check home phone-call search send

سورس آپلود فایل در PHP

سورس پروژه آپلود (Upload) کردن یک فایل در سرور وب که به زبان پی اچ پی (php) نوشته شده است را برای شما کاربران سورس ایران آماده کرده ایم.

سورس آپلود فایل در PHP

توضیحاتی درباره زبان PHP :

php زبان برنامه نویسی است که به صورت گسترده استفاده می شود و برای ایجاد محتوای پویا در صفحات وب به کار می رود. این زبان قابل اجرا بر روی وب سرور است که اسکریپت های php را در پشت صحنه (روی سرور) تفسیر می کند و نتیجه را به سمت کلاینت می فرستد. حتی ممکن است کلاینت نداند که در تهیه محتویات صفحات وبی که مشاهده می کند ار اسکریپت php استفاده شده است. در واقع از هر زبانی برای طراحی وب استفاده کنیم در نهایت چیزی که به سمت کلاینت فرستاده می شود و در مرورگر نشان داده می شود ، کدهای Html است.

معمولا سایت های کاربردی مختلف، قسمتی را برای آپلود (upload) فایل توسط کاربر در نظر می گیرند تا کاربر بتواند یک عکس، فایل فشرده شده یا هر نوع فایلی را بر روی سرور سایت، آپلود کند. باید دقت داشته باشید که هنگامی که به کاربر اجازه می دهید که فایلی را بر روی سرور سایت شما آپلود نماید، عملا راهی برای نفوذ به سایت خود، در اختیار وی قرار داده اید، بنابراین برای اینکه از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری شود، باید یک سری محدودیت را برای آپلود فایل اعمال نمایید.

توضیحات لازم برای استفاده از سورس :

 در اینجا سورس کد ساده ای را برای آپلود فایل بر روی یک سرور وب سایت با زبان PHP جهت آشنایی بیشتر با این مبحث، شبیه سازی کرده ایم. در این کد ساده و جالب از یک فرم html که معمول ترین راه برای Upload کردن فایل روی سرور است استفاده شده است. 

اطلاعات حاصل از فرم به یک فایل PHP فرستاده میشوند و پردازش روی آن اطلاعات صورت گیرد. در مشخصه enctype مربوط به تگ form  نوع محتوای فایلی است که می‌خواهد آپلود شود، بیان می گردد. 

با انتخاب multipart/form-data برای این مشخصه، اعلام کرده ایم که اطلاعات ارسالی، به صورت اطلاعات دودویی (binary data) است.

میتوانید این سورس پروژه جالب PHP را بصورت رایگان از سایت سورس ایران دانلود کنید و از آن استفاده زیادی در پروژه های مشابه و همچنین آشنایی بیشتر با این بحث جالب و کاربردی ببرید.

نکته: همچنین توجه داشته باشید که در این برنامه از هیچ پایگاه داده ای استفاده نشده است و فایل های آپلود شده در مسیر فایل برنامه در فایلی به نام dl ذخیره میشوند.

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید