check home phone-call search send

دانلود کتاب داده کاوی با R

دانلود کتاب داده کاوی با R

دانلود کتاب داده کاوی با R به همراه تحلیل شبکه های اجتماعی و متن کاوی

چند وقت پیش کتابی رو داخل سایت قرار دادیم در مورد داده کاوی با عنوان کتاب آموزش مفاهیم و تکنیک های داده کاوی به زبان فارسی که مورد استقبال کاربران قرار گرفت در این پست کتاب دیگری رو در این زمینه اماده کردیم با عنوان داده کاوی با R به همراه تحلیل شبکه های اجتماعی و متن کاوی که توسط دوستان عزیز آقایان دکتر بابک تیمورپور، حیدر نجفی نگارش شده است باید در مورد داده کاوی هم توضیحاتی دهیم ، داده‏ کاوی یکی از حیطه‌های نوین میان‌رشته‌ای است که حوزه‏ های مختلفی همچون ریاضیات، آمار، فناوری اطلاعات، مدیریت و سایر زمینه‏ های مرتبط را باهم ترکیب کرده تا اطلاعات و دانش باارزش پنهان در حجم بزرگی از داده‏ ها را استخراج نماید. با گسترش سریع فناوری اطلاعات و استفاده از آن در سالهای اخیر تقریباً همه سازمان‌ها حجم عظیمی داده در پایگاه داده خود ذخیره نموده ‏اند. این سازمان‌ها به درک این داده ‏ها و یا کشف دانش مفید از آن‌ها نیاز دارند. به‌عبارت‌دیگر، هدف کشف دانش و داده‏ کاوی یافتن الگوها و یا مدل‌های جالبِ موجود در پایگاه داده‏ ها است که در میان حجم عظیمی از داده‌ها مخفی هستند. ازاین‌روی سازمان‌های پیشرو نیازمند ورود به عرصه داده‌کاوی می‌باشند.

در این کتاب در فصل اول ابتدا مقدمه‌ای راجع به داده‌کاوی و در فصل دوم به‌منظور آشنایی خوانندگان مقدمه‌ای از زبان آموزشی Rارائه شده است. فصل سوم به تحلیل اکتشافی داده‌ها در این نرم‌افزار پرداخته و در فصل چهارم انواع روش‌های خوشه‌بندی در نرم‌افزار R بررسی گردیده است. دسته‌بندی داده‌ها موضوعی‌ است که در فصل پنجم بیان گردیده و در فصل ششم سری‌های زمانی در این نرم‌افزار موردبررسی قرارگرفته است. تحلیل شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یکی از حیطه‌های جدید و پرکاربرد در فصل هفتم تبیین گردیده و درنهایت متن‌کاوی موضوعی است که در فصل انتهایی بررسی‌شده است.

مولفین این کتاب سعی نمودند که آموزش داده‌کاوی را به‌صورت کاملاً عملی و به همراه تصاویر انجام دهند تا فهم روش‌ها و الگوریتم‌های مورداستفاده برای مخاطبان تسهیل گردد. 

توضیحی هم در مورد نرم افزار R دهیم ، نرم‌افزار R یکی از مهم‌ترین نرم‌افزارها درزمینه داده‌کاوی می‌باشد که در این کتاب موردبررسی قرارگرفته است.R ، یک زبان برنامه‌نویسی و محیط نرم‌افزاری برای محاسبات آماری و تحلیل داده است و به‌صورت رایگان در دسترس عموم می‌باشد. گرچه نرم‌افزارR  اغلب به‌منظور انجام محاسبات آماری به کار می‌رود، این نرم‌افزار قابل به‌کارگیری در محاسبات ماتریسی است و همچنین نرم‌افزار قدرتمندی برای ایجاد اشکال گرافیکی و نمودارها می‌باشد. این نرم‌افزار، یک نرم‌افزار متن‌باز و رایگان است و توسعه‌پذیری و انعطاف Rباعث دسترسی همگان در کوتاه‌ترین زمان به روش‌های آماری نوین شده است.

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید