check home phone-call search send

آموزش برنامه نویسی ios | جلسه 20

آموزش برنامه نویسی ios

آموزش برنامه نویسی ios 

سلام ، با جلسه ای دیگر از دوره آموزش برنامه نویسی آی او اس در خدمت شما هستیم در این جلسه به سراغ Properties یا همان خواص و ویژگی ها در برنامه نویسی ios رفته ایم در جلسه قبل که در مورد ساختار و کلاس ها صحبت کردیم و مطالب خوبی رو آموزش داده ایم سعی میکنیم تا انتهای دوره هر جلسه رو به صورت رایگان داخل سایت قرار بدیم تا جلسه 24 ضبط شده که به صورت رایگان داخل سایت قرار میدیم.

در جلسه بیستم دوره آموزش برنامه نویسی ios مطالب زیر ارائه می شود :

  • آموزش خواص و ویژگی ها در برنامه نویسی ios (آموزش Properties)

سیستم عامل ios چیست ؟

آی‌ اُ اِس (به انگلیسی: iOS) سیستم عامل همراه ؛ ساخته شده توسط شرکت اَپل است . یک سیستم عامل همراه است که در ابتدا برای آ‌یفون و آی‌پاد تاچ توسعه داده می‌شد، از آن زمان به بعد برای استفاده در سایر دستگاه‌های شرکت اَپل مانند آی‌پد و اَپل تی‌وی گسترش یافت. شرکت اَپل مجوز استفاده از آی‌ اُ اِس برای نصب بر روی سخت‌افزارهای شخص ثالث را نمی‌دهد. اَپ استور (App Store) در ۶ مارس ۲۰۱۲ دارای بیش از ۵۵۰٫۰۰۰ نرم‌افزار کاربردی بود که جمعاً بیش از ۲۵ بیلیون بار دانلود شده‌اند. در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۱۰ این سیستم‌عامل ۱۶٪ از سهم سیستم‌عامل تلفن‌های هوشمند را در اختیار داشت، پایین‌تر از اندروید گوگل. این سیستم‌عامل در ماه مه ۲۰۱۰ در ایالات متحده آمریکا، ۵۹٪ از مصرف داده‌های وب تلفن همراه (از جمله استفاده از آی‌پاد تاچ و آی‌پد) را به خود اختصاص داد.

رابط کاربری آی‌ اُ اِس بر اساس مفهوم دستکاری مستقیم (به انگلیسی: concept of direct manipulation)، با استفاده از حرکات چند لمسی (به انگلیسی: multi-touch gestures) طراحی شده‌است. عناصر رابط کنترل از: switches و sliders و buttons تشکیل شده است. پاسخ به ورودی کاربر فوری است و رابط سیال را فراهم می‌کند. تعامل با سیستم عامل حرکاتی را شامل می‌شود از این جمله حرکات می‌توان: swipe, tap, pinch, reverse pinch که هر کدام از این‌ها تعاریف خاصی را در چارچوب IOS سیستم‌عامل و رابط کاربری چند لمسی آن را دارا می‌باشند.. شتاب‌سنج داخلی توسط برخی از برنامه‌های کاربردی مورد استفاده قرار گیرد که برای پاسخ به تکان دادن دستگاه (یکی از نتایج شایع آن دستور خنثی‌سازی است) و یا چرخش آن را به سه بعد (یکی از نتایج شایع آن تعویض از عمودی به افقی است).

modeiOS از OX مک مشتق شده‌است، که با آن که سهام آن به بنیاد داروین تعلق دارد، و در نتیجه این سیستم‌عامل شبه‌یونیکس از طبیعت است.

در iOS، چهار انتزاع لایه وجود دارد: لایهٔ هستهٔ سیستم‌عامل، لایهٔ هستهٔ خدمات، لایهٔ رسانه‌ها و کاکائو لایهٔ لمسی است. نسخه کنونی سیستم عامل ۷٫۱ با استفاده از حدود ۱٫۵–۱ گیگابایت ذخیره‌سازی دستگاه که با مدل‌های دیگر متفاوت است.

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 2 دیدگاه
Avatar
رضا
پاسخ دهید

سلام. تشکر از اموزشای خوبتون . چرا swift 3 رو تدریس نمیکنید ؟ خیلی فرق نداره با 2.2 ؟

    Avatar
    محمد همتی در پاسخ رضا
    پاسخ دهید

    سلام
    یکین عزیز
    فرق آنچنانی ندارند
    شما قواعد کد نویسی رو یاد بگیری
    بقیه دیگه چیزی نیست


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید