check home phone-call search send

جشنواره نوروزی سورس ایران شروع شد - 😍 تا 50 درصد تخفیف واقعی 😍

مشاهده محصولات
  • 00روز
  • 00 ساعت
  • 00دقیقه
  • 00 ثانیه

تبدیل کاراکتر به کد اسکی در سی پلاس پلاس

یکی از سورس کدهایی که به شدت مورد درخواست کاربران قرار میگیرد سورس تبدیل کاراکتر به کد اسکی در سی پلاس پلاس می باشد. در این پست سورس تبدیل کاراکتر به کد اسکی رو آماده کردیم که به صورت کاملا بهینه و دقیق کدنویسی شده است. این سورس کد مطلق به سوال : ( برنامه ای بنویسید که کاراکتری را از ورودی دریافت کند و کد اسکی آن را در خروجی چاپ کند ) می باشد. 

تبدیل کاراکتر به کد اسکی

توضیحی در مورد کد اسکی بدیم شاید بعضی از دوستان در مورد این کد اطلاعاتی نداشته باشند ، اَسکی (ASCII مخفف American Standard Code for Information Interchange) یک کدبندی نویسه (Character Encoding) بر اساس الفبای انگلیسی است. کدهای اسکی در کامپیوترها، وسایل ارتباطی و هر وسیله دیگری که با متن سروکار دارد، برای نمایش متون استفاده می‌شوند. تمام مجموعه کارکترهای نسل جدید (مانند یونیکد و UTF) از اسکی نشأت می‌گیرند.هر کاراکتر اسکی دارای یک کد عددی معادل است.

اسکی اولین بار در سال ۱۹۶۷ ابداع گردید و آخرین بار در سال ۱۹۸۶ دچار تغییر شد. در حال حاضر ۳۳ کاراکتر آن غیرقابل چاپ می‌باشند، که اکثر آن‌هاکاراکترهای کنترلی هستند که روی ظاهر متن تأثیر دارند.

سورس کد تبدیل کاراکتر به کد اسکی در سی پلاس پلاس

#include<iostream>
#include<conio.h>
using namespace std;
main()
{
char ch;
cout<<"enter a character:";
cin>>ch;
cout<<"\n"<<"ascii code="<<int(ch);
getch();
return 0;
}
Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید