check home phone-call search send

آموزش وبلاگ نویسی به زبان ساده

آموزش وبلاگ نویسی ساده

آموزش وبلاگ نویسی به زبان ساده

شاید همه نتوانند وبسایت داشته باشید چون وبسایت هم هزینه اولیه برای راه اندازی و طراحی دارد و یک هزینه ماهانه برای نگهداری و سرویس ، جایگزیم مناسب برای کسانی که نمیتوانند سایت داشته باشند وبلاگ است وبلاگ بستری رایگان و قدرتمند برای انتشار محتوا در اینترنت است. هر وبلاگ آدرسی اختصاصی و فضایی برای انتشار مطالب دارد. شما می‌توانید نظرات، ایده‌ها، افکار و مقالات خود را در این بستر منتشر کنید و سایر کاربران درباره آنها نظر دهند. امروزه وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات وبلاگ، امکانات اولیه مناسبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.
خوشبختانه برای راه‌اندازی وبلاگ، دانش فنی خاصی نیاز ندارید و در کمتر از پنج دقیقه می‌‌توانید صاحب یک وبلاگ اختصاصی شوید. اما آنچه از ساختن وبلاگ مهم‌تر است، چگونگی به روزرسانی و به عبارت بهتر وبلاگ‌نویسی است.
کتاب الکترونیکی «وبلاگ نویسی مثل آب خوردن» به شما کمک می‌کند که اگر ذوق نوشتن دارید و تاکنون وبلاگ‌نویسی نکردید، بتوانید این کار را به صورتی حرفه‌ای یاد بگیرید. اگر هم صاحب وبلاگ هستید، بدون‌شک با خواندن این کتاب مهارت‌های وبلاگ‌نویسی شما ارتقا می‌یابد. در ادامه به صورت کامل میگویم وبلاگ یا وب نوشت چیست ؟

وبلاگ یا وب‌نوشت چیست ؟

وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت ، تارنگار یا بلاگ (به انگلیسی: Blog) هم می‌گویند، نوعی وب‌سایت است که حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است.

مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ وب‌نوشت، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وب‌نوشت، پست است، در حالی که واحد مطالب در وب‌گاه صفحه می‌باشد. معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود.

فاصلهٔ زمانی بین مطالب وب‌نوشت لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وب‌نوشت بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وب‌نوشت همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وب‌نوشت‌ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وب‌نوشت‌ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید