check home phone-call search send

کتاب آموزش برنامه نویسی Asp.Net MVC به همراه پروژه فروشگاه آنلاین

در این پست یک کتاب فوق العاده در مورد MVC آماده کردیم که نحوه ساخت یک پروژه برنامه نویسی رو توضیح میدهد. پروژه مورد نظر یک فروشگاه آنلاین هست که به زبان برنامه نویسی Asp.Net MVC نوشته شده است که این پروژه رو هم به همراه کتاب برای دانلود قرار داده ایم .در این این کتاب سعی شده است که نگاهی اجمالی کامپوننت های اضافه شده در دات نت نسخه 5 اشاره گردد. در این پروزه از ویژوال استادیو 2013 با پایگاه داده اس کیول سرور 2014 استفاده شده است.

کتاب آموزش برنامه نویسی Asp.Net MVC

این کتاب آموزشی به صورت گام به گام یک پروزه عملی فروشگاه اینترنتی آنلاین را با ASP.NET MVC برنامه نویسی کرده است.  دوستان عزیز برنامه نویس در پستی با عنوان دانلود فیلم آموزشی /کتاب ASP.NET MVC به زبان فارسی (کار با با بانک اطلاعاتی) به زبان فارسی هم زبان برنامه نویسی Asp.Net MVC در قالب یک کتاب و فیلم آموزشی درس داده شده است .

ASP چیست ؟

▪ASP یک تکنولوژی مبتنی بر سرویس دهنده بوده که امکان اجرای اسکریپت ها ی موجود در یک صفحه وب را از طریق یک سرویس دهنده اینترنت فراهم می نماید .
▪ASP تکنولوژی متعلق به شرکت ما کروسافت است .
▪ASP از کلمات Active Server Page مشتق شده است .
▪ASP برنامه ای است که با مدیریت IIS اجراء می گردد.
▪یک فایل ASP مشابه فایل Html است .
▪محتویات یک فایل ASP شامل : متن ، Html ، XML و اسکریپت است .
▪اسکریپت های موجود در یک فایل ASP بر روی سرویس دهنده اجراء می گردنند.
▪فایل های ASP دارای انشعاب asp می باشند.
▪ پس از درخواست فایل های ASP توسط کاربران ، در ابتدا محتویات ( اسکریپت ها ) مربوطه بر روی سرویس دهنده اجراء و در ادامه نتایج بصورت تگ های Html برای کاربر ارسال خواهد شد.
آشنائی اولیه با ASP کلاسیک می تواند دارای جنبه های مثبتی از بعد فراگیری ASP.NET با شد . +ASP همان ASP.NET است . زمانیکه ما کروسافت ASP.NET را طراحی نمود ،در ابتدا از نام فوق استفاده گردید .

ASP.NET چیست ؟

ASP نسخه شماره سه ، آخرین نسخه در این زمینه بوده و ما هرگز شاهد عرضه نسخه شماره چهار محصول فوق نخواهیم بود. ASP.NET نسل جدید ASP است و نمی توان ادعا نمود که ASP.NET نسخه ارتقاء یافته ASP کلاسیک است .
ASP.NET یک نمونه و نگرش جدید به برنامه ها و اسکریپت های مبتنی بر سرویس دهنده می باشد. ASP.NET عضوی از فریمورک جدید دات نت شرکت ما کروسافت بوده و سه سال زمان صرف نوشتن آن شده است . ASP.NET با نسخه ASPکلاسیک کاملا” سازگار نیست .

دات نت فریمورک :

دات نت فریمورک، زیر ساخت پلات فورم جدید دات نت است . فریمورک فوق ، یک محیط عمومی برای ایجاد ، بکارگیری و اجرای برنامه های تحت وب و سرویس های وب را فراهم می نماید . دات نت فریمورک شامل دو بخش اساسی است :
▪Common language runtime
▪Common class libraries نظیر : ADO.NET,ASP.NET و Windows Forms
دات نت فریمورک ، با الهام از امکانات دو بخش فوق ، قادر به ارائه سرویس ها و خدمات متفاوت به مجموعه وسیعی از سیستم های کامپیوتری است . دات نت فریمورک از زبانهای متعددی حمایت می نماید . C++,C#,VB,Jscript نمونه هائی در این زمینه می باشند.

MVC چیست ؟

MVC مخفف سه کلمه Model (مدل ) و View(نمایشگر) و controller( کنترلگر) است. فریم ورک ASP.NET که از آن برای ساختن برنامه های وبی با MVC استفاده می شود.

برخی از برنامه نویسان، همچنان از ASP.NET که بر مبنای فرم های وب و Postback است، استفاده می کنند، برخی از ویژگی های MVC سود می برند و بعضی ها هم دو پلت فرم را ترکیب می کنند و این موضوع بیانگر ایت است که هیچکدام از پلت فرم ها ناقص یکدیگر نیستند. در واقع MVC بر روی معماری های چند لایه ای جهت تفکیک بخش های مختلف برنامه (بخش های منطقی برنامه مانند داده ها، مجوزها، کنترل صحت داده ها و لایه های مرتبط با کاربر نهایی) قرار می گیرد. مفهوم تازه ای نیست، خیلی وقت است که در جاوا، PHP و بسیاری پلت فرم های دیگر از این الگوها برای طراحی نرم افزار استفاده می شود. اما برای طراحان و توسعه دهندگان ASP.NET تازگی دارد.

اجزای تشکیل دهنده ی MVC :

1- Model(مدل): قسمتی از برنامه کاربردی است که مسئول بازیابی داده از بانک اطلاعاتی، ذخیره آن، تبدیل آن به شی یا آبجکت ها و پیاده سازی منطق برنامه برای داده های دامنه ی مسئله است. در حقیقت بار اصلی معماری MVC بر عهده ی این بخش است. مثلاً یک آبجکت Product ممکن است اطلاعات را از بانک اطلاعاتی بازیابی کرده، بر روی آنها عملیاتی را انجام دهد و سرانجام نتیجه را در بانک اطلاعاتی ئ در جدول Products ذخیره کند.

۲- view(نمایشگر): اجزایی از برنامه است که واسط کاربری برنامه (UI) را می سازد. معمولاً این UI از داده های مدل ساخته می شود. در واقع نقطه پایان برنامه کاربردی است . به کاربر نتایج عملیات و بازیابی و نمایش داده از طریق برقراری ارتباط با دو بخش دیگر؛ یعنی مدل و کنترلگر را نشان می دهد.برای مثال، هنگامی که کاربر در فرم ورود به سیستم رمز عبور خود را وارد می کند، اکثر برنامه نویسان در همان فرم اقدام به چک کردن رمز عبور می کنند که این عمل مغایر با قوانین MVC است. در MVC هنگامی که کاربر رمز عبور را کرد، رمز عبور بدون هیچگونه اعمالی به بخش های دیگر فرستاده می شود و فقط یک نتیجه ساده یا خبر از بخش های دیگر دریافت می کند که از طریق آن اجازه ی ورود به برنامه داده می شود.

۳- Controller(کنترلگر): اجزایی از برنامه هستند که مدیریت تعامل با کاربر را بر عهده دارند. می توان گفت که واسط بین مدل و نمایشگر می باشند؛ یعنی با مدل کار می کند و در انتها نمایشگری را برای نشان دادن واسط کاربری انتخاب می کند. ورودی کاربر را مدیریت کرده و به آنها پاسخ می دهد و با کاربر تعامل می کند. برای مثال، کنترلگر عبارت های پرس و جوی بانک اطلاعاتی را مدیریت کرده و آن ها را به مدل ارسال می کند، وظیفه اجرای پرس و جوها با مدل است.

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید