سلام به خدمت بازدیدکنندگان محترم سایت سورس ایران
همونطور که قبلا قول داده بودیم که منتظر سری آموزش های بعدی برنامه نویسی 3 بعدی با کتابخانه OpenGL باشید، در این پست به قول خودمون عمل می کنیم و سری بعدی این آموزش ها رو برای کاربران علاقمند قرار میدهیم. کاربران عزیز سایت می توانند برای دریافت آموزش های قبلی و توضیحات بیشتر در مورد برنامه نویسی با کتابخانه OpenGL به پست پک آموزش برنامه نویسی با OpenGL – قسمت دوم مراحعه نمایند.
دانلود پک آموزش برنامه نویسی با OpenGL – قسمت سوم
اوپنجیال چیست ؟
اوپنجیال (به انگلیسی: OpenGL) یک رابط برنامهنویسی نرمافزار چندسکویی برای رندرینگ دوبعدی و سهبعدی است. این رابط برنامهنویسی معمولاً برای تعامل با پردازشگر گرافیکی و بهدستآوردن رندرینگ شتابیافته توسط سختافزار استفاده میشود.
اپنجیال مخفف Open Graphic Library (کتابخانهٔ گرافیکی باز) است ولی اپنجیال خود به هیچوجه یک کتابخانهٔ نرمافزاری نیست و نرمافزار متنباز نیز به حساب نمیآید (چون حاوی هیچ کدی نیست)؛ اوپنجیال، تنها استانداردی باز برای توصیف یک رابط گرافیکی است که توسط شرکتهای متعددی توسعه دادهشده و میتواند توسط درایورهای گرافیک، سیستمعاملها و نرمافزارهای مختلف پیادهسازی شود.
اوپنجیال توسط شرکت سیلیکون گرافیکز از سال ۱۹۹۱ توسعه یافت و در سال ۱۹۹۲ منتشر شد و بهصورت گسترده در طراحی به کمک رایانه، واقعیت مجازی، مصورسازی، بصریسازی اطلاعات، شبیهسازهای پرواز و بازیهای ویدئویی بهکار گرفتهشد. اوپنجیال توسط سازمان کنسرسیوم ناسودبر تکنولوژی Khronos Group مدیریت میشود.
دیدگاه کاربران
تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه