check home phone-call search send

جشنواره نوروزی سورس ایران شروع شد - 😍 تا 50 درصد تخفیف واقعی 😍

مشاهده محصولات
  • 00روز
  • 00 ساعت
  • 00دقیقه
  • 00 ثانیه

درآمد برنامه نویس در ایران

در یک ماه اخیر بیش از 200 نفر در مورد درآمد برنامه نویس در ایران سوال پرسیدند و خواهان این بودن که در مورد درآمد برنامه نویس در ایران بدونند و اگر باب میل بود وارد این حوزه شوند. چون تعداد درخواست ها برای جواب دادن به این سوال به شدت بالا بود تصمیم گرفتم مقاله ای در مورد درآمد برنامه نویس در ایران بنویسم که این دوستان به یک نتیجه درست و قابل قبول برسند. 

نمیدونم دوستان یادشونه یا نه ولی سال های بین 82 83 تا 90 هر کسی که میخواست وارد حوزه برنامه نویسی بشه و به عنوان شغل بهش نگاه کنه با دید تمسخرآمیز بقیه روبرو میشد، اکثرا هم میگفتن برو دنبال یه کار درستو حسابی مگه برنامه نویسی میشه شغل، و خیلی حرف های دیگه که نمیشه اینجا در موردشون حرف زد ( خودمونیم ها، سانسورچی خوبیم 🙂 ). تا این که شرکت های برنامه نویسی و استارت آپ های به وجود امدند و یه اتفاق انقلابی افتاد. البته این رو هم یادم نره که تاثیر فضای مجازی هم کم نبوده طوری که اکثر کسایی که با فضای آنلاین کار میکنند دیگه دیدگاه قبلی رو ندارند. در این مقاله میخوام سعی می کنم یک آمار واقعی و به دور از احساسات ارائه دهم که واقعا درآمد برنامه نویس در ایران چه قدر است پس همراه من باشید آمار جالبی دارم. (در این مطلب میخوام آمار کل همکارمو در اختیارتون بذارم ببینیم چه قد در میارند 🙂 )

درآمد برنامه نویس در ایران

واقعا درآمد برنامه نویس در ایران چه قدر هستش ؟

دوستان عزیز چند مدل داریم برای درآمد زایی از برنامه نویسی که باید دونه به دونه این موارد رو مورد بررسی قرار بدیم تا به درآمد برنامه نویس در ایران برسیم. این مدل ها درآمدی را در بخش پایین لیست کردم که ببینید و هر کدوم رو توضیح میدم.

  • مدل کارمندی 
  • مدل آزاد کاری (فریلنسری)
  • مدل ایده سازی 

مدل کارمندی :

درآمد برنامه نویس در ایران در این مدل به این صورت هستش که برنامه نویس در شرکت ها یا موسساتی که برنامه نویس نیاز دارند استخدام می شود که علاوه بر درآمد، بیمه هم میشود. حالا درآمد در این بخش چطوره؟ باید بگم بستگی به چند مورد داره:

  • زبان برنامه نویسی
  • شهر محل کار 
  • میزان تخصص 
  • میزان تجربه 
  • سابقه کار 
  • پست سازمانی 

مدل کارمندی در درآمد برنامه نویس در ایران

زبان برنامه نویسی :

باید یک زبان برنامه نویسی بلد باشید که بازار کار داره مثل سی شارپ، ASP.Net، پی اچ چی، برنامه نویسی اندروید (مثل: زامارین تحت سی شارپ، جاوا، پایتون و …)، برنامه نویسی IOS (مثل: سویفت). البته بگم بعضی برنامه نویسی ها در جهان بازار کار فوق العاده ای دارند و اگر بلد باشید میتونید در بهترین شرکت های جهان استخدام بشید اما در ایران متاسفانه بازار خاصی ندارند به همین دلیل احتمال استخدام شدن به شدت پایین است.

شهر محل کار :

یکی دیگر از عواملی که در میزان درآمد تاثیر داره شهر محل سکونت است مثلا کسی که شیراز یا کرمان در یک شرکت کار میکنه بیاد تهران درآمدش مطمئنا خیلی بیشتر است پس شهر محل سکونت به شدت تاثیر دارد. مثل یکی رو میشناسم که در شهر کرمان برنامه نویسی میکند ماهی 4 میلیون حقوق میگیرد به همراه بیمه، اگر بیاد تهران این حقوق میرسه به 6 تا 8 میلیون که افزایش 50 تا 100 درصدی دارد. پس شهر محل کار به شدت تاثیر دارد. یه مثال دیگه بزنم یکی دیگه از دوستان الان سنندج کار میکرد ماهی 1.5 میگرفت از برنامه نویسی asp.net ولی الان امده تهران این درامد به 3.5 میلیون رسیده است. 

میزان تخصص :

میزان تخصص برنامه نویسی واقعا تاثیر مستقیم بر درآمد برنامه نویس دارد. مثلا در یکی از شرکت های دوستان که معمولا قدیما همیشه میرفتم به دوستام سر بزنم چند برنامه نویس سی شارپ بودند که یکیشون 1.5 میلیون میگرفت یکیشون 3.7 میلیون میگرفت با اینکه هر دو برنامه نویس سی شارپ بودند اما یکیشون واقعا متخصص تر بود و کار بلد تر بود. 

میزان تجربه :

شاید در دید اول خیلیا فکر کنند این عامل اصلا در درآمد برنامه نویس تاثیر ندارد اما اگر در شرکت های مختلف بوده باشید حتما متوجه این جریان شدید که میزان تجربه واقعا در درآمد برنامه نویس تاثیر دارد چون کسی که تجربه بیشتر داشته باشد به راحتی میتواند پروژه ها رو مدیریت کند، سریعتر پروژه ها رو جلو ببرد و خیلی چیزای دیگر، پس تجربه در درآمد برنامه نویس تاثیر دارد.

سابقه کار :

یکی از تاثیر گذار ترین عوامل در درآمد برنامه نویس ها، سابقه کار آن برنامه نویس هستش، مثلا کسی که سابقه کار در شرکت ها مختلف و معتبر رو دارد صد در صد درآمدش بیشتر هستش و باید گفت بین 1 تا 2 میلیون بیشتر حقوق میگیرد.

پست سازمانی :

اینو دیگه همه میدونند ( تیکه کلا سام درخشانی در فیلم خوب، بد و جلف 🙂 ) که پست سازمانی واقعا در درآمد برنامه نویس تاثیر دارد مثال عینی بزنم که راحتر متوجه بشید. تو شرکت یکی دیگر از دوستان دو دوستم برنامه نویس هستند یکیشون مدیر پروژه ماهی 5 تومن میگیره یکیشون برنامه نویس ارشد هستش 3.5 حقوقش است. با این که کامل میدونم که از لحاظ برنامه نویسی و سواد در یک حد هستند ولی چون یکیشون مدیر پروژه هستش حقوقش بیشتره.

نتیجه گیری مدل کارمندی:

در این بخش کامل توضیح دادیم که چه عواملی تاثیر مستقیم در درآمد برنامه نویس دارد بر اساس تجربه خودمم معمولا در این مدل بین 1 تا 8 میلیون حقوق داده می شود.

مدل آزاد کاری (فریلنسری) :

یکی دیگر از مدل های کسب درآمد از برنامه نویسی، مدل آزاد کاری یا فریلنسری است که برنامه نویس به صورت آزاد و شخصی پروژه دریافت میکند و وابسته به سازمان یا موسسه خاصی نیست و شخصا پروژه دریافت میکند و خودش مینویسد و تحویل میده و به درآمد میرسد در این مدل کامل بستگی به خود شخص دارد که چقد  قد زرنگ و کاربلد باشد. در این مدل علاوه بر زبان برنامه نویسی، میزان تخصص و میزان تجربه (بالا توضیح دادیم) چند چیز دیگر تاثیر گذار هستند که مورد بررسی قرار میدهیم.

مدل آزاد کاری در درآمد برنامه نویس در ایران

میزان فعالیت :

در این مدل برنامه نویس باید در شبکه های اجتماعی، انجمن ها و سایت های فعالیت داشته باشد و بتواند پروژه بگیرد هر چه قد بیشتر فعالیت داشته باشید احتمال دریافت پروژه به شدت بالا میرود. مثلا در سایت خودمون روزانه چندین سفارش پروژه دریافت می شود چون فعالیت مداوم و پیوسته داریم. ( باید بازاریابی خوب بلد باشی 🙂 )

داشتن رزومه :

وقتی شما رزومه قوی و درست و حسابی دارید خود کارفرماها دنبال شما میگردن و خودشون شما رو پیدا میکنند و همین امر باعث می شود قیمت شما بالا برود مثلا کسی که مثلا سایت دیجی کالا یا ورزش سه (مثال بود چون دیجی و ورزش سه بخش برنامه نویسی دارند) رو برنامه نویسی کرده است مطمئنا قیمت بسیار بالایی دارد. مثلا من یه دوست دارم چون این شخص چند سایت معتبر رو کد نویسی کرده است هزینه ای بین 2 تا 4 برابر بقیه میگیرد مثلا اگر بقیه که رزومه قوی و درستو حسابی ندارند واسه یه سایت 3 4 تومن میگیرند این معمولا بین 6 تا 10 تومن هزینه دریافت میکند و خیلی راحتم پروژه میگیرد.

ارتباطات :

یکی دیگر از عواملی که در درآمد برنامه نویس تاثیر شدید دارد ارتباطات برنامه نویس با بقیه است شاید بپرسید چه ربطی دارد ( الان بهتون میگم تا کامل بدونید 🙂 ) مثلا سال پیش یکی از دوستانم که آزادکار هستش و شخصا پروژه دریافت میکند بر اساس ارتباطات خوبی که با یکی از ادارات داشت یک پروژه 46 میلیونی گرفت که کلا زیر 2 ماه وقت بر بود و تازه ماهی یک میلیون حق پشتیبانی میگیرد. پس ارتباطات تاثیر بسزایی در این بخش دارد. ( دست به کار شید 🙂 )

نحوه صحیح ارائه دادن خود :

آقای استیو جابز یه جمله جالب دارد که می گوید: ارزش هر چیزی در نحوه ارائه آن است. (این جمله فوق العادست) وقتی شما بلد باشید خودتون رو خوب ارائه دهید و جایگاه سازی کنید یا به قول معروف برند سازی کنید خیلی راحت میتونید پروژه دریافت کنید و هزینه بالا بگیرید. پس رو این مورد کار کنید چون خوب ارائه دادن خود تاثیر مستقیم در درآمد برنامه نویس دارد.

نتیجه گیری مدل آزاد کاری (فریلنسری):

در این مدل سخت هستش بخوایم بگیم درآمد برنامه نویس چه مقدار است چون کل این عوامل که گفتیم تاثیر دارند و باید بر اساس این عوامل قیمت تعیین کرد ولی چیز معقولی که من دیدم و میدونم صورت میپذیرد و تعداد زیادی از دوستانم در این مدل درآمد کسب میکنند مبلغی بین 1.5 تا 15 میلیون هستش البته دیدم کسی که بالای 20 میلیون درآمد داشته ولی واقعا اون چند ساله کار میکنه و خیلی از عوامل بالا را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کرده است. 

مدل ایده سازی :

شاید بپرسد این دیگه چه مدلی هستش باید بگم این مدل یکی از پرسود ترین و پردرآمدترین مدل های کسب درآمد از برنامه نویس است. در این مدل یک یا چند برنامه نویس روی یک ایده خوب و با حال وقت میذارند و پیاده سازی میکنند و به دو روش ازش کسب درآمد میکنند یکی اینکه ایده رو بعد پیاده سازی میفروشند به یک سرمایه گذار یا شرکت و پولی به جیب میزنند یا خودشون روش کار میکنند و به درآمد میرسونند. البته این دیگه خیلی عوامل دست به دست هم میده که برنامه نویس به درآمد خوب و قابل قبولی برسد. مثلا باید ایده آنالیز بشه، بازار کار مورد بررسی قرار بگیرد و خیلی چیزای دیگه.

مدل ایده سازی در درآمد برنامه نویس در ایران

نتیجه گیری مدل ایده سازی :

واقعا نمیشه در این مدل مشخص کرد چه مقدار درآمد وجود دارد. کسایی داریم که بد ایده رو پیاده سازی کردن یا اصلا ایده خیلی بد و داغونی بود و به هیچی نرسیدند و کسایی داریم که ایده رو خوب و دقیق پیاده سازی کردن و الان بالای 100 میلیارد سرمایه دارنداز طریق همین برنامه نویسی، در همین ایران خودمون میگم. پس باید خوب و درست آنالیز کنید.

به نظر شما درآمد برنامه نویس در ایران چه مقدار است؟

پیشنهاد سایت :

پیشنهاد میکنم مقالات زیر رو هم مطالعه کنید نکات خوب و آموزنده ای دارند.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 128 دیدگاه
Avatar
ناشناس
پاسخ دهید

ببخشید من می خواستم بدونم ایا در ایران می توان برای سایت های خارجی کار کرد ؟

Avatar
سروش
پاسخ دهید

سلام وقت بخیر
یک سوالی که داشتم اینکه سن بازنشستگی برنامه نویس ها چند ساله
قبلا شنیده بودم که بخاطر پیشرفت تکنولوژی توی حوزه کامپیوتر دایم باید اطلاعاتمون رو بروز نگه داریم
و یادگیری مسایل جدید برای فرضا یه فرد مسن مشکله
و افراد سن بالای زیادی رو توی شرکت های نرم افزاری نمیبینیم
این حرف چقدر درسته ممنون

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ سروش
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    ببین سروش جان چون این حوزه یک حوزه نوپا هستش نباید آدم سن بالا توش ببینی چون تازه امده
    بعدش برای اینکه در این حوزه بمونید باید به روز باشید
    الان در سراسر جهان افراد 60 70 سال میبینم که دارند برنامه نویسی کار می کنند. پس زیاد ربطی به سن نداره

Avatar
پارسا
پاسخ دهید

سلام ممنون از مقاله خوبتون. من ۱۵ سالمه و کلاس نهم هستم و به شدت به امنیت سایبری علاقه دارم. زبان پایتون و سیستم عامل لینوکس رو تقریبا مسلطم و میتونم ابزار های تست نفوذ ساده بنویسم. با زبان های خانواده ی C هم اشنایی دارم. خواستم ببینم چه جوری باید وارد این حوزه بشم؟ درآمد و بازار کارش چطوره؟ ممنون.

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ پارسا
    پاسخ دهید

    سلام پارسا جان
    از لحاظ درآمدی وضعیت خوبی داره
    اما یادتون نره برای یادگیری زبان برنامه نویسی باید هدف رو مشخص کنید
    ببینید دقیقا چی میخواید و میخواید چیکار کنید.

Avatar
سعید
پاسخ دهید

سلام.
هیچ وقت بدون اطلاع و با عجله وارد برنامه نویسی نشید…
اگه با این فکر که درآمد خوبی داره بیاین قطعا همین الان قسم میخورم و تضمین می کنم که نه به درامدخوبی میرسید نه روی کشور میتونید تاثیر گذار باشید.

همیشه اینو بدونید بیشترین درامد در کاری هست که بییشترین علاقه رو بهش دارین… من خودم تا سال نهم درگیر این بودم که برم برنامه نویسی و میلیاردر بشم و … و مثل استیو جابز بشم و…

الان به یه حقیقت رسیدم به نام “قانون کارما” و قوانین دیگه… که همه نشون میدن اگه فقط برا درامد بیای سود زیادی نداره

Avatar
سجاد
پاسخ دهید

بسیار عالی و امید بخش… 😍

Avatar
نوید
پاسخ دهید

سلام ببخشید من کلاس نهم هستم و تو انتخاب رشته دچار شک هستم که برم رشته ریاضی و از اونجا وارد برنامه نویسی بشم یا برم هنرستان.
خیلی ها میگن از رشته ریاضی برو ولی من ریاضیم بد هست و میدونم که گیر میکنم.به نظر شما از هنرستان برم یا رشته ریاضی؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ نوید
    پاسخ دهید

    سلام
    بهترین حالت اینه از ریاضی بری
    اگه ریاضی ات خوب نیست و واقعا نمی تونی دیپلم بگیری پس از همون فنی برو
    باز مشکلی نداره

Avatar
سارینا
پاسخ دهید

سلام ببخشید برای رشته برنامه نویسی میشه هم از هنرستان رفت هم از ریاضی شما کدوم رو پیشنهاد میکنید و اینکه اگه از هنرستان بریم تاثیری روی حقوق داره یا نه ؟؟ ممنون میشم جواب بدید

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ سارینا
    پاسخ دهید

    سلام
    ربطی به حقوق نداره
    اگر هنوز انتخاب رشته نکردید پیشنهاد میکنم برید ریاضی و در دانشگاه نرم افزار انتخاب کنید
    در این مورد یک پادکست خوب هم منتشر کردیم که پیشنهاد میکنم حتما اونم گوش بدید داخل کانال تلگرام سورس ایران هستش

Avatar
علی اصغر
پاسخ دهید

سلام من کلاس نهم هستم میخوام انتخاب رشته کنم دوس داشتم برم مکانیک خودرو جور نشو چون هنرستان نبود الان میخوام برم رشته کامپیوتر میشه برم برنامه نویسی دولتی که هر برج پول بیاد حسابم ؟؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ علی اصغر
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    باید کارمند شرکت بشید و برنامه نویسی رو حرفه ای بلد بشید
    اینجوری میشه
    موفق باشید

Avatar
Hadi
پاسخ دهید

سلام ممنون از مطالب خوبتون، یه سوال این که این نمونه کار رو از کجا تهیه کنیم از کجا شروع کنبم؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Hadi
    پاسخ دهید

    سلام
    خواهش میکنم
    از فامیل و دوستان شروع کنید و براشون سایت یا نرم افزار درست کنید و هزینه ای نگیرید و به عنوان نمونه کار ازشون استفاده کنید

Avatar
Nasrin
پاسخ دهید

سلام وقت شما بخیر.
یک روزمه قوی شامل چه مواردی ست؟
وجود چه مواردی در رزومه شخص باعث میشه تعرفه هاش در زمینه دریافت مبلغ از متقاضی بیشتر شود؟
چه مهارت ها و مدارکی در رزومه برنامه نویس سبب افزایش اعتبار و در نتیجه حقوقش میشه؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Nasrin
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    نمونه کار
    تنها چیزی که باعث میشه رزومه شما وزن بگیره ، نمونه کار هستش و کارهایی که انجام دادید
    بعدش مهارت و تخصص و چیزای این شکلی وزن میدن

Avatar
mehran
پاسخ دهید

سلام
ممنون از مطلب خوبتون
یک سوال من به دو نفر برنامه نویس برای طراحی قالب و افزونه وردپرس نیاز دارم به نظرتون چقدر حقوق در نظر بگیرم ؟
به صورت کارمندی و دائم کار کنند
ممنون

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ mehran
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    بستگی داره
    معمولا برای این موارد از 2 تا 6 تومن می تونید حقوق بدید
    نمیشه گفت چه قد باید پرداخت کنید
    ولی چیزی که مهمه باید ببینید سابقه دارند یا نه
    میزان تخصص و مهارتشون چطوره
    میخواند برای شما چیکار انجام بدند
    و خیلی چیزای دیگه
    موفق باشید

Avatar
Saeed
پاسخ دهید

ببخشید میخواستم بدونم که اگر خودمون به تنهایی و بدون اسپانسر برنامه بنویسیم میتونیم درآمد خوبی داشته باشیم؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Saeed
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    اره مشکلی نداره
    ولی برنامه باید حرفی برای گفتن داشته باشه
    یعنی یه چیزی داره که ارائه کنه
    این مهم هستش و بتونید کاربر جذب کنید

Avatar
mehdi
پاسخ دهید

وقت بخیر
این که توی یه سایت پر بازدید و با محتوای خوب، یه چیزی به چشم آدم میخوره و پیش خودش میگه عه عین اینو تو فلان سایت دیدم که، حس بدی میده.
این تصاویر دیفالت کنار کامنت ها رو سایت leetcode هم استفاده کرده، حلا نمیدونم قضیش چیه ولی آره دیگه…

Avatar
آرمان
پاسخ دهید

باسلام من طراح سایتم ولی نمیدانم از کار هایی که انجام میدهم وپروژه هایی که آماده میکنم چقدر باید پول دریافت کنم
میشه بنده رو راهنمایی کنید یا تعرفه ها رو برایم در جیمیل ارسال کنید باتشکر..

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ آرمان
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    این چیزا بستگی به خودت داره و میزان مهارت و پروژه هایی که انجام دادی
    نمیشه گفت مثلا برای فلان چیز اینقد باید گرفت
    باید خودتون بر اساس رزومه و مهارتی که دارید و البته میزان سختی کار، قیمت گذاری کنید

Avatar
amirali
پاسخ دهید

در روش کار فریلنسری حقوق ماهیانه دریافت می شود یاساعتی؟؟

Avatar
حامد
پاسخ دهید

عالی بود دمتون گرم

Avatar
محمد
پاسخ دهید

عالی بود دسستتون درد نکنه خیلی مفید بود و خلاصه

Avatar
محسن
پاسخ دهید

عالی بود، ممنون از خودتون و سایت خوبتون

Avatar
Matin
پاسخ دهید

خیلی مطلب خوب و مفیدی بود . یه سوال برام پیش آمده . آیا کسانی که سراغ طراحی وب می روند ، نمی توانند کار برنامه نویسی را انجام دهند یا بالعکس ؟ یعنی میخوام بدونم که با هم منافاتی ندارند ؟ آیا ایرادی این وسط پیش نمی آید ؟
آیا در گرایشات ارشد ، این دو از هم جدا میشوند ؟
با سپاس .

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Matin
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    طراحی وب هم یه نوع برنامه نویسی هستش و فرقی نداره متین جان
    کلا با عنوان نرم افزار خوانده می شوند

      Avatar
      Matin در پاسخ پشتیبان سورس ایران
      پاسخ دهید

      ممنون

Avatar
صالحیان
پاسخ دهید

“نمیدونم دوستان یادشونه یا نه ولی سال های بین ۸۲ ۸۳ تا ۹۰ هر کسی که میخواست وارد حوزه برنامه نویسی بشه و به عنوان شغل بهش نگاه کنه با دید تمسخرآمیز بقیه روبرو میشد”
اینو شما از کجا آووردی؟؟ برادر من همون سالها برنامه نویس ها جزء تاپ ها بودن! سال 87 بنده تو کار کامپوننت فروشی سی شارپ بودم و به چند شرکت کامپوننت هایی که خودم طراحی کردم رو فروختم.
بنابراین با احترام- این جمله شمارو رد میکنم.

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ صالحیان
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    من اون موقع دقیق یادمه
    وقتی در این مورد صحبت میشد خیلی ها میخندند
    خیلی ها کسب درآمد می کردند
    من خودم سال 85 خیلی خیلی ازش درآمد داشتم
    ولی دلیل نمیشه

Avatar
Kaveh
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید به نظر شما برنامه نویس توی کدوم کشور میتونه موفق تر باشه؟ کانادا یا لندن؟ بعد اینکه من خودم عاشق برنامه نویسی اندرویدم و یکم توش مهارت دارم. اگر اپلیکیشن ساختم می تونم توی google app اون رو با دلار و سنت بفروشم؟ اگه میشه پولش رو چطور دریافت کنم؟ بعد به نظر شما برنامه نویسی بازی موفق تره یا اونی که برای استفاده فرد صورت میگیره؟
با تشکر

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Kaveh
    پاسخ دهید

    سلام وقت بخیر
    تو کشورهای اروپای غربی به شدت تو بورسه
    کانادا رو زیاد خبر ندارم
    ولی تو کشورهایی مثل سوئد، سوئیس و … به شدت خوبه
    بله می تونید ولی باید خیلی خوبه باشه و چیزی برای عرضه داشته باشه
    باید حساب های پی پال یا از شرکت های واسط استفاده کنی
    جفتش خوبه ولی بازی واقعا سخته و باید تیم داشته باشی

Avatar
سید علی حسینی
پاسخ دهید

من میرم برای بالا ی 40 میلیون.که اگه دلار 15 تومن باشه مثلا بشه 7000 دلار در ماه یعنی زندگی عالی و رفاه پرست بدون کم بود.شرکت ها کار میخواند و استعداد ذاتی نه یه ادم به درد نخور.

Avatar
پوریا
پاسخ دهید

سلام دوست عزیز
آینده تو رو برای خودت معلوم کن منم کلاس هفتم بودم که پایتون رو یاد گرفتم و الان دهم رشته کامپیوترم درآمد داشتن از برنامه نویسی شاید آسون به نظر بیاد اونم با سن ۱۶ سالگی اما اینطور نیست باید استعداد و علاقه و تلاش داشته باشی فقط یاد گیری یه سری مطالب مهم نیست

Avatar
Ali
پاسخ دهید

سلام من به برنامه نویسی واقعاااااان علاقه دارم جوری که تمام فکرم برنامه نویسی هست و 15 سالمه و در حد ساخت وبسایت و فروشگاه بلدم ولی میخوام برم سمت اندروید و بنظرم ایده های خوبی دارم. من برای انتخاب رشته میتونم برم ریاضی و بعد برای دانشگاه چه رشته ای انتخاب کنم؟ فنی هم نمیتونم چون حتی الان هم نگفتم به مامان بابام که میخوام برم ریاضی و مثلا میشه تو 16سالگی درآمد داشته باشم چون حتی تو امتحانات هم دارم چیزای مختلف یاد میگیرم

Avatar
Piazolofski
پاسخ دهید

راجب جوابتون(مورد4)
خب ببینید برنامه واتساپ هم یه زمانی بیش از 500 میلیون دلار دراورد.و همچنین الان برنامه هایی مثل ویچت و لاین خیلی خیلی درامدشون بالاست.درواقع میخوام بگم امیدی نیست با روش های دیگه توی این زمینه موفق شد؟

واما راجب هزینه .بابت حدودا چه تعداد کاربر چقدر باید هزینه سرور بشه؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Piazolofski
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    شما چه مزیت رقابتی ارائه می کنید که اونا ارائه نمیدن
    مثلا اپ بله امده و میگه خدمات پرداخت رو اضافه می کنم
    شما چی میخواید اضافه کنید
    این خیلی مهم هستش
    این رو باید مورد بررسی قرار داد و رو هوا نمیشه صحبت کرد
    باید کارشناسی بشه دوست عزیز

Avatar
Piazolofski
پاسخ دهید

سلام وقت بخیر.چندتا سوال داشتم اگه جواب بدید ممنون میشم.

1-ساخت پیامرسان با ایده جدید کاربر جذب میکنه و با وجود پیامرسان هایی نظیر واتساپ و تلگرام و … آینده داره؟
2-هزینه راه اندازی پیامرسان چقدره؟(ساختش رو حساب نکنید چون خودم مینویسمش)
3-چقدر زمان میبره؟
4-حدودا یک پیامرسان چقدر درآمد داره؟؟
5-و اگه برای درامدش تکنیک قدیمی واتساپ(12 ماه اول رایگان بعد از اون به ازا هر سال 1$)به کار ببرم درامد خوبی داره؟؟(اینطور بگم اگه شما خودتون میدید که یه پیامرسان جالبیه بابتش برا هرسال 1$ پرداخت میکردید؟)
6-ایا روشی که توی سوال 5 مطرح کردم منسوخ شدس؟اگه بله لطفا بگید چه راه های دیگه ای برای کسب درامد از پیامرسان وجود داره؟
7-و اینکه اگه پیامرسان بسازم دولت سعی داره که دستی توی اطلاعات کاربر ها داشته باشه؟و اینکه اگه با خواستشون مخالفت کنم اتهامی چیزی میزنن و میگیرن میبرن؟؟؟؟

ممنون میشم اگه به سوالاتم پاسخ بدید

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Piazolofski
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    1- سلام بستگی به ایده و نحوه پیاده سازی داره – پیام رسان چیزی نیست بگی به همین راحتی مردم دل از تلگرام بکنن و بیان از اون پیام رسان استفاده کرد
    2- بستگی داره چی باشه حداقل 200 300 میلیون از سرور گرفته تا ui و ux و …
    3- حداقل 5 6 ماه
    4- درآمد خاصی نداره – خود تلگرام و واتس اپ دارند کم کم دنبال درآمدزایی میرند
    5- فکر نکنم کسی هزینه کنه
    6- باید رو این موضوع فکر بشه
    7- اینم باید در مورد تحقیق بشه
    موفق باشید

Avatar
ميلاد
پاسخ دهید

ایا من رشته ام شهرسازیه ولی واقعا به برنامه نویسی علاقه دارم به این تخصص به صورت ازادانه وارد بشم از نظر شرکت ها مورد قبول هستم که کار کنم ؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ ميلاد
    پاسخ دهید

    سلام
    مشکلی نداره
    اگر میخواید وارد شرکت ها بشید باید بلد باشید و متخصص باشید و اصلا چیزی دیگر لازم نیست
    از شما پرسیده می شود چی بلد هستید
    نه چی خوندید

Avatar
شادی
پاسخ دهید

عزیزان من دوستی داشتم ک فوق لیسانس هوش مصنوئی میخونه ولی هیچی بارش نیست،برای هر شغلی اگه تلاش کنیم و حرفه ای بشیم و خلاقیت ب خرج بدیم پول خیلی خوبی داخلشه،متاسفانه الان رشته ی پزشکی ک باب شده ،مردم میرن سمتش و اشباع میشه-ما باید بتونیم توی هر شغلی خلاق و موفق و حرفه ای بشیم،الان ارایشگر هست ک روزی 100 میلیون پول در میاره،هر عروس رو توی تهران کم کمش 10 تومن میگیره

Avatar
شادی
پاسخ دهید

سلام وقت بخیر.من رشتم کامپیوتره و لیسانس برق و کامپیوترو دارم،بنظرم تا کسی سخت تلاش نکنه و مقاوم نباشه در برابر سختیا اصلا برنامه نویس نمیشه،لطفا طمع برتون نداره،باید 10 سال 8 ساعت برنامه نویسی کنی تا تازه ی برنامه نویس بشی و اینکه کار گیرت بیاد بستگی ب هنر و عرضه ی خودت داره-توی شغل سفوری هم مادرم میگه باید تلاش کنی تا سفور خوبی بشی و ترفیع بگیری،اینکه دیگه برنامه نویسیه

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ شادی
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    10 سال ؟ روزی 8 ساعت ؟
    دوست عزیز یعنی 30 هزار ساعت باید کار کنه تا برنامه نویس بشه ؟
    اینو از کجا آوردید؟
    کسی می خواد برنامه نویس خوبی بشه با هزار ساعت برنامه نویس خوبی میشه
    یعنی با یک سال کار مداوم

      Avatar
      yolo در پاسخ پشتیبان سورس ایران
      پاسخ دهید

      بنده خدا یه چیزی گفت به اقتضای سنش جدی نگیریم😂

Avatar
navid
پاسخ دهید

سلام.خسته نباشید.
می خواستم بدونم یه برنامه نویس تو ایران میتونه بیشتر درامدزایی کنه یا خارج ازکشور؟
از نظر شما کدوم کشور بهتره؟

Avatar
hassan
پاسخ دهید

سلام ممنون بابت مطالب مفید و با اررشتون حقیقتا یکی از دوستان شرکت در حوزه برنامه نویسی زده و از لحاظ رفاقت و مرام به بنده گفته بیا برنامه نویسی((طراحی وب سایت))یاد بگیر و جذب شرکت من شو اگر هم نخواستی معرفیت میکنم به هر شرکتی که خواستی هم سابقه میشه تو ۶ ماه آموزشم هم رزومه ای که میتونم برم یک جای دیگه فعالیت کنم بازم با این توضیحات باید اینو بگم من رشته ام یک چیز دیگه است اگر بخوام به صورت حرفه ای یاد بگیرم و کار کنم حقوق واقعی طراحی وب سایت تا آخرین سقفش چقدر میشه؟؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنید بنده حقیر و سر در گم رو خواهشا میزان درآمد طراحی سایت رو تا آخرین سقفش بگید☺🖤💎👑

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ hassan
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    معمولا از 2 تا 10 میلیون میشه عزیز
    این مال کارمندی هستش
    ولی فریلنسری یعنی خودت کار بگیری خیلی بیشتر از این حرفا هاست
    موفق باشید

Avatar
Omid
پاسخ دهید

سلام
من یک جا خونده بودم ک حقوق ی برنامه نویس ماهانه از۳میلیون تا۱۰۰ میلیونه ایاحقیقت داره؟
بعد بایدچیکارکنی ک میانگین حقوق از ماهی ۲۰ تا۳۰ میلیون باشه ؟
ممنون میشم ک جواب بدین

Avatar
Omid
پاسخ دهید

سلام
من ی جاخوتده بودم ک درامد مهندس برنامه نویس از ۳ میلیون شروع وب ۱۰۰ میلیون میرسه ایاحقیقیت داره؟؟
وبایدچیکار کنی ک حقوقت بین ۲۰تا۳۰ میلیون درماه بشه وایاشرکتی هست ک این میزان حقوقوبده؟؟
ممنون میشم جواب بدین!

Avatar
Omid
پاسخ دهید

سلام ایا حقیقت داره ک حقوق مهندس نرم افزار از ۳ میلیون تا۱۰۰میلیون درامدداری
بعد باید چی کار کنیم ک بالای ۲۰ تا۳۰ میلیون درامد داشته باشیم؟!!

Avatar
Omid
پاسخ دهید

سلام.وقت بخیرایا حقیقت داره ک حقوق مهندس نرم افزار از ۳ میلیون تا۱۰۰میلیون درامدداری
بعد باید چی کار کنیم ک بالای ۲۰ تا۳۰ میلیون درامد داشته باشیم؟!!

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Omid
    پاسخ دهید

    بله
    به صورت کارمندی معمولا بین 3 تا 12 میلیون هستش و به صورت فریلنسری نهایت نداره و می تونند بر اساس تخصص و قدرت گفتن پروژه هر مقدار درآمد داشته باشند

Avatar
حسین
پاسخ دهید

سلام
سایت بسیار خوبی دارید
چه رشته برنامه نویسی رو بخونم برای کارمندی؟
و ایا احتمال استخدام زیاد هست یا نه؟
با تشکر

Avatar
نظامدوست
پاسخ دهید

سلام من میخواستم ببینم میشه روی برنامه نویسی به عنوان شغل دوم کارکرد مثلا با سه ساعت درروز

Avatar
ارمین
پاسخ دهید

سلام من اچ تی ام ال ۵ را تا۹۰%کدهای مهم را بلدم سی اس اس ۳هم کلاس رفتم یادگرفتم کاربابوت استرپ چهارهم بلدم جاوااسکریپت و جی کوئری را مقدماتی بلدم داخل سی اس اس چه فریم ورکی رایادبگیرم بعدازبوت استرپ

Avatar
امیرمحمد رمضانی زاده
پاسخ دهید

سلام.. الان در دنیا کدام زبان برنامه نویسی خوبه ؟
بین ویندوز و اندروید کدوم بهتر پر درآمد تر آسان تر و آینده داره
چند تا زبان بلد باشیم خوبه؟
چقدر زمان می بره
کدام ویندوز بهتره(7و8و10)
در کل یه راهنمایی کنید

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ امیرمحمد رمضانی زاده
    پاسخ دهید

    جاوا + سی شارپ + سی پلاس پلاس + پایتون و …
    اندروید
    یه زبان ولی به صورت عمقی
    بستگی به خودتون داره معمولا بین 6 تا 12 ماه
    10 گزینه بهتری هستش

Avatar
مازیار احسنی
پاسخ دهید

سلام ببخشید من میخوام متخصص هک وامنیت بشم والانم دارم سی پلاس پلاس مقدماتی با نتورک پلاس یاد میگرم.
ایا تا اینجا درست اومدم؟
بعد این چجوری ادامه بدم؟
ایا اینده ی شغلی دارم ؟
فرق بین یه برنامه نویس با یه متخصص امنیت شبکه چیه؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ مازیار احسنی
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    معمولا باید سمت لینوکس و پایتون برید
    در زمینه فرق برنامه نویسی با یه متخصص امنیت شبکه فایل صوتی ضبط کردیم داخل کانال تلگرامی هستش
    مراجعه کنید
    موفق باشید

      Avatar
      مازیار احسنی در پاسخ پشتیبان سورس ایران
      پاسخ دهید

      اخه تو خیلی از سایت ها نوشته باید c++/c/java/javascript/pyton/sql/…..
      یاد بگیریم در مورد چی؟

        Avatar
        پشتیبان سورس ایران در پاسخ مازیار احسنی
        پاسخ دهید

        تو ایران زبان های سی و سی پلاس پلاس که کلا کارایی صنعتی و آکادمی داره و دیگه استفاده نمیشه
        اس کیو ال سرور هم پایگاه داده هستش
        جاوا در ایران فقط برای اندروید استفاده میشه
        پایتون کم کم داره جا باز میکنه و مقداری رشد داشته در ایران
        ولی جاوااسکریپت وضعیت بهتری داره نسبت به بقیه

        موفق باشید

Avatar
رضا
پاسخ دهید

سلام دوستان. کسی می دونه در آلمان داشتن چه تخصص برنامه نویسی بازار کار بهتری داره.من چه زبان برنامه نویسی بلد باشم سریعتر کار گیرم میاد؟ ممنون میشم اگه کسی می دونه راهنماییم کنه.

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ رضا
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    هر زبانی که بلد باشید می تونید موفق باشید
    مثل
    جاوا
    سی شارپ
    پایتون
    php
    و …

Avatar
امیر حسین
پاسخ دهید

سلام
چند تا سوال داشتم که شاید سوال خیلی های دیگه هم باشه.
اول از همه ایا میتوان درس را رها کرد و به صورت حرفه ای روی درآمد برنامه نویسی حساب کرد یا نه؟
دوم: من ابتدا حدود یک ماه جاوا کار کردم ولی نظرم تغییر کرد و به سمت برنامه نویسی وب رفتم و الان هم 3و4 ماهه که روی html , css کار میکنم ولی باز هم شک دارم که کدوم درآمد بهتری داره (از نظر علاقه به هردو علاقه دارم) ، در کل سوال من اینه :
بین برنامه نویسی اندروید و وب کدوم آینده شغلی بهتری داره؟
(هم از این نظر که در ایران فعالیت کنی هم خارج از ایران)
(ممنون میشم یکی منو نجات بده)

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ امیر حسین
    پاسخ دهید

    سلام
    به هیچ عنوان درس رو رها نکنید و در کنار درس خوندن اینم ادامه بدید
    همون وب رو کار کنید

Avatar
sepehr
پاسخ دهید

خیلی عالی ممنون

Avatar
مجتبی
پاسخ دهید

سلام و عرض خسته نباشید
من ترم ۳ رشته کامپیوترم و علاقه به برنامه نویسی دارم
تو پروژه هایی که سال سوم دبیرستان و ترم ۲ به استادام دادم خیلی
راضی بودن و فقط میخواستم ببینم بازار کار در کدوم زبان داخل ایران بهتره بین سی شارپ فرم و جاوا اندروید موندم یه سری مزیت هایی هر کدوم دارن و عیب هایی که تقریبا آشنایی دارم از یکی از استادام هم پرسیدم بهم پیشنهاد داد c# تا linQ رو یاد بگیرم و بعد هم asp.net رو بازار کار خیلی بهتری داره ولی جاوا رو بخاطر اینکه بیشتر به صورت شرکتی در ایران داره فعالیت میشه رو گفت که به صورت شخصی خیلی سخته که جایگاهی پیدا کنی اگه نظری دارید بگید.

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ مجتبی
    پاسخ دهید

    به نظرم جفتشون خوبه
    ولی سی شارپ راحتره
    می تونید سی شارپ رو یاد بگیرید بعد برید سمت asp.net البته وب فرم نرید برید سمت mvc یا core
    داخل سایتم آموزشش هسس
    جاوا بازار کار آنچنانیی نداره
    معمولا تو ایران جاوا برای برنامه نویسی اندروید یاد می گیرند

Avatar
امیرعباس
پاسخ دهید

سلام… یک سوال داشتم… سوال مهم… من حدود 15 سال سن دارم(سال انتخاب رشته)… درحال یادگیری بازی سازی با موتور یونیتی تحت c#… فعلا درحال یادگیریم… ولی… برای آینده چی یادبگبرم بعد بازی سازی… مگین درس دیگر مهم نیست… باید یه چیزی یادبگیریم… فعلا… منم برنامه نویسی رو انتخاب کردم.. با کامپیوتر اشنا بودم… و… بهشم علاقه دارم.. ولی… چند روزی هست… حس میکنم… کخ یادگیریش برام فایده ندارم… چون بصورت کارمندی انگار کسی استخدام نمیکنه…. و… فریلنسری که.. نمیدونم اونم بگیر نگیره….و…موندم اصلا که چی یادبگیرم… تحت وب… بازی سازی… اپ اندروید… مثلا همش با سیشارپ… نمیدونم.. لطفا کامل زاهنمایی کنید

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ امیرعباس
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    در کنا درس بشنید اون چیزی که دوست دارید رو انجام بدید
    می تونید فعلا یونیتی کار کنید
    به نظرم گزینه خوبی هستش
    شما فعلا اینو کامل و مسلط یاد بگیرید
    اگرم حوصله اینو ندارید می تونید برید سمت وب و از asp.net شروع کنید داخل سایتم آموزشش رو گذاشتیم

Avatar
علیرضا
پاسخ دهید

سلام
من زبان برنامه نویسی سی شارپ رو ۷۰ درصد بلدم جاوا رو هم یه ۵۰ درصد بلدم و اچ تی ام ال رو هم یکم کار کردم اما نمی دونم باید بیشتر سر کدوم کار کنم که درامد و اینده بهتری داشته باشه واسم و از افراد دور و برم هم کسی نیس که ازش راهنمایی بخوام اگه میشه راهنماییم کنید

Avatar
حسام
پاسخ دهید

سلام
وقت بخیر
بنده امسال تازه رفتم کلاس دهم و رشته تجربی رو دارم می خونم ( دو ماهی است) و اصلا علاقه ندارم و ایا میشه الان که وسط سال است رشتم رو تغییر بدهم و رشته کامپیوتر برم؟
و الان در رشته کامپیوتر کدوم زیر شاخش درآمد بهتری داره ؟
و اگر کسی به زبان انگلیسی مسلط باشد بهتر نیس که خارج از کشور ادامه دهد؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ حسام
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    به نظرم اگر به رشته دیگه علاقه دارید می تونید به سمت اون رشته برید
    مهندس کامپیوتر می خونید و بعد می تونید برنامه نویسی، شبکه یا گرافیک کار کنید یا می تونید بر اساس علایق خودتون معماری نرم افزار بخونید بستگی به خودتون داره
    سعی کنید حتما زبان رو یاد بگیرید به دردتون میخوره
    موفق باشید

Avatar
شهراد
پاسخ دهید

سلام مطالب خوب و مفیدی بود یک سوال داشتم من خیلی دوست دارم به رشته کامپیوتر برم اما والدینم این اجازه را نمی‌دهند و می‌گویند باید تجربی بروی . ولی تجربی را دوست ندارم ولی بدم هم نمیاید بنظر شما کدام بروم اگر کامپیوتر بروم موفق نشم چی لطفاً جواب بدید

    Avatar
    محسن در پاسخ شهراد
    پاسخ دهید

    سلام، من همسن شما که بودم عاشق کد نویسی بودم و به دلیل مخالفت خانوادم نتونستم اینکار رو انجام بدم، الان بعد از 7 سال از صفر شروع کردم و دارم پایتون رو یاد میگیرم.
    علاقه داشتن یه چیز حیاتی هست، خیلی ها هستند که وارد یک مسیر میشن (مثلا شما که داری میری تجربی) و همواره در حسرت یک انتخاب دوباره هستند. هرچند شما حتی تا زمان کنکور هم میتونی تغییر رشته بدی و سمت کامپیوتر یا هنر یا روانشناسی یا حقوق یا هرچی بری.
    یه نکته دیگه هم بگم، برنامه نویس شدن به تحصیل تو رشته کامپیوتر نیست یا دکتر شدن به تحصیل توی رشته تجربی نیست، مهم علاقه و تلاش شماست. توی رشته کامپیوتر مبحث ها و سرفصل های پایه ای رو یاد میگیرید که برای یک مهندس کامپیوتر لازم هست اما اصلا شما رو برنامه نویس نمیکنه.
    اصلا به خودتون سخت نگیرید، هر رشته ای که هستید میتونید در کنارش برنامه نویسی رو یاد بگیرید. همونطور که کنار درس خوندن میرید کلاس های زبان یا موسیقی.
    طبق یه آمار که من دیروز خوندم حدود 70 درصد از شرکت کننده های نظرسنجی گفته بودن تمام یا قسمتی از دانش برنامه نویسی رو خودشون بدون داشتن معلم از سایت ها و ویدئو های مختلف یاد گرفتن.
    آرزو داشتم بتونم 7 سال به عقب برگردم و برنامه نویسی رو با شوقی بیشتر از الان شروع کنم، و حتما میرم مدرسه فوتبال ثبت نام میکنم :)))

Avatar
علیرضا
پاسخ دهید

سلام
ممنون از سایت خوبتون
واقعا به چنین مطالبی احتیاج داشتم.
برای یک برنامه نویس وب خوب شدن چقدر زمان میبره؟
برای اندروید چطور؟
به نظرتون اگه از همون اول وارد برنامه نویسی اندروید بشیم چطوره؟چون من دارم با پایتون شروع میکنم؛ بعدش میخوام برای اندروید برم یکی از خانواده هایcرو یاد بگیرم(c#/++c)
؟ممنون میشم بهم کمک کنید.

Avatar
علی رضا
پاسخ دهید

سلام یک سوال داشتم ازتون.این که برای این که برنامه نویس خوبی بشیم باید بریم رشته مهندسی نرم افزار یا این که خودمون هم میتونیم یاد بگیریم..چون رشته دانشگاهی من متفاوت هستش(علوم اقتصاد نظری)

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ علی رضا
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    احتیاجی نیست برید نرم افزار بخونید
    ولی اگر نرم افزار بخونید راحتر تو این رشته رشد می کنید
    ولی خود شخصم میتونه به صورت آزاد یاد بگیره

Avatar
Mahan
پاسخ دهید

درود.سایت خیلی خوبه و از مطالب راضیم.ولی یه چیزیو اشتباه میکنید.کی گفته برنامه نویسی ربطی به هوش نداره؟نمیشه که کسی ک 20میگیررو بگیم با کسی ک 10میگیره یکیه.بنظرم زیرساختی ترین لازمه تکنولوژی هوش هستش.بعدش تلاش و بعدم علاقه.بهرحال ممنون از تلاشتون،ادامه بدید

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Mahan
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    دوست عزیز چندین ساله تو این حوزه ام و کسایی رو دیدم که از ضریب هوشی بسیار پایینی برخوردار بودن ولی الان برنامه نویس های فوق العاده ای هستند
    مهم اراده و تلاش هست عزیز

    Avatar
    yolo در پاسخ Mahan
    پاسخ دهید

    خواسته بگه من باهوشم😂

Avatar
حسین
پاسخ دهید

سلام من دارم میرم پایه نهم و سال بعد انتخاب رشته دارم خواستم خواهش کنم اگه میشه بگید واسه یه برنامه نویس شدن و همچنین یک مهندس کامپیوتر شدن مهندس نرم افزار منظورم هست اگه درست گفته باشم هر دو شون باهم باید تو کدوم رشته برم چه درسایی قوی باشم و این که آینده شغلی داره یا خیر من خیلی از مطالبی که گفتید رو خوندم ولی این سوالات برام پیش اومده که اگه میشه جواب بدید
ممنون

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ حسین
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    وارد رشته نرم افزار بشید یعنی برنامه نویسی می خونید
    آینده فوق العاده ای داره اگه خوب یاد بگیرید و مسلط باشید

    Avatar
    Mahan در پاسخ حسین
    پاسخ دهید

    سلام رفیق.تکنولوژی تو افغانستانم اینده داره چ برسه ب ایران.برای ورود به رشته مهندسی نرم افزار دو راه هست:
    1-از طریق ریاضی و دانشگاه برید(دروس:ریاضی،فیزیک،
    شیمی،انگلیسی)دبیرستان و بعدم کنکور و دانشگاه.
    2-از طریق فنی حرفه ای.
    من اولیو توصیه میکنم.
    ترجیحا دانشگاه ملی.
    من خودم مهندسی نرم افزار میخوام بردارم.رشتمم ریاضیه.مطالعاتی هم در زمینه برنامه نویسی و نرم افزار دارم.
    تو هم بخون یکمی.
    فقط ی نکته:
    مهندسی نرم افزار و برنامه نویسی فرق دارن
    1-مهندسی نرم افزار دارای 15مهارت تخصصی و بکایری اصول مهندسی برای تولید نرم افزار.
    2-برنامه نویسی یکی از 15مهارت مهندسی نرم افزار است که بدلیل استقلال و توان فراوان رشته ای مستقل نیز هست.دربرنامه نویسی نیز اون اصول وجود دارد اما مصممانه و سختگیرانه نیست.
    پیروز

Avatar
Reza
پاسخ دهید

سلام .
من دوره‌ های طراحی سایت و سی شارپ رو گذروندم و الان تو دو راهی جاوا و mvc موندم، بشدت دنبال کارم‌. اگر امکانش هست راهنمایی بفرمایید که کدوم رو اول برم، ممنونم.

Avatar
علی
پاسخ دهید

سلام.هزینه سورس چندین برابر خود پروژست که باید ازش بگیرین یا اصلا بهش ندین.

Avatar
پوریا
پاسخ دهید

با سلام،
یک سوال داشتم که ممنون میشم پاسخ بدید.
من یک اپلیکیشن موبایلی رو بصورت پروژه ای برای شخصی که خود او هم قرار بود به یک شرکت دیگه ارائه بده، با یه مبلغی نوشتم و با اعمال تغییرات فراوان نسخه نهایی رو بهش تحویل دادم.بعد از چند وقت اون شخص تماس گرفت و گفت که سورس کد رو هم میخواد. اینجور مواقع برای سورس کد هم باید هزینه جدایی دریافت کرد یا خیر؟ چون در ابتدا هیچگونه صحبتی در این زمینه نشده بود. درصورت درخواست هزینه برای سورس کد اصولا مبلغش چقد باید باشه؟ چقد کمتر یا بیشتر از اون مبلغی باشه که جهت تحویل اپلیکیشن دریافت کردم؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.

Avatar
Reza
پاسخ دهید

مرسی از راهنماییاتون .
من پایه نهم هستم و میخوام انتخاب رشته کنم. این مطلب برام مفید بود.👍

    Avatar
    شهراد در پاسخ Reza
    پاسخ دهید

    سلام من سوال دارم الان که انتخاب رشته کردی راضی ای

Avatar
arman
پاسخ دهید

ببخشید من الان ۱۹ سالمه و علاقه زیادی به برنامه نویسی دارم و میخوام که واقعا در این کار حرفه ای شم
بنظرتون واسه شروع از کدوم زبان برنامه نویسی شروع کنم و کدوم زبان‌ها الان تو ایران و‌جهان درامد بیشتری دارن

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ arman
    پاسخ دهید

    سلام
    تو ایران بشین سی شارپ یاد بگیرد
    میخوای بری خارج کشور سی شارپ و جاوا
    موفق باشید
    داخل سایتم آموزش داره

Avatar
معین
پاسخ دهید

میشه هم کارمندی و هم آزاد و ایده سازی رو باهم کار کرد
برای مثال هم توی یه شرکت باشی هم شخصی برنامه بسازی هم با یه گروه ایده خلاقانه بدی ؟!؟

Avatar
رضا
پاسخ دهید

درامد برنامه نویسی تو مشهد و تبریز و اصفهان هم به اندازه تهران خوبه؟

Avatar
محسن فدائی
پاسخ دهید

سلام – من مدتیست که به برنامه نویسی علاقه مند شده ام و تصمیم دارم این کار را شروع کنم – شنیده بودم مهارت های فردی خیلی مهمه – منم رفتم دنبالش تا خودمو بهتر بشناسم – و به من گفته بودن که هوش خوبی می خواد – من پیش یه روانشناس تست هوش دادم گفت هوش 166 داری – البته گفت خیلی بالاست -به نظر شما با این ضریب هوشی چقدر می توانم مؤفق باشم به اضافه ی تلاش زیاد –
ممنون میشم پاسخ بدهید .

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ محسن فدائی
    پاسخ دهید

    برنامه نویسی به هوش نیست به تلاش و تمرین هستش

    Avatar
    محسن فدائی در پاسخ محسن فدائی
    پاسخ دهید

    مگه هرچقدر باهوش تر باشی سریعتر یاد نمی گیری یا خلاق تر نیستی ؟
    میدونم تلاش زیاد آدمو موفق تر میکنه – فقط خواستم بدونم – در ایران اگه کسی هوش خیلی خوبی داشته باشه و تلاش زیادی هم بکنه – چقدر میتونه مؤفق باشه
    ممنون از پاسخ شما

Avatar
حسین
پاسخ دهید

سلام،
مطلب خوبی است. بنده هم موافقم که تقاضا برای استخدام برنامه نویس به دلیل افزایش تعداد استارتاپ ها و ورود سرمایه های کلان از حوزه های سنتی به این سمت رشد چشمگیری داشته و این مسئله به ویژه برای برنامه نویس های حرفه ای فضای بسیار خوبی رو فراهم کرده. ولی چند نکته لحاظ نشده:
1- اینکه رنج حقوقی حداقل 1 و حداکثر 8 تومان است به تنهایی نشان دهنده چیزی نیست. آمار باید به گونه ای باشه که مثلا مشخص کنه که میانگین حقوق چقدر است و مثلا چند درصد افراد حقوق های بالای 6 میلیون می گیرند و چند درصد زیر 2 میلیون و الی آخر. تا امکان درک عمیق تر از وضعیت و تعیین جایگاه هر شخص با توجه به واقعیت ها رو فراهم کنه.

2-درسته که امکان دریافت حقوق های بالاتر هم فراهم شده ولی در مدل استخدامی، شخص باید توانایی مذاکره و چانه زنی خوبی داشته باشه. این مسئله در جلسه مصاحبه اهمیت بالایی داره. در این جلسه شما دارید وقت و تخصص و مهارت و … خودتون رو به فروش میرسونید. نباید ترسی به دل راه بدید. نباید به دلیل از دست دادن این موقعیت شغلی حقوق پایینی درخواست کنید. در عین حال که دروغ نمیگید، نباید خودتون رو کمتر از چیزی که هستید نشون بدید. باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشید و جلسه رو به سمت دلخواه خودتون ببرید. خلاصه اینکه درسته که پارامترهای ذکر شده در این مطلب خیلی میتونن در حقوق موثر باشن ولی داشتن این پارامترها فقط یه امتیاز بالقوه برای شماست. این هنر شما در معرفی خودتون و مذاکره است که این امتیازها رو بالفعل میکنه.

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ حسین
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    منم اشاره به این موضوعات کردم:
    .
    نحوه صحیح ارائه دادن خود :
    آقای استیو جابز یه جمله جالب دارد که می گوید: ارزش هر چیزی در نحوه ارائه آن است. (این جمله فوق العادست) وقتی شما بلد باشید خودتون رو خوب ارائه دهید و جایگاه سازی کنید یا به قول معروف برند سازی کنید خیلی راحت میتونید پروژه دریافت کنید و هزینه بالا بگیرید. پس رو این مورد کار کنید چون خوب ارائه دادن خود تاثیر مستقیم در درآمد برنامه نویس دارد.

Avatar
امین
پاسخ دهید

چرا وقتی میخام 4 ساعت فیلم اموزشی سی شارپ رو دانلود کنم میگه شماره شما اشباه است

Avatar
امین
پاسخ دهید

سلام من سال دوم هنرستان رشته کامپیوتر هستم و از وقتی که داریم زبان ویژوال بیسیک رو یاد میگیرم من علاقه ام همینطور به نوشتن برنامه افزایش پیدا کرده و الان میخام زبان سی شترپ رو یاد بگیرم وسعت مال چندانی هم ندارم که بخام در این زمینه خرج کنم یه پی دی اف یا فیلم های اموزشی دارید که من بتونم خودم یادبگیرم البته من این شغل رو برای کمک به هموطنام و اشتغال زایی هرچه بیشتر کنم تا اقراد هم سن و سال مثل من که میخان برنامه نویس بشن پیش خودم بیان کار کنن یا اینکه من برم و یاد بگیرم خیلی هم فرقی نداره
آیا میتونید برای تحقق یافتن ایده هام به من کمک کنید؟

Avatar
سیدالحسینی
پاسخ دهید

ضمن تشکر از مطالب مفیدتان به استحضار میرساند من از کودکی به برنامه نویسی کامپیوتر و از سال 72 (در سالهای دبیرستان) به برنامه نویسی هوش مصنوعی علاقه مند شدم و زبان های مختلف از قبیل بیسیک و پاسکال و سی و جاوا و دلفی و لیسپ و پرولوگ و مطلب و سیمولینک و … را بطور حرفه ای یاد گرفتم و اکنون بیش از 25 سال است که در زمینه برنامه نویسی هوش مصنوعی فعالیت و تحقیق دارم و از ابتدا نیز در دانشگاه در مقاطع لیسانس نرم افزار و فوق لیسانس هوش مصنوعی و رباتیک و سپس فوق لیسانس فناوری اطلاعات گرایش شبکه با انگیزه اشتغال وارد نشدم و فقط علاقه شخصی خودم بوده که باعث ادامه تحصیل من شده بود و من در آن سالها از ابتدا که وارد این رشته شدم حس میکردم و می دانستم که اوضاع مملکت بقدری خراب است که ممکن است بعد از پایان تحصیل هیچ کاری در زمینه برنامه نویسی پیدا کنم و اینگونه نیز شد . اما اکنون با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی و بیکاری و فشار روانی ای که این امر بمن وارد میکند دوست داشتم در زمینه ای که عمر و جوانی خودم را در آن صرف کردم و البته به آن عشق می ورزیدم شغلی هم داشته باشم که با آن بتوانم هزینه و معیشت خانواده را فراهم نمایم …. الان هم باتوجه به تجربیات خودم که 25 سال در این بازار بدنبال کار برنامه نویسی می گردم ، قطعا می گویم در آمدی که ذکر کردید مربوط به شرکت های بزرگ و معتبر و آنهم با صرف هزینه های فراوان می باشد و هرچند در ایران بعلت عدم وجود زیرساختهای مناسب عملا هیچ کاری در زمینه هوش مصنوعی انجام نشده است اما قطعا بازار برنامه نویسی در ایران اشباع شده است و در انحصار شرکتهای بزرگ و معتبر قرار دارد و بدون شک یک فرد به تنهایی هرچند هم برنامه نویس قهاری باشد نمی تواند بازار مناسبی برای محصولات تولیدی خودش پیدا کند …

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ سیدالحسینی
    پاسخ دهید

    نمیدونید وضعیت شما چطور بوده عزیز
    ولی چیزی که من میدونم در سه ماه اخیر که در سایت و کانال سایت اعلام کردیم بیش از 100 برنامه نویس احتیاج داشتیم که فقط 15 20 نفر استخدام شدن که تقریبا همشون هم از کسانی بودن که در دوره های خودمون شرکت کرده بودند
    متاسفانه به شدت کمبود برنامه نویس خوب داریم
    من همینجا هم اعلام میکنم کسی که برنامه نویسی رو به صورت خوب و درست بلده از طریق تماس با مای سایت با ما در ارتباط باشه تا معرفیش کنیم
    موفق باشید

      Avatar
      شهراد در پاسخ پشتیبان سورس ایران
      پاسخ دهید

      سلام من می‌خوام برم ریاضی یا تجربی با این توضیحات بنظرت تجربی برم؟

Avatar
مهدی ترکمان
پاسخ دهید

باسلام
دوست عزیز لطفا اینا رو برای عوام ننویسید ، چون حوزه ای تی در تمامی رشته های آن اشباع شده هست و الان چه داخل تهران و چه خارج از تهران حقوق های این حوزه به صورت وزارت کاری به همراه بیمه هست ، لازم به ذکر است که این درآمد ها فقط به صورت انفرادی در بخش خصوصی ممکن هست به این ارقام برسد ، مصلا یه نرم افزار طراحی کنی ۱۰ تومان بگیری ، این گونه امکان پذیر هست ولی اگر شغل پشت میز نشینی باشه مصلا برنامه نویس یه شرکت باشی شاید با اضافه کار به ۲ تومان برسه .
با سپاس فراوان

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ مهدی ترکمان
    پاسخ دهید

    بستگی داره دوست عزیز
    من همه جوره دیدم
    از 1 تومن هست تا 8 میلیون که مدیر پروژه یا برنامه نویس ارشد هستش
    کی گفته اشتباع شده
    چند روز پیش درخواست 15 تا برنامه نویس asp.net mvc کردیم فقط دو نفر جذب شد
    خیلی هست

    Avatar
    محمد در پاسخ مهدی ترکمان
    پاسخ دهید

    شما اول املا «مثلا» رو یادبگیر بعدا نظر بده

    Avatar
    شهراد در پاسخ مهدی ترکمان
    پاسخ دهید

    سلام من می‌خوام برم ریاضی یا تجربی با این توضیحات بنظرت تجربی برم؟


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید