check home phone-call search send

دانلود کتاب آموزش سریع Css3 به زبان فارسی

کتاب آموزش سریع Css3

کتاب آموزش سریع Css3 به زبان فارسی 

در این پست کتاب آموزش سریع CSS3 را به زبان فارسی آماده کردیم که منبع خوبی برای آموزش css3 می باشد. البته در سایت مطالب زیادی در زمینه آموزش css منتشر کردیم مثل آموزش کاربردی CSS ، آموزش html css ، کتاب آموزش کامل css3 و آموزش کامل css3 که جز منابع خوب برای یادگیری css هستند.

Css3 چیست؟

اگر در کار توسعه وب هستید، احتمالاً به خوبی با css آشنا هستید، آخرین و بزرگترین استانداردی که وب سایت های مدرن و مرورگرهایی که برای نمایش آنها به کار می روند به وسیله ان تغییر کرده اند.
برای چه وجود دارد؟
Css از سه حرف اول کلمات cascading style sheet گرفته شده است، زبان نشانه گذاری تحت وب که برای توصیف ظاهر و شکل یک و سایت برای مرورگر استفاده می شود اغلب در صفحات html و xhtml به کار میرود همچنین در سناد xml شامل xml های ساده ، SVG و XULکاربرد دارد. Css3 در واقع آخرین ورژن css است که دارای قابلیت های اضافی بسیار فراتر از دو نسل اول است.
چه چیزی ارائه می دهد؟
Css3 به خاطر ساختار ماژولارش، به توسعه دهندگان وب این امکان را می دهد که صفحات وب با محتوای غنی که نیاز به کد سبک تری دارند ، ایجاد کنند. این یعنی ایجاد ظاهری خیال انگیز، واسط های کاربری بهتر و به مهم تر از همه صفحات تمیزتری که نسبت به قبل سریعتر لود می شوند. به عبارت ساده، css3 لایه نمایشی صفحات وب است که منجر به دربرگیری تمام تکنولژی لایه ای درونی ان می شود. سرنجام css3، نویدی را برای قالب بندی به سبک دسک تاپ صفحات وب را می آورد، با عناصر گرافیکی نظیر سایه، گرادیانت، حاشیه ،قالب بندی های چند ستنی و غیره کامل می شود.
از کجا آمده است؟
تمامی این سه ویژگی css تحت قضاوت کنسرسیوم جهان گسترده وب قرار دارد. (مشهور به W3C ) یکی از بیشمار سازمان بین المللی استاندارد که چیزها را برای اینترنتی که می شناسیم و دوست داریم اداره می کند. خود W3C در اواخر 1994 تاسیس شد. شیوه نامه htmlابشاری (CHSS) که نام اولین تغییر بود در ابتدا به توسعه دهندگان وب عنوان مفهومی معرفی شد که راه حل مناسبی را برای قالب هایHTML ای به تنهایی ناکافی بود، ارائه می کرد. حدود سال 1997، css، هیت مدیره توسعه خودش، گروه کاری اختصاصی را به ریاست یکی از اعضای خودW3C داشت.
Css در طول سالها
اولین باز گویی از css در اواخر 1996 ، هنگام ارائه پشتیبانی برای مشخصات فونت(شامل سبک حروف و تکیه آن)، رنگ و پشت زمینه برای متن ها و تعیین جهت شان، تصاویر ، قالب ها و باقی عناصر وب ویرایش شد. CSS2 در 1998 معرفی شد در حالی که قابلیت های اضافی را نظیر تعیین مکان نسبی، مطلق و ثابت عناصر(absolute, relative and fixed positioning of elements) قبل از اینکه توسط CSS2.1 در 2005 غصب بشود، آورد.
در اولین ویرایش در 1999 ، css3 توسط دو نسل اولیه بیان گذاشته شد و مجموعه ای از ویزگی هایش را که با نام ماژول شناخته می شدند به سندهای جداگانه ای تقسیم کرد و هر ماژول سازگار با افزودن توابع جدید مربوط به خودش یا شکل هایی که عموماً هنگام دستکاری با CSS2 وجود داشت، بود.
نگاهی به ماژول ها
برای فهم این که css3 چقدر توسعه وب را تحت تاثیر قرار داده، نگاهی بیندازید به پذیرش خود ماکروسافت از زبان نشانه گذاری با اینترنت اکسپلورر 9 که در ماه مارس به بازار آمد. ورژن های قبلی ظاهراً بیشتر آنچه را که css3 برای قالب ها آورد نادیده گرفتند، اما با ie9 سرانجام تمام مرورگرهای اصلی(نیازی به یادآوری نیست که نرم افرار استفاده شده برای طراحی صفحات در وهله اول) این تکنولوژی را در اغوش گرفتند – به طراحان اجازه می دهد تا بهترین تلاشهای خودشان را بدون در نظر گرفتن پلت فرم به نمایش گذارند .
البته کاربران کامپیوترها و مرورگران قدیمی قادر نخواهند بود بدون به روز رسانی ابزارشان مزایای کامل این پیشرفت را دریابند – اما همچنان که زمان می گذرد همه ما به سمت استفاده از مرورگرهای سازگار با CSS3 پیش می رویم و بسیاری از متدهای پیچیده قدیمی توسعه وب سایت ها در طولانی مدت شروع به محو شدن خواهند کرد.

آموزش Css

بعضی از ویژگی های جدید CSS3

سلکتورها:
سلکتورها در css3 به سمت جالب شدن پیش می روند. آنها به طراحان و توسعه دهندگان اجازه می دهند تا سطوح ویژه بیشتری را از سند انتخاب کنند. یکی از چیزهای زیبا راجع به ای ماژول این هست که هم اکنون بسیاری از مرورگرها شروع به پشتیبانی سلکتورهای پیشرفته CSS3 کرده اند ، بنابراین شما می توانید الان آنها را امتحان کنید.
افکت های متنی و قالب بندی
ایجاد تغییراتی برای فاصله گذاری، فضاهای خالی و تنظیم متن در سند.
شبه کلاس هایی برای اولین خط و اولین حرف
رسانه های صفحه بندی شده و محتویات تولید شده
هم اکنون css3 موارد بیشتری را در مدیاهای صفحه بندی شده پشتیبانی می کند نظیر اجرای هدرها و فوترها و شماره گذاری صفحات. علاوه بر ان ویژگی های پیشرفته ای برای محتوای تولید شده چاپی شامل ویژگی هایی برای پاورقی و مرجع های ارجاع شده وجود خواهد داشت.
قالب بندی چند ستونه
هم اکنون، قالب بندی چند ستونه روی یپش نویس هایی کار می کنند که ویزگی هایی را اماده می کند که به طراحان اجازه می دهد تا محتویاتشان را با ستون های چند تایی با تعاریفی مثل like the column-gap, column-count, and column-width. نمایش دهند.

آموزش طراحی سایت

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 2 دیدگاه
Avatar
hosein
پاسخ دهید

سلام پسوردش کار نمیکنه مگه https://www.sourceiran.com نیست؟


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید