check home phone-call search send

مدت زمان یادگیری ASP.Net

بعد ازینکه مقاله ای اس پی دات نت چیست رو در سایت منتشر کردیم خیلی ها در مورد مدت زمان یادگیری ASP.Net پرسیدند. در این مقاله به صورت کامل در مورد مدت زمان یادگیری ASP.Net صحبت میکنیم و باز مثل زبان های دیگر سه سطح یادگیری رو مورد بررسی قرار میدهیم.

مدت زمان یادگیری ASP.Net

دوستان در مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چند مورد را بررسی کردیم که تاثیر بسزایی در مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی دارند. این چند مورد را دوباره در این مقاله به صورت کلی ذکر میکنیم.

  • زبان برنامه نویسی 
  • زمان روزانه برای برنامه نویسی
  • تمرین و تکرار 
  • الگوریتم و فلوچارت 
  • ضریب هوش
  • زبان انگلیسی 
  • ریاضیات 
  • سن 
  • اراده و حوصله‌

دیدگاه اشتباه: خیلی از کاربران و حتی برنامه نویس ها (متاسفانه) فکر میکنند که ASP.Net یک زبان برنامه نویسی است ولی اینطور نیست و ASP.Net یک تکنولوژی بر بستر زبان های برنامه نویسی سی شارپ و ویژوال بیسیک دات نت یا زبان های برنامه نویسی دیگر دات نت است.

ای اس پی دات نت چیست

ASP.Net یک تکنولوژی طراحی سایت است که توسط شرکت معروف مایکروسافت ارائه شده تا برنامه نویسان بتوانند از طریق آن سایت، برنامه و سرویس های وب (WEB) رو بسازند. ASP.Net نسخه .NET تکنولوژی ASP است ASP مبتنی بر زبانهای مشترک در حال اجرا است که به برنامه نویسان اجازه می‌دهد کدهای ASP را با استفاده از هر زبان Framework.NET بنویسند. پیشنهاد میکنم برای آشنایی کامل با ASP.Net مقاله ای اس پی دات نت چیست رو مطالعه کنید.

زمان لازم برای یادگیری ASP.Net

مدت زمان یادگیری ASP.Net

بعد از اینکه گفتیم ای اس پی دات نت چیست حالا به سراغ مدت زمان یادگیری ASP.Net میرویم. در این بخش مثل تمام مقالاتی که در مورد مدت زمان یادگیری زبان های برنامه نویسی و فریم ورک ها منتشر کردیم برای ASP.NET هم سه سطح تعریف میکنیم و بر اساس این سه سطح مدت زمان یادگیری ASP.Net رو مورد بررسی قرار میدهیم.

یادگیری مقدماتی ASP.Net:

اگر میخواهید ASP.Net رو در سطح مقدماتی یاد بگیرد باید ابتدا اینو در نظر بگیرید که آیا سی شارپ بلد هستید یا نه، چون اگر سی شارپ بلد باشید مدت زمان یادگیری ASP.Net تقریبا نصب می شود. برای اینکه ASP.Net به صورت مقدماتی و مبتدی یاد بگیرید باید 15 تا 20 ساعت مفید برای یادگیری و آموزش ASP.Net وقت بذارید و تقریبا 100 تا 150 ساعت هم برای تمرین ASP.Net، تا بتوانید تا حدودی پروژه های خیلی کوچیک رو بنویسید و ار آن ها خروجی بگیرید. این رو هم در نظر داشته باشید اگر سی شارپ بلد باشید این مقدار زمان تقریبا نصف می شود. پس اگر سی شارپ میدونید کار شما به شدت آسان می شود.

یادگیری متوسطه ASP.Net:

اگر خواستید پروژه های بزرگتر رو بنویسید و حداقل یک سایت رو کامل طراحی و پیاده سازی کنید با ASP.Net باید وقت بیشتری بذارید. برای اینکه به حد متوسط ASP.Net برسید باید حداقل 30 تا 40 ساعت وقت برای یادگیری و آموزش ASP.Net بذارید و حدود 300 تا 500 ساعت هم برای تمرین آن در نظر بگیرید. باز تکرار میکنم اگر سی شارپ بلد باشید این مقدار خیلی کمتر می شود. 

یادگیری پیشرفته ASP.Net:

بعضی هستند پا رو میخواهند فراتر بگذارند و بیشتر از یک برنامه نویسی متوسطه باشند و میخواهند یک برنامه نویس حرفه ای ASP.Net باشند. برای اینکه در ASP.Net به حد خوب و حرفه برسید باید 70 تا 100 ساعت وقت مفید برای آموزش و یادگیری ASP.Net قرار دهند و حدود 1000 تا 1800 ساعت هم برای تمرین آن در نظر بگیرند. باز دوباره تکرار میکنم اگر سی شارپ بلد هستید این زمان خیلی کمتر می شود.

نکته: این آمار که ارائه دادیم یک آمار تقریبی برای یادگیری ASP.Net است و برای هر کس با شرایطش فرق میکند. پیشنهاد میکنم مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی رو حتما مطالعه کنید.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 2 دیدگاه
Avatar
عباس
پاسخ دهید

ببخشید من گبج شدم . تو مراحل یادگیری برنامه نویسی وب اول html و css بودن بعد javascript و بعد c شارپ باید یاد بگیریم ک بعدش بریم سراغ asp .net ????

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ عباس
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    بله دوست عزیز
    اول سمت کاربر یا همان فرانت اند رو یاد میگیرید
    بعدش میرید سمت بک اند
    که باید اول زبان رو یاد بگیرید بعدش فریم ورک مربوطه رو


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید