check home phone-call search send

جشنواره نوروزی سورس ایران شروع شد - 😍 تا 50 درصد تخفیف واقعی 😍

مشاهده محصولات
  • 00روز
  • 00 ساعت
  • 00دقیقه
  • 00 ثانیه

مدت زمان یادگیری سی شارپ

بعد از منتشر کردن مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی خیلی از کاربران درخواست دادن در مورد مدت زمان یادگیری سی شارپ هم مقاله ای منتشر کنیم. من هم تصمیم گرفتم در یک مقاله جدا و به صورت کامل مدت زمان یادگیری سی شارپ را مورد بررسی قرار دهیم. پیشنهاد میکنم قبل از خواندن این مقاله، حتما مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی را مطالعه کنید. 

مدت زمان یادگیری سی شارپ

دوستان در مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چند مورد را بررسی کردیم که تاثیر بسزایی در مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی دارند. این چند مورد را دوباره در این مقاله به صورت کلی ذکر میکنیم.

  • زبان برنامه نویسی 
  • زمان روزانه برای برنامه نویسی
  • تمرین و تکرار 
  • الگوریتم و فلوچارت 
  • ضریب هوش
  • زبان انگلیسی 
  • ریاضیات 
  • سن 
  • اراده و حوصله‌

حالا میخوایم بدونیم اگر شروع به یادگیری برنامه نویسی سی شارپ کنیم باید چه مقدار زمان در نظر بگیریم. در دوره هایی که در سایت برگزار کردم واقعا به صورت دقیق نمیشه گفت که باید چه مقدار وقت بذاریم تا مسلط شویم چون واقعا به عوامل بالا و خود فرد بستگی دارد. ولی در بخش پایین سعی میکنم به صورت نسبی مدت زمان یادگیری سی شارپ را بیان کنم تا حداقل کاربران یه وقت و زمان تقریبی دستشون بیاد. 

اول این نکته رو بیان کنم بعد از مطالعه این مقاله حتما مقالات تعریف برنامه نویسی، چرا باید برنامه نویسی یاد بگیریم ؟، الگوریتم برنامه نویسی چیست؟، یادگیری برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم، چه ابزاری برای برنامه نویسی لازم است؟، حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی و منظور از زبان های برنامه نویسی سطح پایین و سطح بالا را مطالعه کنید چون دید خوبی در زمینه برنامه نویسی به شما میدهند.

اگر ما بخواهیم به صورت مقدماتی و مبتدی با برنامه نویسی سی شارپ آشنا شویم و مباحث اولیه رو بدونیم تقریبا یک ماه طول میکشد چون در ابتدا برای یادگیری هر زبانی باید یک مقدار بیشتر وقت بگذارید تا با چارچوب آن زبان آشنا شوید حالا میزان این یک ماه چطور است یعنی هر روز، 3 تا 5 ساعت وقت بذارید بعد یک ماه با مباحث مقدماتی و کلی این زبان آشنا می شوید. اما در ادامه روند یادگیری بهتر و سریع تر می شود.

یادگیری سی شارپ

حال برای یادگیری سی شارپ تا حد متوسط، یعنی بتوانید پروژه های کوچک بنویسید مثل ماشین حساب، دفترچه یاداشت، دفترچه تلفن و امثال این پروژه های تقریبا بین 2 تا 3 ماه با تمرین و کار روانه 3 تا 5 ساعت قدرت و امکان نوشتن این مدل پروژه هایی وجود دارد. در ابتدا شاید سخت به نظر برسد ولی وقتی قدم به قدم جلو میرید خیلی راحت می شود.

اما اگر بخواهید پروژه های بزرگتر و جامع تری بنویسید باید حداقل 6 ماه تمرین کنید و آموزش ببینید. مثلا برای نوشتن پروژه کتابخانه، هلال احمر، مشاور املاک، درمانگاه و امثال این پروژه ها به کار روازنه 3 تا 5 ساعت به مدت حداقل 6 ماه وقت نیاز است. 

حالا بعضی میپرسند اگر بخواهیم وارد بازار کار شویم باید چه کنیم و مدت زمان یادگیری سی شارپ واقعا چه مقدار است باید بگویم برای ورود به بازار کار بیشتر بحث تجربه است و اگر تجربه پیدا کنید خیلی راحتر و بهتر وارد بازار کار می شوید ولی از ماه 6 میتوانید پروژه سفارش بگیرید و شروع به انجام دادن آن ها کنید. البته خودتون هم سعی کنید یک پروژه در نظر بگیرید و شروع به نوشتن آن کنید که اولا تجربه کسب کنید دوما یک رزومه براتون حساب شود.

 یک نکته دیگر که حتما باید توجه ویژه به آن شود بحث آموزش است سعی کنید از آموزش های خوب و درست استفاده کنید بعضی از آموزش ها شما را به بی راه میبرند و تا برگردید خیلی زمان از دست داده اید. برای یادگیری برنامه نویسی سی شارپ پیشنهاد میکنم مقاله چگونه متخصص سی شارپ شویم ؟ را حتما مطالعه کنید چون وقتی از آموزش های درست استفاده میکنید مدت زمان یادگیری سی شارپ به شدت کم می شود.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 4 دیدگاه
Avatar
پیمان بابایی
پاسخ دهید

سلام..
من خیلی علاقه مندم زبان سی شارپ یاد بگیرم..بخصوص تحت ویندوزشو…میخوام طوری شروع کنم که زده نشم..از کجا ..چطور و با چه روشی شروع کنم

Avatar
علی
پاسخ دهید

با عرض سلام
من دانشجوی ترم یک نرم افزار هستم و تو این ترم دارم از طریق دانشگاه زبان سی رو یاد میگیرم اما میخوام در کنار سی یک زبان دیگه هم خودم کار کنم.
ممنون میشم اگه راهنماییم کنید و بگید با وجود شرایطی که گفتم خدمتتون چه زبانی رو پیشنهاد میکنید.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید