check home phone-call search send

سورس C++ مرتب سازی اعداد به روش انتخابی

سورس C++ مرتب سازی اعداد به روش انتخابی

سورس C++ مرتب سازی اعداد به روش انتخابی

سلام خدمت برنامه نویسان عزیز 

با سورس دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم . این سورس مربوط به مرتب سازی اعداد به روش انتخابی هست که می توانید از همین پست دانلودش کنید.

این سورس هم برای درس برنامه سازی پیشرفته به کار میاد هم برای درس ساختمان داده و درس هایی مثل هوش مصنوعی خیلی به درد میخوره که میتونید خودتون با یه ذره تغییرات بهتر و بهینه ترش کنید .

 

یه توضیح هم در مورد مرتب سازی اعداد به روش انتخابی بدیم :

مرتب‌سازی انتخابی یکی از انواع الگوریتم مرتب‌سازی می‌باشد که جزو دستهٔ الگوریتمهای مرتب‌سازی مبتنی بر مقایسه‌است. این الگوریتم دارای پیچیدگی زمانی از درجهٔ O(n2) است که به همین دلیل اعمال آن روی مجموعهٔ بزرگی از اعداد کارا به نظرنمی رسدو به طور عمومی ضعیفتر از نوع مشابهش که مرتب‌ساز درجی است عمل می‌کند. این مرتب‌سازی به دلیل سادگی اش قابل توجه‌است. کارایی آن برحسب تعداد ورودیها در نمودار زیر نشان داده شده‌است. 

 

نحوه عملکرد :
این الگوریتم اینگونه عمل می‌کند: ابتدا کوچکترین عنصر مجموعه اعداد را یافته با اولین عدد جابجا می‌کنیم. سپس دومین عنصر کوچکتر را یافته با دومین عدد جابجا می‌کنیم و این روند را برای n-1 عدد اول تکرار می‌کنیم. در حقیقت در هر مرحله ما لیست خود را به دو بخش تقسیم می‌کنیم. زیرلیست اول که قبلاً مرتب کرده‌ایم و سایر اعضای لیست که هنوز مرتب نشده‌است.

 

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید