check home phone-call search send

کتاب 600 پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس با حل مسائل

در مقالات مختلف در مورد یادگیری برنامه نویسی با استفاده از سورس کد صحبت کردیم و گفتیم اگر می خواهید برنامه نویس خوبی بشید سعی کنید سورس کد زیاد ببینید. در این مطلب میخواهیم کتاب 600 پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس رو معرفی کنیم. کتابی که 600 مسئله برنامه نویسی سی پلاس پلاس به همراه جواب آن را در خود جای داده است. با استفاده از این کتاب می توانید هر مسئله ای که وجود دارد رو جواب دهید و می توان از آن به عنوان منبع خوب برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس یاد کرد. این کتاب شامل مثال‌های ساده، روان، هدف‌دار و متنوع می باشد که دید شما به برنامه نویسی را کامل عوض می کند. 

کتاب 600 پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس

سی پلاس پلاس

سی پلاس پلاس یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، سطح میانی و شی گرا است. امروزه در جهان بیشتر نرم افزارهای سیستمی از طریق سی پلاس پلاس نوشته می شوند.

نکته جالب : سی پلاس پلاس یک زبان سطح میانی محسوب می شود ولی دارای قابلیت زبان های سطح بالا و پایین به‌صورت هم‌زمان است.

آیا سی پلاس پلاس همان سی است ؟

سی پلاس پلاس بسط یافته زبان سی و خیلی قدرتمند تر از سی است. سی پلاس پلاس یک زبان مجزا از سی است. زبان سی پلاس پلاس توسط لابراتوار Bell یا همان Bell Labs به عنوان یک نسخه جدید از زبان برنامه نویسی C طراحی و پیاده سازی شد.

نکته ۱ : برنامه نویسی سی پلاس پلاس نسبت به زبان سی قدرت بیشتری دارد. با زبان سی پلاس پلاس میتوان کارهایی رو انجام داد که با زبان سی نیاز به زحمت بسیار بالای دارد.

نسبت به زبان سی، در زبان سی پلاس پلاس امکاناتی template ها ، class ها ، توابع مجازی یا virtual function ها و operator overloading اضافه شده اند. باید این رو نیز در نظر گرفت که در سی پلاس پلاس قابلیت های Type Checking بیشتری اضافه شده است.

نکته ۲: مدیریت خطاها یا Exception Handling و همچنین ارث بری چندگانه یا multiple inheritances در برنامه نویسی ++C معرفی شدند.

نکته ۳: کامپایلر زبان سی پلاس پلاس قادر است برنامه هایی که به زبان سی نوشته شده اند رو نیز کامپایل کند.

توجه: اگر می خواهید با زبان سی پلاس پلاس بیشتر آشنا شوید پیشنهاد میکنم مقاله سی پلاس پلاس چیست؟ رو مطالعه کنید.

600 پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس

کتاب 600 پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس 

کتاب 600 پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس در قالب 154 صفحه و توسط دوستان عزیزمان آقای رمضان عباس نژادورزی و خانوم نیلوفر شعیبی نگارش و منتشر شده است. همان طور که در بخش بالا گفتیم این کتاب شامل مثال‌های ساده، روان، هدف‌دار و متنوع می باشد که دید شما به برنامه نویسی سی پلاس پلاس را کامل تغییر میدهد. این کتاب برای دانشجویان مانند گنجینه طلا می باشد چون به کل مسائل و سوالات درس سی پلاس پلاس جواب داده است و شامل تمام برنامه ها و سوالات این درس می باشد. کافیه بر اساس سرفصل ها سوال مورد نظر رو پیدا کنید. در ادامه سرفصل های کتاب 600 پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس به صورت ریز به ریز مورد بررسی قرار میدهیم تا متوجه شوید در هر فصل چه چیزی وجود دارد و به چه تعداد سوال جواب داده شده است.

سرفصل کتاب 600 پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس

این کتاب 154 صفحه شامل 7 فصل مختلف می باشد که در هر فصل به تعدادی سوال برنامه نویسی سی پلاس پلاس به صورت دقیق به همراه کد جواب داده شده است. در بخش زیر لیست این فصل ها به همراه توضیحات کامل آن را مورد بررسی قرار داده ایم تا شما بیشتر با کتاب 600 پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس آشنا شوید.

  • فصل اول:
    شامل 75 برنامه می‌باشد که مسائلی از قبیل تعریف متغیرها دستورات cin، cout و عملگرها را در سی پلاس پلاس آموزش می‌دهد.
  • فصل دوم:
    شامل 235 برنامه است که بخشی از آن در کتاب و بخش دیگر آن در پیوست الکترونیکی حل گردیده است. در این فصل مباحث تصمیم‌گیری (دستورات if, switch) و حلقه‌های تکرار (دستورات for, while, do while, continue و break) با مثال‌های متعدد شرح داده شده است.
  • فصل سوم:
    شامل 107 مثال برنامه‌نویسی است که بخشی از آن در پیوست الکترونیکی آمده است. این فصل تعریف توابع و فراخوانی آن‌ها را با مثال‌های مختلف آموزش می‌دهد.
  • فصل چهارم:
    شامل 135 مثال برنامه‌نویسی است. این فصل مباحثی مانند آرایه‌های یک‌بعدی، دوبعدی و رشته‌ها را در سی پلاس پلاس آموزش می‌دهد.
  • فصل پنجم:
    شامل 39 برنامه است که گرافیک در سی پلاس پلاس را آموزش می‌دهد.
  • فصل ششم:
    شامل 34 برنامه است که تعریف کلاس‌ها، وراثت، چندریختی و پیاده‌سازی مجدد عملگرها را آموزش می‌دهد.
  • فصل هفتم:
    شامل 16 برنامه است که خواندن و نوشتن در فایل‌های متنی و باینری را آموزش می‌دهد.

برای دانلود کتاب 600 پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس از جعبه دانلود زیر استفاده کنید.

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 7 دیدگاه
Avatar
اضر م
پاسخ دهید

متاسفانه دانلود نمیشه

Avatar
مهرناز
پاسخ دهید

ببخشید پیوست الکترونیکی اش کجاست؟

Avatar
علی
پاسخ دهید

آیا این کتاب اجازه دانلود رایگان رو داره؟؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ علی
    پاسخ دهید

    سلام
    این کتاب رایگان تو سطح نت هستش
    می تونید دانلود کنید
    اگر چاپیش موجود بود برید تهیه کنید

Avatar
amir
پاسخ دهید

با عرض سلام و ارزوی توفیق خدمت برای شما عزیزان
ای کاش مسایل بیشتری حل می شد یا در جایی دیگر جوابها موجود بود تا نحوه نوشتن کد های جدیتر جدیتر دنبال می شد یا دست کم سوالات سخت تر را حل می کردید


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید