check home phone-call search send

دانلود فیلم آموزشی ساخت Captcha در ASP.NET به زبان فارسی

با سلام در این پست آموزشی از سایت سورس ایران قصد دارم فیلم آموزشی ساخت Captcha در زبان برنامه نویسی Asp.Net به برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم  این فیلم آموزشی به زبان فارسی است و مدت زمان فیلم حدود ۲۷ دقیقه می باشد. در این آموزش یاد خواهید گرفت چگونه در سایت خود بخش Captcha راه اندازی کنید. در زمینه آموزش asp.net هم مطالب زیادی است مثل جزوه آموزش asp.net به صورت کاربردی که پیشنهاد میکنم این جزوه را دانلود کنید.

فیلم آموزشی ساخت Captcha در ASP.NET

Captcha چیست؟

CAPTCHA مخفف کلمه Completely Automated Public Turing to tell Computers and Humans Apart می باشد که به معنی آزمون همگانی کاملا خودکارشده تورینگ برای مجزا کردن انسان و رایانه می‌باشد،CAPTCHA در واقع یک مکانیزم امنیتی محسوب می شود که تعیین می کند که طرف مقابل شما یک کامپیوتر است یا یک انسان است.

موارد استفاده از Captcha:

جلوگیری از نظرات اسپم در سایت و وبلاگ
اکثر صاحبان وبلاگ یا سایت ها با نرم افزارهای اتوماتیک آنلاین که اقدام به انتشار نظرات اسپم میکنند آشنایی دارند که معمولا به هدف افزایش رنک و بهبود سئو سایت اسپمر بکار میرود. با استفاده از کپچا تنها انسان ها قادر به انتشار نظر در بخش وبلاگ سایت شما خواهند بود و به این ترتیب نیاز به عضویت در سایت یا وبلاگ شما برای جلوگیری از نظرات اسپم نیست.

نقش کپچا در بخش عضویت سایت
سایت های زیادی در دنیا خدمات رایگان ارائه میدهند که نیازمند عضویت و ساخت اکانت از طرف افراد هستند. مهمترین آنها سیستم های ایمیل یاهو و گوگل هستند. تا چند سال پیش و قبل از بکارگیری کپچا بزرگترین مشکل آنها ساخت تعداد زیادی اکانت توسط روبات های اینترنتی بود که میتوانستند در چند دقیقه صدها ایمیل بسازند. استفاده از سیستم کپچا این امکان را فراهم کرد که تنها انسان ها قادر به تکمیل فرم و ثبت نام نهایی باشند و امروزه به یک ضرورت در سیستم های رایگان تبدیل شده است.

کپچا برای نظرسنجی آنلاین
در نوامبر 1999 یک نظر سنجی آنلاین در سایت Slashdot.org برای تعیین بهترین دانشگاه در زمینه علوم کامپیوتر و برنامه نویسی برگزار شد. با توجه به نبودن سیستمی مشابه کپچا در آن زمان با تشخیص و ثبت IP نظردهندگان از تکراری بودن افراد جلوگیری میکردند. با این وجود این سیستم قدرت کپچا را نداشته و دانشجویان دانشگاه Carneige Mellon برنامه ای برای ثبت نظر اتوماتیک ساخته و اجرا کردند، روز بعد این دانشگاه با اختلاف زیادی در رتبه اول ایستاد. بلافاصله دانشجویان دانشگاه MIT نیز برنامه مشابهی را راه اندازی کردند و این نظرسنجی در نهایت به جنگ روبات های اینترنتی تبدیل شد. در پایان رای گیری دانشگاه MIT با 21156 رای رتبه نخست را بدست آورد و Carneige Mellon با 21032 رای در رتبه دوم ایستاد، در حالیکه سایر دانشگاه ها هرکدام کمتر از 1000 رای داشتند. امروزه برگزاری نظرسنجی عمومی در اینترنت بدون استفاده از کپچا کاری بیهوده و اشتباه است.

جلوگیری از هک پسورد
در گذشته و قبل از همه گیر شدن سیستم کپچا، یکی از روش های رایج برای هک کردن اکانت کاربران و دسترسی به اطلاعات ، آزمون و خطای کلمات عبور مختلف بوده است. در این روش هزاران کلمه از روی فرهنگ لغات برای یک نام کاربری مشخص امتحان میشد. امروزه با چند تلاش اشتباه در سیستم های ایمیل مانند یاهو یک کپچا به کاربر نشان داده میشود تا از این روش هک بخوبی جلوگیری شود.

پیشنهاد میکنم حتما نحوه پیاده سازی Captcha در سایت رو فرا بگیرید چون یکی از ارکان اصلی سایت برای جلوگیری از اسپم در هر بخش سایت استفاده از Captcha است.

اگر به دنبال یادگیری و آموزش برنامه نویسی ASP.NET هستید بهتره به سراغ یادگیری و آموزش برنامه نویسی ASP.NET MVC برید چون یک تکنولوژی جدید در زمینه طراحی وبسایت است و بر اساس معماری MVC کار میکند. برای یادگیری برنامه نویسی ASP.NET MVC میتوانید مقاله چگونه متخصص ASP.Net MVC شویم ؟ را مطالعه کنید.

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید