check home phone-call search send

ای اس پی دات نت چیست

بعد از اینکه مقالات خوبی در زمینه طراحی وب گذاشتیم و در مورد رکن های اصلی طراحی وب صحبت کردیم حالا به سراغ زبان های برنامه نویسی میرویم و اولین در ابتدا میخواهیم در مورد تکنولوژی ASP.NET مطلب بنویسم و به صورت کامل به سوال ASP.Net چیست پاسخ دهیم. پس اگر میخواهید بیشتر در مورد ASP.Net بدونید و تاریخچه این تکنولوژی رو بدونید پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید. 

ASP.Net چیست

دیدگاه اشتباه : خیلی از کاربران و حتی برنامه نویس ها (متاسفانه) فکر میکنند که ASP.Net یک زبان برنامه نویسی است ولی اینطور نیست و ASP.Net یک تکنولوژی بر بستر زبان های برنامه نویسی سی شارپ و ویژوال بیسیک دات نت یا زبان های برنامه نویسی دیگر دات نت است.

ای اس پی دات نت چیست

ASP.Net یک تکنولوژی طراحی سایت است که توسط شرکت معروف مایکروسافت ارائه شده تا برنامه نویسان بتوانند از طریق آن سایت، برنامه و سرویس های وب (WEB) رو بسازند. ASP.Net نسخه .NET تکنولوژی ASP است ASP مبتنی بر زبانهای مشترک در حال اجرا است که به برنامه نویسان اجازه می‌دهد کدهای ASP را با استفاده از هر زبان Framework.NET بنویسند.

نکته 1 : ASP مخفف Active Server Page است.

نکته 2 : ASP با مدیریت IIS اجراء می گردد. 

نکته 3 : ASP.Net تکنولوژی برنامه نویسی وب با استفاده از دات نت است

خیلی از کاربران فکر میکنند ASP.Net یک زبان برنامه نویسی است ما هم در این مقاله به عنوان یک زبان برنامه نویسی از آن یاد میکنیم تا کاربران راحت باشند. در حال حاضر خیلی از سایت های معروف و بزرگ مثل سایت های ورزش 3، بانک ملی و دیجی کالا و خیلی از سایت های معروف از ASP.Net استفاده میکنند.

ای اس پی دات نت چیست

نکته 4 : برای برنامه نویسی ASP.Net باید از نرم افزار Microsoft Visual Studio استفاده کنید. (در واقع این نرم افزار محیط برنامه نویسی مایکروسافت محسوب می شود و در این نرم افزار قابلیت های بسیار زیادی برای برنامه نویسی بصورت پیشفرض قرار گرفته اند که کار برنامه نویسی را برای برنامه نویسان بسیار راحت می کند.)

نکته 5 : پایگاه داده مورد استفاده در ASP.NET، پایگاه داده Microsoft SQL Server است. (معمولا در خیلی از شرکت ها، موسسات و ادارات از این پایگاه داده استفاده می شود)

 نکته 6 : فایل های ASP.NET دارای پسوند فایل aspx. هستند.

اگر میخواهید در مورد رکن های طراحی وب بیشتر بدونید پیشنهاد میکنم مقالات زیر رو مطالعه کنید :

html چیست

css چیست

جاوااسکریپت چیست

جی کوئری چیست

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 4 دیدگاه
Avatar
رضا
پاسخ دهید

بنده تا حالا هیچ سررشته ای از برنامه نویسی نداشتم
و رشته تحصیلی من حقوق عمومیه
میتونم از صفر شروع کنم

Avatar
ali
پاسخ دهید

با سلام ، خسته نباشید و تبریک سال نو خدمت شما
برای شخصی که بک اند کار کنه باید چه چیزهایی مسلط باشه؟ سوالی بعدی اینه که میزان تسلط باید خیلی بالا باشه؟


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید