check home phone-call search send

آموزش شبیه ساز پروتیوس و میکروکنترلرهای AVR

آموزش شبیه ساز پروتیوس و میکروکنترلرهای AVR

آموزش شبیه ساز پروتیوس

آموزش میکروکنترلرهای AVR

هر چند وقت یک بار به سراغ الکترونیک میریم و منابع خوبی در زمینه الکترونیک داخل سایت گذاشتیم و قول میدهیم از این به بعد این بخش رو قوی تر کنیم و بیشتر فعالیت داشته باشیم . در این پست کتابی رو آماده کردیم که در مورد میکروکنتلر AVR هست و آموزش شبیه ساز پروتیوس که در قالب 298 صفحه نگارش شده است که واقعا کتاب پر باری هست و پیشنهاد میکنم به کسانی که دنبال منبع در این زمینه ها هستند مطالعه کنند .

AVR خانواده‌ یکی از گونه‌های ریزکنترل‌گر هایی است که شرکت اتمل (Atmel)، روانه بازار الکترونیک کرده است. این ریزکنترل‌گرهای هشت بیتی به دلیل قابلیت برنامه نویسی توسط کامپایلر زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا (HLL)، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. این ریزکنترل‌گرها از معماری RISC برخوردار اند و شرکت اتمل کوشیده با استفاده از معماری پیشرفته و دستورات بهینه، حجم کد تولید شده را کم و سرعت اجرای برنامه را بالا ببرد. یکی از مشخصات این نوع ریزکنترل‌گرها دارا بودن 32 ثبات همه منظوره است. همچنین در این ریزکنترل‌گرها، از حافظه‌های کم مصرف و غیر فرار FLASH و EEPROM استفاده می‌شود.
بسکام BASCOM نرم‌افزاری است برای برنامه نویسی و طراحی مدارات الکترونیکی بر اساس میکروکنترلرها با استفاده از زبان برنامه نویسی بیسیک که توسط مارک آلبرتز برنامه نویسی و توسعه داده می شود.
با این نرم‌افزار می توان با استفاده از IC های خانواده AVR مدارات پیشرفته و قابل انعطاف ایجاد کرد. غیر از این نرم‌افزار، نرم‌افزارهای دیگری نیز برای برنامه نویسی این آی سی‌ها وجود دارد که البته با توجه به قدرت، آسانی و انعطاف پذیری فوق العاده این نرم‌افزار مخصوصاً در سطح آماتوری بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید