخشید من دانشجوی سال اول دندانپزشکی هستم میخوام وارد حوضه برنامه نویسی و طراحی وب بشم ایا برای منی که مشغله درسی دارم این امکان وجود داره حرفه ای بشم

Avatar
Matin
پاسخ دهید

یک سوال دیگه هم داشتم .
بعد از یادگیری html و css و بعد بوت استرپ ، آیا فقط با زبان برنامه نویسی پایتون میشه در همین ایران که زبان های جافتاده تر و قدیمی تری مثل جاوا و سی شارپ و دات‌ نت بیشتر رایج‌ تر است ، وارد بازار کار و درآمد خوب شد ؟ این خیلی برام‌ مهمه . چون از خیلی از‌ دوستان دانشگاهی ام و حتی اساتید دانشگاه شنیدم که رو اکثر زبان‌ها کار کنید و زبان های بیشتری را بلد باشید بهتر است ولی چون‌خودم اکثر وقتم رو روی پایتون گذاشتم (به علت چند منظوره بودنش) میخوام مطمئن شم که دیگه وقتم رو برای یادگیری زبان های دیگری که پیچیده تر هستند و همان کارایی را دارند ،‌نگذارم .
ممنون‌ میشم در این زمینه نیز راهنمایی های لازم‌ را انجام دهید .

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Matin
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    آره میشه
    هیچ مشکلیم نداره
    الان تو ایران فریم ورک asp.net و زبان php و به تازگی جاوااسکریپ خیلی جا افتادن
    ولی باید قبول کرد تا حدودی پایتون هم جا باز کرده و در حال پیشرفت هستش در ایران
    اصلا پیشنهاد نمیدم چند زبان رو یاد بگیرید
    سعی کنید یک زبان رو عمیق و کامل یاد بگیرید
    این خیلی مهمتر هستش

Avatar
Matin
پاسخ دهید

سایت سورس ایران به جرئت میتونم بگم بهترین سایت فارسی زبان در ایران است که فوق العاده همه مطالب رو برای هز دسته از افراد اعم‌ از مبتدی و حرفه ای ، طبقه بندی کرده و توضیح میده .
بنده فقط چند روز با این سایت محشر آشنا شدم و مطالبی که در این چند روز یاد گرفتم شاید میتونم بگم با ارزش تر از ۴ ترم درس خواندنم در دانشگاه بوده . اینقدر پایه این سایت محکم بنا شده که بعید میدونم کسی بتونه حالا حالا ها رو دستش بزنه و اینو بدون اغراق میگم . کافیه یکم‌ وقت تو بقیه سایت ها بذارید تا کاملا متوجه حرفام شوید .
تشکر ویژه از تک تک زحمت کشان ،‌چه جوان و‌ مبتدی و‌چه حرفه ای و سالخورده ی این سایت عالی .
یکی از دوستان کاملا درست گفت . بدون پرداختن به حواشی ، صاف میرسونتت به آدرسی که نیاز داشتی .

من یک سوال هم‌ داشتم . کسی که آزاد کار طراحی سایت میکنه ، چطور میتونه متوجه بشه که مبلغی که داره به متقاضی پیشنهاد میده ، هم برای خودش و هم‌ برای متقاضی منصفانه است ؟ منظورم اینه که از رو چه ملاک هایی میشه متوجه شد مبلغ رو داری کم میگی یا زیاد یا نرمال ؟
بازم در انتها از مطالب خوبتون تشکر میکنم .

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Matin
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    این مورد بر اساس ویژگی های خودتون و مشتری مشخص میشه
    مثلا اگر خودتون سایت داشته باشید و چند نمونه کار قوی خیلی راحت می توانید قیمت های بالا بدید
    اما اگر نداشته باشید مشخصه قیمت ها پایین میاد
    حالا میمونه طرف مقابل
    باید ببینی طرف مقابل چطوری هستش و بر اساس اون چیزی که هست قیمت رو بدید

Avatar
معین
پاسخ دهید

سلام کجا میتونم حداقل و حداکثر تعرفه های طراحی سایت استاتیک و داینامیک و ببینم؟ هر چی تو اینترنت گشتم نتونستم تعرفه درستی و پیدا کنم؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ معین
    پاسخ دهید

    جای خاصی این مدلی نداره
    ولی معمولا از 2 3 تومن شروع میشه تا شاید 100 میلیون

      Avatar
      معین در پاسخ پشتیبان سورس ایران
      پاسخ دهید

      ممنون
      قیمت های عجیبی میبینم تو سایت ها یک ملیون تومان طراحی سایت یا طراحی سایت با پنل کاربری و فروشگاه سه ملیون تومان دلیل این قیمت ها عجیب چی میتونه باشه؟

        Avatar
        پشتیبان سورس ایران در پاسخ معین
        پاسخ دهید

        سلام
        وقت بخیر
        عجیب نیست
        همه جوری داریم
        از یکی دو تومن داریم تا 40 50 میلیون تومن
        شایدم بیشتر

Avatar
معین
پاسخ دهید

سلام ممنون از سایت خوبتون
سوال اول ، اگر کسی css html js و یاد بگیره
در مدل آزاد کاری میتونه بین 5 تا 10 ملییون تومن برای ساخت یک سایت درامد داشته باشه؟
سوال دوم اگر کسی برای ساخت یک سایت معمولی نه فروشگاه نه سایت های پیچیده فقط سایت عادی یعنی سایت استاتیک بتونه فرانت یک سایت و بسازه با جاوااسکریپ سی اس اس و اچ تی ام ال و اونو در سرور قرار بده دیگه چه میتونه احتیاجی به یادگیری بک اند داشته باشه؟

Avatar
Hamed
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید سایتتون واقعا عالیه حرف نداره یکی از معدود سایت هایی هست که مطالب و مقالات درست و بدون اضافه گویی و پرداختن به حاشیه است !
واقعا ممنون

ممنون میشم راهنماییم کنید : برای ورود به حوزه طراحی وب باید زبان خاصی رو آموزش دید مثلا باید php .css یا html رو یاد گرفت ؟ (به صورت جدا جدا) و یا نه در دوره آموزش طراحی وب همه این زبان ها رو آموزش میدن؟

و یک سوال دیگه اینکه آیا با آموزش دیدن python میشه طراحی وب کرد؟
و کلا شاخه های کاری زبان python چی هست؟

Avatar
میهمان
پاسخ دهید

سلام به نظره شما امروزه چه زبانی بیشتر ترند هست در این زمینه… بنده خودم بارها شنیدم که میگن شما رو یه زبان تخصص پیدا کنی حتی جاوا ! که البته نسبت به بروز شدن زبان های برنامه نویسی مثال میزنم! میتونی تخصص پیدا کنی در برنامه نویس شدن و…
ممنون میشم اگر براساس تجربه خودتون جواب بدید
با تشکر از مطالب مفیدتون❤️

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ میهمان
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    شما هر زبانی که میدونی رو فقط استارت بزن و شروع کن
    مهم شروع کردن هستش


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید