check home phone-call search send

سورس کد تبدیل دسیمال به باینری به زبان جاوا

دیروز کاربران درخواست سورس کد تبدیل دسیمال به باینری به زبان جاوا رو داشته اند که در این مطلب این سورس کد رو آماده کردیم که میتوانید از همین پست دانلود کنید. البته قبلا در سایت سورس کدهای این سبکی زیاد منتشر کردیم مثل سورس کد پروژه تولید کد های باینری به زبان سی و سورس کد تبدیل مبنای دو به ده که مورد توحه کابران قرار گرفته بودند.

سورس کد تبدیل دسیمال به باینری به زبان جاوا

سورس کد تبدیل دسیمال به باینری به زبان جاوا

بعد از این که سورس کد تبدیل دسیمال به باینری به زبان جاوا را قرار دادیم حال در مورد اعداد دسیمال و باینری صحبت کنیم که کامل با این مدل اعداد آشنا شوید.

اعداد  باینری

اعداد را می ­توان در هر مبنای دلخواهی نمایش داد اما مهم این است که آیا این نمایش در دنیای واقعی کاربرد دارد یا نه. اعداد دسیمال از اولین اعدادی بودند که به دلیل نیاز بشر به شمارش و گسترش ریاضیات اختراع شدند. با توسعه ­ی کامپیوتر و سیستم­ های دیجیتال اعداد در مبنای دو نیز مطرح شدند. دلیل استفاده از مبنای دو در سیستم­های دیجیتال به ساختار فیزیکی این سیستم­ها مربوط می ­باشد. از آنجایی که قطعات دیجیتال از واحدهایی به نام ترانزیستور که ادواتی با دو حالت کاری می ­باشند تشکیل شده اند، بنابراین این دو حالت را می­ توان با ۰ و ۱ نمایش داد، در این صورت استفاده از مبنای دو  انجام محاسبات در سیستم­ های دیجیتال را امکان پذیر می ­کند.

اعداد دسیمال

اعداد دسیمال در زندگی ما بیشترین شهود را دارند. اعداد در این مبنا دارای ۱۰ رقم معنی دار ۰ ، ۱، … ۹ می ­باشند. دلیل استفاده از علامت­ های ۰ ، ۱ ،…۹ برای این نه رقم معنی دار به تعداد شکستگی­ ها (زوایا) در نمایش آن­ ها بر می ­گردد.

پیشنهاد میکنم از این سورس کدها در جهت یادگیری و آموزش برنامه نویسی استفاده کنید. 

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید