check home phone-call search send

جشنواره نوروزی سورس ایران شروع شد - 😍 تا 50 درصد تخفیف واقعی 😍

مشاهده محصولات
  • 00روز
  • 00 ساعت
  • 00دقیقه
  • 00 ثانیه

حقوق برنامه نویس اندروید

بعد از اینکه مقالات مختلفی مثل حقوق یک برنامه نویس سی شارپ، حقوق برنامه نویس php، حقوق برنامه نویس جاوا در ایران و حقوق برنامه نویس سی پلاس پلاس رو منتشر کردیم خیلی از کاربران از این مدل مقالات استقبال کردند و خیلی هاشون در مورد حقوق برنامه نویس اندروید پرسیدند. در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد حقوق برنامه نویس اندروید صحبت میکنیم و میگیم یک برنامه نویس اندروید ماهانه چه مقدار حقوق دریافت میکند. 

حقوق برنامه نویس اندروید

حقوق برنامه نویس اندروید

در مقالات قبلی هم گفتم هیچ آمار دقیق و درستی از حقوق برنامه نویس اندروید وجود ندارد و این آماری که ما ارائه میدهیم توست خودمان جمع آوری شده است و نمیتوان گفت به صورت صد در صدی درست است اما تقریبا میتوان به آن استناد کرد. پس همراه ما باشید تا بگیم حقوق برنامه نویس اندروید چه مقدار است.

قبلا هم گفتم معمولا میزان حقوق و درآمد یک زبان برنامه نویسی بر اساس چند عامل و شرایط خاص مشخص می شود که در مقاله درآمد برنامه نویس در ایران به صورت کامل به آن اشاره کردیم و گفتیم معمولا حقوق یک برنامه نویس به چند عامل بستگی دارد که در بخش زیر این عوامل رو ذکر کرده ایم.

  • زبان برنامه نویسی
  • شهر محل کار 
  • میزان تخصص 
  • میزان تجربه 
  • سابقه کار 
  • پست سازمانی 

هر کدام از این عوامل بر میزان حقوق یک برنامه نویس تاثیر دارد. اما اینجا ما میخواهیم به صورت اختصاصی در مورد برنامه نویسی اندروید صحبت کنم و بگویمم میزان حقوق برنامه نویس اندروید چه قدر است. ابتدا چند مثال در مورد حقوق برنامه نویس اندروید میزنم تا حدودی متوجه شوید رنج و میانگین حقوقی چه قدر است. 

مثال اول: با وحید که برنامه نویس موبایل است صحبت میکردم و در مورد حقوق برنامه نویس اندروید سوال پرسیدم ابتدا گفت چون تعداد برنامه نویس های این حوزه زیاد شده مثل قبل حقوق نمیدند اما اگر کارت خوب باشد و درستو حسابی بلد باشی میتونی بین 4 تا 7 میلیون حقوق بگیری، آن هم بستگی به خودت دارد. (در مورد حقوق خودش حرفی نزد)

مثال دوم: با یک برنامه نویس اندروید صحبت کردم که در یک شرکت 6 نفره در شهر ایلام مشغول به کار بود بر اساس گفته های این دوستمون در شرکتشون دو مدل وجود دارد یکی حقوق ماهانه و دیگری درصد از پروژه، اگر حقوق بگیری ماهانه حدود 3 میلیون با بیمه و اگر به صورت درصدی کار کنی معمولا بین 2 تا 4 میلیون ماهانه داری، البته میگفت در روش درصدی معمولا چند ماه یک بار باهات حساب میکنند بعدش احتمال دارد پروژه شکست بخورد و اصلا به چیزی هم نرسی. کلا خودش همون ماهی 3 میلیون رو قبول داشت.

مثال سوم: یکی دیگر از دوستانم که تهران تشریف دارند و در یکی از شرکت های بزرگ کار میکنند میگفت ماهی 5 میلیون حقوق میگیرم و برنامه نویس ارشد هستم. خودش میگفت راضی نیستم چون حقم ماهی 10 میلیون است اما ناچاری اینجام و نمیتونم کاری کنم.

مثال چهارم: یکی دیگر از بچه ها که شیراز هستند صحبت میکرد ماهی 2.5 حقوق میگیرد و خودش راضی نبود و میگفت چون نمیتونم تهران برم مجبور با همین 2.5 میلیون اینجا سر کنم. 

مثال پنجم: با یکی دیگر از دوستان صحبت کردم ایشون هم نگفت ماهانه چه مقدار حقوق میگیرد اما گفت معمولا اگر برنامه نویس خوب و کار بلدی باشی و به صورت حضوری تهران کار کنی ماهی بین 4 تا 8 میلیون بهت حقوق میدند. (بر اساس لحن و صحبت هاش احتمالا خودش 7 8 تومن درآمد داشت) البته بعضی شرکت ها پول خوب میدن ولی خیلی دیر به دیر پول رو واریز میکنند.

حقوق زبان برنامه نویس اندروید

 توجه: بر اساس صحبت هایی که با مسئولین چند شرکت داشتم و چندی از دوستان و بر اساس تعاملاتی که باهاشون داشتم اکثرا حقوق برنامه نویس اندروید رو بین 2.5 تا 6 میلیون تخمین میزدند. که این مقدار بر اساس سابقه کار، پست سازمانی و چند عامل دیگر مشخص می شود. (چه با اندروید استودیو کار کند چه بر اساس زامارین کار کند)

 راسیتش هیچ کدوم از شرکت ها مشخص نیست بر چه اساسی حقوق میدهد. مثلا یک شرکت بزرگ که اسمش رو نمیاورم به برنامه نویس حرفه ای و قوی ماهی 4 میلیون حقوق میدهد اما یک شرکت خیلی کوچیک به همون برنامه نویس حدود 7 میلیون حقوق میدهد. با وجود اینکه هر دو برنامه نویس ها در یک سطح هستند. اصلا مشخص نیست بر چه اساس و قوانینی حقوق میدهند. مثلا با دوستم صحبت میکردم در مورد این که حقوق ها بر چه اساسی مشخص می شود گفت زیاد مشخص نیست ولی سابقه کار، پست سازمانی، تسلط به زبان، قدرت درک مسئله و میزان تجربه خیلی در حقوق تاثیر گذار است. مثلا ایشون میگفت منی که ماهی 5 میلیون حقوق میگیرم اگر بخوام میتونم در یک شرکت دیگر ماهی 7 میلیون حقوق بگیرم اما کار در آن شرکت، رزومه خاصی برام حساب نمی شود. من بیشتر به خاطر رزومه دارم در این شرکت بزرگ کار میکنم.

نتیجه گیری پایانی:

بر اساس آماری که بنده در آوردم و صحبت هایی که با برنامه نویس ها و مسئولین شرکت های برنامه نویسی داشتم کمترین حقوق یک برنامه نویس اندروید حدود ۱٫۵ میلیون و بیشترینش هم حدود 8 میلیون بوده، اما اگر بخوایم به صورت میانگین بررسی کنیم حدود 3 تا 5 میلیون است. 

 توجه: اگر به دنبال یادگیری و آموزش برنامه نویسی اندروید هستید پیشنهاد میکنم به مقالات مفیدی که در حوزه اندروید منتشر کردیم سر بزنید و این مقالات رو مطالعه کنید.

 

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 6 دیدگاه
Avatar
آریا
پاسخ دهید

سلام
چطور میشه فری لنسر پروژه گرفت؟من کارم نسبتا خوبه و موبایل و سمت سرور رو خوب بلدم اما میخوام بصورت فری لنسر کار کنم نمیدونم چطور شروع کنم
نمیخوام هم پروژه های ارزون مثل پونیشا بردارم
اگر میشه راهنمایی کنید
خیلی ممنون

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ آریا
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    تو کانال سورس ایران در مورد این موضوع صحبت کردیم
    روش های زیادی برای گرفتن پروژه وجود داره
    از بین آشنایان
    برید شرکت ها و پروژه بگیرید ازشون
    و خیلی جاهای دیگه

Avatar
علی
پاسخ دهید

سلام
درآمد به صورت فریلنسری چطور هست؟؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ علی
    پاسخ دهید

    به خودت بستگی داره
    که بتونی پروژه بگیری یا نه
    می تونی تا 30 40 میلیون هم درآمد ماهانه داشته باشی در حالت فریلنسری

Avatar
ایمان
پاسخ دهید

سلام.سوال اصلی آن است که آیا برنامه نویسی اندروید میتواند به عنوان شغل داعمی به حساب آید؟


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید