check home phone-call search send

چرا باید برنامه نویسی یاد بگیریم ؟

شاید این مسئله در ذهن شما وجود داشته باشد چرا من باید برنامه نویسی یاد بگیریم و اصلا فواید یادگیری برنامه نویسی چی هست. در این مقاله می خواهیم جواب این سوال مهم رو دهیم چرا باید برنامه نویسی یاد بگیریم ؟ که سوال خیلی از کاربران سایت می باشد که خیلی ذهن آنها رو درگیر خود کرده است. در این مقاله ابتدا امر باید چند مورد رو مورد بررسی قرار دهیم که جز موارد اصلی فواید یادگیری برنامه نویسی هستند که در بخش پایین به صورت لیست این دلایل رو ارائه داده ایم.

دلایل یادگیری برنامه نویسی :

  • کسب درآمد خوب
  • قدرت پیاده سازی ایده های خود در حوزه فناوری
  • تبدیل شدن به یک تولید کننده ی فناوری
  • تغییر دید مثبت ، افزایش درک بهتر از محیط ، مغز و ذهن فعال و خلاق

چرا باید برنامه نویسی یاد بگیرم

چرا باید برنامه نویسی یاد بگیریم ؟

در بخش زیر می خواهیم به صورت کاملا منطقی جواب سوال چرا باید برنامه نویسی یاد بگیریم ؟ رو دهیم تا شما با خیال راحت و مطمئن اقدام به یادگیری و آموزش برنامه نویسی کنید. همان طور که در بالا گفتیم 4 دلیل اصلی برای یادگیری برنامه نویسی وجود دارد که ما ابتدا هر دلیل رو معرفی می کنیم و بعد توضیحاتی در مورد آن میدهیم تا شما درک خوبی از آن پیدا کنید. پس همراه من باشید تا این دلایل رو بررسی کنیم.

کسب درآمد خوب با یادگیری برنامه نویسی :

شاید اولین چیزی که فرد رو راغب به یادگیری برنامه نویسی میکند بحث مالی در این حوزه باشد، شاید شما بپرسید مگر برنامه نویسی درآمد هم دارد باید اینو رو متذکر شوم حوزه برنامه نویسی یکی از پردرآمدترین حوزه های (شغل) موجود در جهان هست. شاید در ایران این موضوع کمی نسبت به بقیه دنیا متفاوت باشد ولی باز هم در ایران صدق میکند. اگر بخواهم به صورت مثال این موضوع رو مورد بررسی قرار دهم ابتدا نمونه های خارجی رو ارائه میدهم.

یکی از نمونه های بارز برنامه نویسی سایت فیسبوک یا سایت گوگل هست. مدیر عامل های این شرکت ها (سایت ها) خودشان برنامه نویس هستند و در ابتدا خود شروع به برنامه نویسی و پیاده سازی وبسایت مورد نظر خود کرده اند. و اگر بخواهیم نمونه های دیگر جهانی رو مثال بزنیم خود شخص بیل گیتس که یک برنامه نویس فوق العاده هست و بوده و با پیاده کردن ایده خود به این مقدار پول و ثروت رسیده است.

ما نمونه های خارجی رو مورد بررسی قرار داده ایم حال اگر بخوایم نمونه های ایرانی رو مثال بزنیم سایت معروف آپارات ، که در حال حاضر اولین سایت ایران از لحاظ بازدید هست صاحب این سایت، خودش برنامه نویس هست و پیاده سازی سایت توسط خود ایشان انجام شده است و در حال حاضر درآمدی نجومی و فوق العاده ای از وبسایت خود بدست میاورد. اگر باز بخواهیم نمونه های دیگر وطنی ارائه دهیم این بار در بخش اپلیکیشن های موبایل میتوانیم اپلیکیشن موبگرام رو مثال بزنیم که تقریبا اکثرا با این اپلیکیشن کار کرده اند. این اپلیکیشن نمونه غیر رسمی اپلیکیشن تلگرام می باشد که برنامه نویس این اپلیکیشن با اضافه کردن چند امکان دیگر توانسته است به درامد فوق العاده ای دست پیدا کند این اپلیکیشن بیش از یک میلیون بار خرید شده است (البته نزدیک دو میلیون) یعنی مبلغی بین 5 تا 8 میلیارد کسب درآمد کرده است.

کسب درآمد با یادگیری برنامه نویسی

اگر بخواهیم نمونه های دیگر رو بیان کنیم میتوانیم نمونه های وطنی زیادی را معرفی و مثال بزنیم که اینقد تعدادشون زیاده که اگر بخواهیم معرفی کنیم باید چند روز وقت بذاریم و بنویسیم.

قدرت پیاده سازی ایده های خود در حوزه فناوری :

به نظرم این بخش هیجان انگیزترین بخش یادگیری برنامه نویسی هست چون وقتی شما برنامه نویسی بلد باشید به راحتی میتوانید ایده هایی که در زمینه فناوری دارید رو پیاده سازی کنید. اگر بخوایم نمونه بگیم مدیر فیسبوک که وقتی ایده فیسبوک به ذهنش امد با یکی دیگر از دوستانش شروع به نوشتن کرد و در حال حاضر یکی از سه سایت برتر دنیا رو خلق و برنامه نویسی کرد.

واقعا خیلی لذت بخش هست اگر شخص بتونه ایده هاشو خودش پیاده سازی کند. نمونه های داخلی هم اینقد داریم که نگو و نپرس ، در حال حاضر کسانی که برنامه نویسی بلدن دیگر خیلی کم در شرکت های دیگر کار میکند و بیشتر روی ایده های خود کار میکنند چون هم هیجان انگیز هست هم میتواند به درآمد زایی فوق العاده ای برسند.

تبدیل شدن به یک تولید کننده ی فناوری :

شاید بارها پیش امده که از بازی یا اپلیکیشن های دیگران استفاده کرده و بیشتر نقش یک مصرف کننده رو دارید. شاید در دید اول زیاد چیز عجیبی نیست و خیلی ها دارند این کار رو میکنند و نقش مصرف کننده دارند ولی اگر خود شما شروع به یادگیری برنامه نویسی کنید و به یک زبان برنامه نویسی مسلط شوید میدونید چه حس خوبی دارد شما دیگر میتوانید وبسایت ، نرم افزار و اپلیکیشن طراحی و برنامه نویسی کنید و دیگران از محصول (وبسایت ، نرم افزار و اپلیکیشن) شما استفاده کنند هم شما به درآمد زایی میرسید هم از یک مصرف کننده به یک تولید کننده در حوزه فناوری میرسید که واقعا حس غرور رو در هر شخصی فوران میکند و باعث اعتماد به نفس بالایی می شود. سعی کنید حداقل یک زبان رو یاد بگیرید و شروع کنید به یادگیری برنامه نویسی که حتما اتفاق های خوبی برای شما رقم می خورد.

تغییر دید مثبت ، افزایش درک بهتر از محیط ، مغز و ذهن فعال و خلاق :

شاید این عنوان خیلی عجیب و جالب به نظر برسد و واستون سوال پیش بیاد من با یادگیری برنامه نویسی چطور این اتفاقات برایم رقم میخورد. بله دوست عزیز شما با یادگیری برنامه نویسی علاوه بر دید مثبت ، درک درست تر و بهتری از محیط دارید و این که مغز و ذهن شما خیلی خیلی پویا تر و خلاق تر می شود. با یادگیری اصول کدنویسی،‌ افراد با چیزهایی مثل خلاقیت، منطق، هنر، ریاضیات، روش‌های حل مسئله، تفکر انتقادی، اصول طراحی و بسیاری چیزهای دیگر آشنا می شوند.

مغز و ذهن فعال و خلاق

این چهار موردی که مورد بررسی قرار دادیم فقط چهار موضوع اصلی بودند که میتوانیم گزینه های دیگری هم اضافه کنیم. شاید خیلی از شما ها فکر میکنید برنامه نویسی ترسناک است اما واقعا اینطور نیست شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد ولی کدنویسی (یا نوشتن برنامه‌های کامپیوتری) به مراتب راحت از آنچه به نظر می‌رسد است.

در حال حاضر، مهارت برنامه نویسی جز یکی از مهمترین و اساسی ترین مهارت های هر شخص محسوب می شودکه متاسفانه در کشورمان زیاد جدی گرفته نمی شود و نگاهی به این مهارت ندارند. ولی باید خود شخص دنبال یادگیری برنامه نویسی باشد چون مطمئنا به نتایج ارزشمند و خوبی دست پیدا میکند.

سخن بزرگان: میشل رسنیک (دانشمند علوم کامپیوتری در دانشگاه آم آی تی آمریکا) عقیده ی جالبی دارد؛ وی اعتقاد دارد که در عصر حاضر (یعنی قرن بیست و یکم) هر کسی که اصول کدنویسی را بلد نباشد بی‌سواد است! به عبارت دیگر، کار با کامپیوترها به صورت یک مهارت خیلی عادی درآمده و بلد بودن کار با کامپیوتر اصلاً کار عجیب و غریبی نیست بلکه ما علاوه بر آن، می بایست نحوه دستور دادن به کامپیوترها (که از طریق یادگیری Coding یا برنامه نویسی امکان‌پذیر است) را نیز بلد باشیم.

سعی کردم در این مقاله فواید یادگیری برنامه نویسی رو مورد بررسی قرار دهم حال شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که خب برنامه نویسی خیلی خوبه ولی باید از کجا و چطوری یاد بگیرم، قبلا من مقاله ای در سایت منتشر کردم با عنوان یادگیری برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم  که پیشنهاد میکنم حتما این مقاله رو مطالعه کنید چون نکات جالب و فوق العاده رو در خودش جای داده است.

ویدیو چرا باید برنامه نویسی یاد بگیریم ؟

در تاریخ 17 تیر 1398 ویدیو چرا باید برنامه نویسی یاد بگیریم ؟ به این مقاله اضافه شد تا درک بهتری نسب به این موضوع داشته باشید. بهتون پیشنهاد میکنم حتما حتما این ویدیو رو ببینید چون متوجه می شوید واقعا چرا باید برنامه نویسی رو یاد بگیریم و به سمت برنامه نویسی بریم. این ویدیو ابتدا با جمله ای معروف از استیو جابز شروع می شود و بعد با چند چهره معروف و غیر معروف در این باره صحبت می شود. این جور ویدیوها معمولا علاوه بر بار علمی، انگیزه خاصی برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی ایجاد می کند پس اگر می توانید چندین بار این فیلم رو ببینید. 

استیو جابز: همه افراد این کشور باید برنامه نویسی یاد بگیرند چون فکر کردن رو به آدم ها یاد میده.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 15 دیدگاه
Avatar
پدرام
پاسخ دهید

ویدئوی انگیزشی خوبی بود

Avatar
بیژن محمودی
پاسخ دهید

مقالت خوب بود، اما زیر نویس ویدیو خیلی بی کیفیت بود

Avatar
اکبر
پاسخ دهید

عالی ممنون از مطالب مفید تون

Avatar
برنامه نویس مبتذی
پاسخ دهید

واقعا عالیه ای کاش که در مورد مباحث تخصصی هم صحبت کنید مثلا کاربرد ریاضیات الگوریتم چارت ها فرمول ها اصطلاحاتی مثل نول ازین قبیل

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ برنامه نویس مبتذی
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    در مورد این چیزا زیاد صحبت کردیم ولی بازم مقاله می نویسم و پادکستم تولید می کنیم

Avatar
Mahsa
پاسخ دهید

مرسی

Avatar
مصطفی
پاسخ دهید

عالییییییییی

Avatar
Matin
پاسخ دهید

عالی بود . به خصوص ویدیوش 😍😍

Avatar
Mr.AFGH4N
پاسخ دهید

عالی بود مرسی

Avatar
مهدی
پاسخ دهید

باسلام و تشکرررر

Avatar
jamshid
پاسخ دهید

ممنون از مطالب خوبتون انشالله هرچه بیشتر در کارتون موفق بشید

Avatar
مهدی
پاسخ دهید

ممنون از زحمات شما

Avatar
ali mohammadi
پاسخ دهید

سلام، ممنون از سایت و مطالب مفیدتون

Avatar
omid
پاسخ دهید

سلام. ممنون از شما، سایتتون و مطلبتون


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید