check home phone-call search send

جشنواره نوروزی سورس ایران شروع شد - 😍 تا 50 درصد تخفیف واقعی 😍

مشاهده محصولات
  • 00روز
  • 00 ساعت
  • 00دقیقه
  • 00 ثانیه

حقوق برنامه نویس php

بعد از اینکه مقالات حقوق برنامه نویس پایتون، حقوق برنامه نویس جاوا در ایران و حقوق برنامه نویس سی پلاس پلاس رو در سایت منتشر کردیم خیلی از کاربران درخواست داشتند در مورد حقوق برنامه نویس php هم صحبت کنیم. در این پست میخواهیم به صورت یک مقاله کامل در مورد حقوق برنامه نویس php صحبت کنیم و ببینیم یک برنامه نویس php  معمولا ماهانه چه مقدار محقوق دریافت میکند. 

حقوق برنامه نویس php

قبلا از اینکه در مورد حقوق برنامه نویس php صحبت کنیم باید این رو متذکر شوم اگر شما مسلط به فریم ورک لاراول باشید احتمالا حقوق بیشتری دارید که بعدا حتما در مورد آن بیشتر صحبت کنید. 

حقوق برنامه نویس php

راسیتش آمار دقیق و درستی برای میزان حقوق برنامه نویس php در ایران وجود ندارد اما من بر اساس آماری که خودم دارم و میزان استخدامی هایی که به دستم میرسد و صحبت با چندی از دوستان که صاحب شرکت هستند این آمار رو ارائه میدهم. پس به صورت صد در صدی این آمار درست نیست چون یک جامع آماری وسیع رو تحت پوشش قرار نداده ایم. اما بر اساس آماری که از چند شهر و حدود 40 50 شرکت دارم این مقاله رو نگارش میکنم.

قبلا هم گفتم معمولا میزان حقوق و درآمد یک زبان برنامه نویسی بر اساس چند عامل و شرایط خاص مشخص می شود که در مقاله درآمد برنامه نویس در ایران به صورت کامل به آن اشاره کردیم و گفتیم معمولا حقوق یک برنامه نویس به چند عامل بستگی دارد که در بخش زیر این عوامل رو ذکر کرده ایم.

  • زبان برنامه نویسی
  • شهر محل کار 
  • میزان تخصص 
  • میزان تجربه 
  • سابقه کار 
  • پست سازمانی 

هر کدام از این عوامل بر میزان حقوق یک برنامه نویس تاثیر دارد. در این بخش فقط زبان ما مشخص است که زبان برنامه نویسی php است و دیگر بخش ها بستگی به شما دارد. مثلا چون 70 درصد استارت آپ ها در تهران قرار دارند حقوق برنامه نویس php در این شهر بیشتر از شهرهای دیگر است. یا مثلا کسی که 4 سال سابقه برنامه نویسی دارد مطمئنا حقوقش نزدیک 20 تا 40 درصد از کسی که 1 سال سابقه دارد بیشتر است.

یا مثلا اگر پست سازمانی رو در نظر بگیریم خود من دو دوست دارم که هر دو در یک حد برنامه نویسی php بلد هستند اما چون یکیشون مدیر پروژه هست نزدیک 1 تومن بیشتر حقوق میگیرد. پس به صورت دقیق و درست نمی شود مشخص کرد حقوق برنامه نویس php چه مقدار است. 

اما سعی میکنم به صورت مثال وار در مورد حقوق برنامه نویس php صحبت کنم که کامل دستتون بیاد.

مثال یک: یکی از دوستانم که در کرمان هستند و سابقه 3 سال برنامه نویسی دارد و مدیر پروژه ست و انصافا مسلط کار میکند ماهانه 4 میلیون درآمد دارد. 

مثال دو: یک دوست دیگر در تهران در یک شرکت برنامه نویسی بزرگ کار میکند نزدیک 6 سال سابقه کار دارد و مدیر بخش برنامه نویسی شرکت است ماهانه حدود 6 تومن حقوق دارد. (راسیتش خودم بدم میاد از کسی از حقوقش بپرسم و اصلا این کار رو نمیکنم و به نظرم بسیار کار زشت و ناپسندی است اما چون میخواستم مقاله بنویسم و اعداد و ارقام درست باشد باهاش تماس گرفتم و گفتم واسه درج در مقاله میخوام لطف کرد و اعلام کرد. تشکر میکنم ازش به خاطر اینکه کمک کرد)

مثال سه: یکی دیگر از دوستان نزدیک 1 سال است در یک شرکت کار میکند و بر اساس گفته خودش در حد عالی نیست اما کار راه انداز است و به کار شرکت میاد و حدود 2.2 میلیون حقوق دریافت می کند. 

مثال چهار: یکی دیگر از دوستان در شهر اردبیل فعالت میکند و باهاش تماس گرفتم و تقریبا 6 ماهی می شود وارد این شرکت شده و کار برنامه نویسی php انجام میدهد و تقریبا میتوان گفت کارآموز است و حدود 1 تومن حقوق میگیرد.

مثال پنج: یکی دیگر از دوستان در شهر سنندج در یک شرکت کوچک مشغول فعالیت است و انصافا کارشم بد نیست و میتوان گفت یک برنامه نویس خوب در حوزه php است بر اساس گفته خودش ماهی بین 2.5 تا 3 میلیون تومن حقوق میگیرد. 

مثال شش: مثال بعدی که میخوام در موردش حرف بزنم در شهر ایلام کار میکند برنامه نویس خوب و قابل قبولی است و نزدیک 2 سال هم تجربه و سابقه برنامه نویسی حرفه ای دارد ماهانه نزدیک 2 میلیون حقوق میگیرد. 

مثال هفت: یک دوست دیگر که باهاش تماس گرفتم و در شهر اصفهان در یک شرکت نسبتا بزرگ کار میکند گفت راسیتش اینجا مثل تهران حقوق نمیدهند و با اینکه 6 سال دارم کار میکنم و مدیر بخش وب هستم ماهی کمتر از 4 میلیون حقوق میگیرم.

البته مثال های زیادی برای حقوق برنامه نویس php است که به نظرم همین هفت مورد کافیه بود. بر اساس گفته دوستان که میتوان گفت تقریبا راست و حقیقت رو بیان کردند میتوان گفت شهر، سابقه، میزان تخصص و پست سازمانی به شدت روی حقوق تاثیر دارد. 

نتیجه گیری:

بر اساس این مطالبی که گفته شد میتوان میزان حقوق برنامه نویس php را بین 1 تا 7 8 میلیون تومان در نظر گرفت که بر اساس عواملی که در بالا اشاره کردیم مشخص می شود. اما به صورت میانگین یک برنامه نویس خوب که سابقه 2 3 ساله دارد حدود 2.5 تا 4 میلیون تومان حقوق دارد.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 23 دیدگاه
Avatar
رسول
پاسخ دهید

سلام من یک تیزر ساز در حد حرفه ای هستم
تدوین-جلوه های بصری -موشن
فیلمسازی رو خوب مسلطم و تولید محتوا در حد حرفه ای بلدم
ولی میخام رها کنم چون از در آمدرش راضی نیستم و برنامه نویسی رو خیلی علاقه مند هستم و اصول مشترکش رو مثل متغییر و شرط و … ولی وقتی کد ها رو میبینم منظورم سورس کد هاست اصلا متوجه نمیشم

وو من تجب میکنم حقوق برنامه نویسی در بهترین حالت شیش تومنه

شما تیزر و انیمیشن و تبلیغات رو شغل بهتری میدویند یا برنامه نویسی از لحاظ علاقه نمیگم از لحاظ در آمد و آینده دنیا

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ رسول
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    اگر واقعا در حد حرفه ای کار می کنید به نظرم همون شاخه رو ادامه بدید
    باید بازاریابی یاد بگیرید و نمونه کارهای حرفه ای بسازید
    پیشنهاد من اینه
    موفق باشید

Avatar
Mahsa
پاسخ دهید

سلام.واقعاهرشرکت حقوقش فرق داره ی شرکتی میشناسم برنامه نویس phpمیخواد که فریم ورک لاراول بایدبلدباشه حقوق ماهانه بالای 8 تومن زده بود شرکتشم توقلهک هستش البته فک کنم به درجه 1 هااینقدرمیدن فکر کنم.یجای دیگم هست 2500 تا3 تومن میدن.
من الان خودم مثلا مهندس کامپیوترم…🙅
واقعاچرامافارق التحصیل میشیم ولی برنامه نویسی بلدنیستیم…….؟!؟
چقدرعجیب به ما درس دادن!!!

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Mahsa
    پاسخ دهید

    سلام
    همینه دیگه شرکت به شرکت فرق میکنه
    البته باید رزومه و جایگاه شغلی فرد رو هم مورد بررسی قرار داد
    .
    معمولا تو مدارس و دانشگاه ها برنامه نویسی به شکلی که مد نظر هستش تدریس نمیشه

Avatar
ALI
پاسخ دهید

سلام من میخوام برنامه نویسی یاد بگیرم و من تازه کار هستم بین پایتون و PHP گیر کردم کدوم رو انتخاب کنم برای کسب درامد

Avatar
مهدی یوسفی
پاسخ دهید

سلام من میخواهم برنامه نویسی php را در حد عالی طی 2.3ماه یادبگیرم باید از کجا شروع کنکم آیا امکان اش هست سایت و کانال که یاد بگیرم لطفا من را راهنمایی کنید دوستان

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ مهدی یوسفی
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    شما قبلش باید html و css رو یاد بگیرید بعد برید سمت php
    بعدش تو 2 ماه فکر نکنم بتونید کامل کامل مسلط بشید
    در حد اینکه بتونید یه ساعت معمولی بنویسید اما اگر می خواید خیلی مسلط بشید باید حداقل 8 9 ماه وقت بذارید دوست عزیز

Avatar
علی
پاسخ دهید

با سلام من کارمند یک شرکت خصوصی ام و میخواهم کارم رو رها کنم و در زمینه وب کار کنم حقوقم سال ۹۸ هست ۱.۵ میلیون بدون بیمه ایا کار درستی میکنم یا نه …هردوتا روهم نمیتونم با هم انجام بدم در شهرستان خواهشا نظر بدید

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ علی
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    کارتون رو ادامه بدید در کنارش یاد بگیر و بعد از اینکه واقعا مسلط شدید کارتون رو ول کنید و بشینید برنامه نویسی کار کنید

Avatar
ALI
پاسخ دهید

سلام دوستان من میخوام به صورت کاملا حرفه ای یاد بگیرم.چجوری میشه تو دو تا سه ماه این زبانو حرفه ای شد و ایا اگه این زبانو یاد بگیریم میشه هکر کلاه سفید خفن بشیم یا نه

Avatar
فرهاد
پاسخ دهید

اگه تو نیشابور کسی هست لاراول کار بخواد از ساعت 4 بعد ظهر تا 11 شب هستم.

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ فرهاد
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    برید تو سایت های پونیشا یا پارس کدرز
    یا تو انجمن ها بگردید
    پروژه ریخته

Avatar
عرفان
پاسخ دهید

کسی کمک میکنه زبان phpرا یاد بگیرم

Avatar
عرفان
پاسخ دهید

سلام برنامه نویسی php را بلدی باهم پول در بیاریم اسان

    Avatar
    keyvan در پاسخ عرفان
    پاسخ دهید

    اره کاملا… پیشنهادت چیه عزیز

Avatar
محمد
پاسخ دهید

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
جسارتن میخواستم بدونم اگر بخوام phpرا مستقل و برای خودم بدون کار در شرکتی کار کنم درآمدش چطور است

Avatar
محمد
پاسخ دهید

سلام واقعا ممنونم من تازه وارد دنیای برنامه نویسی شدم و با php هم شروع کردم و با دیدن این مقاله روحیم دوچندان شد و خواستم بابتش تشکری کرده باشم…

Avatar
میثم
پاسخ دهید

سلام.ممنون از اطلاعات تون.توی تبریز درامدش چطوره

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ میثم
    پاسخ دهید

    ببین دوست عزیز هر شهری شرایط خودش رو داره
    ولی اگر برنامه نویس خوبی باشید و مسلط کار کنید
    معمولا بین 3 تا 6 میلیون تو تبریز حقوق میدن
    موفق باشید


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید