check home phone-call search send

آموزش طراحی پایگاه داده

آموزش طراحی پایگاه داده

آموزش طراحی پایگاه داده

در این پست به سراغ طراحی پایگاه داده رفتیم و کتابی رو آماده کردیم که در مورد طراحی بانک اطلاعاتی و نحوه کار با آن می باشد در کتاب حاضر شما بیشتر با اصول طراحی پایگاه داده آشنا خواهید شد این کتاب سعی کرده با روش های استاندارد به آموزش گام به گام طراحی پایگاه داده بپردازد.

امروزه پایگاه داده چهارچوب زیرین سیستم اطلاعاتی را تشکیل می دهد و راه انجام کارهای بسیاری از شرکتها و اشخاص را بطور اساسی تغییر داده است. توسعه این تکنولوژی طی چندین سال گذشته سیستم های پایگاه داده ای را ایجاد کرده است.

یه توضیحی هم در مورد پایگاه داده ارائه دهیم ، پایگاه داده‌ها (به طور خلاصه پایگاه)، بانک اطلاعاتی، دادِگان و یا دیتابیس (به انگلیسی: Database) به مجموعه‌ای از داده‌ها با ساختار منظم و سامان‌مند گفته می‌شود.

اصطلاحات و بررسی اجمالی
بعبارت دیگر، «پایگاه داده» اشاره به مجموعه‌ای از داده‌های مرتبط و ساختار یا سازمان است که دسترسی به این اطلاعات معمولا از طریق «سیستم مدیریت پایگاه داده» (DBMS) متشکل از یک مجموعه یکپارچه از نرم‌افزارهای کامپیوتری است که اجازه می‌دهد تا کاربران برای ارتباط برقرار کردن با یک یا چند پایگاه داده‌ها و دسترسی به تمام اطلاعات موجود در پایگاه داده (اگر چه محدودیت ممکن است که دسترسی محدود به اطلاعات خاص وجود داشته باشد) را فراهم می‌کند.

چگونگی این که توابع مختلف که ورود، ذخیره‌سازی و بازیابی مقادیر زیادی از اطلاعات و همچنین ارائه برای مدیریت را نشان می‌دهد که این اطلاعات سازمان یافته است. از آنجا که از ارتباط نزدیک بین آنها، اصطلاح «پایگاه داده» است که اغلب معمولی استفاده می‌شود برای اشاره به هر دو یک پایگاه داده و DBMS استفاده می‌شود. خارج از دنیای فن آوری اطلاعات حرفه‌ای، پایگاه داده مدتی است که اغلب برای اشاره به هر مجموعه‌ای از داده‌های مرتبط (مانند یک صفحه گسترده و یا یک شاخص کارت) استفاده می‌شود. در این مقاله تنها با پایگاه داده‌ای که در آن اندازه و شرایط ضروری استفاده از سیستم مدیریت پایگاه داده مهم است سروکار داریم.

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید