check home phone-call search send

تعرفه طراحی نرم افزار ویندوز

یکی از چیزهایی که به شدت مورد توجه برنامه نویسان است بحث تعرفه برنامه نویسی و طراحی است. در این مقاله میخواهیم در مورد تعرفه طراحی نرم افزار ویندوز صحبت کنیم و واقعا باید چطوری این هزینه رو حسساب کنیم. سعی میکنم در مقاله تعرفه طراحی نرم افزار ویندوز، علاوه بر محاسبه تعرفه شرکتی، تعرفه آزاد کاری یا همون فریلنسری رو هم مورد بررسی قرار میدهیم. تعرفه طراحی نرم افزار ویندوز

 تعرفه طراحی نرم افزار ویندوز

اگر بخواهیم تعرفه طراحی نرم افزار ویندوز رو مورد بررسی قرار دهیم باید از دو بخش مورد بررسی قرار گیرد یکی تعرفه طراحی نرم افزار ویندوز در شرکت و یکی تعرفه طراحی نرم افزار ویندوز توسط فریلنسرها یا همان آزادکارها، تا بتوان به یک رقم درست و دقیق رسید. 

تعرفه طراحی نرم افزار ویندوز در شرکت ها

معمولا شرکت ها باید بر اساس تعرفه ای که سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور  اعلام کرده است هزینه ساخت نرم افزار ویندوز رو مشخص کنند و معمولا برای هر ساعت برنامه نویسی مبلغی بین 160 تا 210 هزار تومان محاسبه میکنند مثلا یک نرم افزار حسابداری ساده که بر اساس تخمین شرکت، 50 ساعت وقت مفید برای کدنویسی آن نیاز است مبلغی بین 8 تا 11 میلیون تومان هزینه میبرد. البته این چیزی است که سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به عنوان قانون و تعرفه اعلام کرده است. 

ولی بر اساس چیزی که من خبر دارم معمولا تعرفه طراحی نرم افزار ویندوز بستگی به شرکت دارد مثلا یک شرکت داریم که خیلی بزرگ و رزومه دار است. شاید برای تولید یک نرم افزار ویندوزی 50 میلیون بگیرد اما یک شرکت بی نام و نشان شاید 15 میلیون هزینه دریافت کند. خود شرکت به شدت در قیمت تاثیر گذار است.

یک چیز دیگه که در تعرفه طراحی نرم افزار ویندوز دخیل است بحث امکاناتی است که کارفرما میخواهد که بر اساس این امکانات هزینه مشخص می شود. مثلا شاید یکی نرم افزار بخواهد بدون گزارش گیری 20 میلیون دربیاد اما یک بخش گزارش گیری حرفه ای اضافه شود که 5 میلیون دیگه به هزینه اضافه می شود و بشه 25 میلیون، پس امکاناتی که کارفرما میخواد در قیمت نرم افزار تاثیر گذار است. پس نمی توان گفت فلان نرم افزار چه مقدار هزینه میبرد چون هر شرکتی تعرفه طراحی خودش را دارد و بعضی نون اسمشون رو میخورند. 

چند روز پیش چند سایت طراحی نرم افزار رو چک کردم و با تعدادی از دوستان صحبت میکردم چیزای جالبی میگفتند. مثلا سایت ها هر کدوم تعرفه بخصوص خودشان رو داشتند و هر کدوم بر اساس رزومه خود قیمت داده بودند. ولی دوستام یه چیزی گفتن که خیلی برام جالب بود اونم اینه که کارفرما کی هستش، گفتم یعنی چی؟ گفت اگر یه ارگان دولتی باشه معمولا هزینه بالاتر میره و اگر مطمئن باشی پروژه مال خودت هستش قیمت باز بالاتر میره، و اگر آشنا باشی که قیمت خیلی بالاتر میره و …، ولی وقتی با شخص کار میکنی اینطور نیست و نمیتوان هزینه ای که به ارگان ها میدهی رو به آنها ارائه داد. (واقعا واسه خودم خیلی خیلی جالب بود این موضوع)

به یک نتیجه دیگه هر رسیدیم آن هم کارفرما هستش، پس کارفرما هم به شدت مهمه تو این جریان، که باید بهش توجه شود. پس باید علاوه بر خود شرکت، میزان امکانات و کارفرما هم مورد توجه قرار گیرند. 

تعرفه طراحی نرم افزار ویندوز توسط فریلنسرها یا آزادکارها

در مورد تعرفه طراحی نرم افزار ویندوز توسط فریلنسرها باز مشخص نیست ولی چیزی که میتوان گفت اینه که تعرفه بر اساس رزومه فریلنسر مشخص می شود ولی هزینه آن از شرکت ها خیلی خیلی کمتر است. مثلا اگر پروژه ای توسط شرکت 50 میلیون برنامه نویسی شود توسط فریلنسر معمولا کمتر از نصف می شود. شاید با 20 میلیون طراحی و پیاده سازی شود. معمولا تعرفه در این بخش خیلی کمتر از شرکت ها است. 

اگر هم فریلنسرها بر اساس هزینه ساعتی کار کنند معمولا ساعتی 15 تا 50 تومن هزینه میگرند. مثلا اگر یک نرم افزار 200 ساعت برنامه نویسی لازم داشته باشد هزینه اش بین 3 تا 10 میلیون توسط فریلنسر می شود. فریلنسرها معمولا نگاه میکنند پروژه چه امکاناتی لازم دارد و چه مقدار زمان میبرد تا کامل کدنویسی کنند و بعد هزینه میدند. مثلا میبینند یک پروژه یک ماه وقت میبرد قیمتی بین 5 تا 15 میلیون میدند شاید همون پروژه در شرکت ها 30 تا 50 میلیون و شایدم بیشتر هزینه ببرد. 

نتیجه گیری

اگر بخواهیم یک نتیجه گیری واسه تعرفه طراحی نرم افزار ویندوز داشته باشیم باید بگم تعرفه خاص و از قبل تعیین شده ای وجود ندارد و هر کس یا شرکتی بر اساس رزومه، امکانات درخواستی کارفرما و خود کارفرما مشخص می شود. 

پیشنهاد میکنم مقاله دستمزد ساعتی برنامه نویس را مطالعه کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید