check home phone-call search send

آموزش برنامه نویسی wpf

برنامه نویسی wpf

آموزش برنامه نویسی wpf

معمولا کسایی که برای ابتدا میخوان وارد  برنامه نویسی بشن و یک برنامه نویسی رو یاد بگیرن پیشنهاد اکثریت دوستان و کارشناسان گرایش به سمت برنامه نویسی سی شارپ رو پیشنهاد میدن حالا اگه ما برنامه نویسی سی شارپ کار کردیم چند شاخه (منظور از شاخه همان فناوری هست) دارد که هر برنامه نویسی بر اساس سلیقه و توانش به سمت ان شاخه میره ، یکی از این شاخه ها برنامه نویسی wpf هستش که برای تولید برنامه های ویندوز اپلیکیشن استفاده می شود و از فریم ورک 3.5 به بعد اضافه شده است.

دوستان که در مورد wpf اطلاعی ندارند باید بگویم WPF یک تکنولوژی جدید ساخت و اجرای اینترفیس در برنامه های جدید ویندوز است که اولین بار با .net فریم ورک ۳.۵ و در ویندوز ویستا ارائه شد. اما حالا با نسخه ۴ خود و به کمک ویندوز ۷، آمده تا بازی را عوض کند. همین حالا هم نرم افزار هایی نظیر فایرفاکس ۴، اینترنت اکسپلورر ۹ و … از WPF برای ساخت اینترفیس هایشان استفاده می نمایند. پس اگر شما هم به عنوان یک “توسعه دهنده” یا یک “کاربر علاقه مند به دانستن مبانی تکنولوژی های مختلف”؛ دوست دارید که به طور کاملی با قابلیت ها و امکانات مختلف WPF آشنا شوید؛ این مطلب مناسب شماست. پس آن را از دست ندهید.

اگر چه ویندوز فرم یک ابزار بزرگ و پرقابلیت است، تغییرات ضروری ای را که باید در سیستم ارتباط با سخت افزار خود اعمال می کرد؛ اعمال نکرده است و به طور کلی می توان آن را ابزاری دانست که در طی ده سال گذشته، دستخوش تغییر اساسی خاصی نشده. ویندوز فرم برای ساختن یک ظاهر بصری و یا استفاده از عناصر استاندارد رابط کاربری ویندوز – مانند : Button , Textbox , Checkbox – به طور قابل ملاحظه ای، متکی به API های کلاسیک ویندوز است. همین مساله در عمل باعث می شود که سفارشی سازی به طور بسیار ناقصی در اجزای رابط کاربری اعمال گردد. به طور کلی ویندوز فرم نمی تواند قابلیت های ترسیمی مدرن و پیشرفته را در اختیار شما قرار دهد و به محض این که کمی آن را از نظر عناصر گرافیکی غنی کنید؛ آنچنان کند و سنگین می شود که از کارتان منصرف می گردید.

اما حالا WPF یا Windows Presentation Foundation آمده تا همه چیز را عوض کند. مدلی که WPF برای مدیریت منابع سیستم و اجزای رابط کاربری از آن تبعیت می کند؛ کاملا با ویندوز فرم متفاوت است. در همین حال WPF شامل کنترل های استانداردی است که در ویندوز فرم هم دیده می شدند. پس علاوه بر امکانات قبلی، توسعه دهندگان می توانند به قابلیت های ترسیمی کاملا مدرن با استفاده از دایرکت ایکس دست پیدا کنند و به طور کلی یک ظاهر کاملا مدرن را برای برنامه های خود بسازند. نکته دیگر این است که در WPF، زیبایی در عین سرعت به کار برده شده است.

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید