check home phone-call search send

آموزش میکروکنترلر ARM

آموزش میکروکنترلر ARM

آموزش میکروکنترلر ARM

در این پست میخوایم کتابی رو ارائه بدیم در مورد میکروکنترلرهای ARM که به زبان فارسی و در قالب 511 صفحه نگارش شده است کتابی که پیش رو دارید میکروکنترلرهای ARM را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار داده و با ارائه مثال های کاربردی گوناگون، خواننده را به سمت کار عملی با این میکروکنترلرها هدایت می کند.

میکروکنترلرهای ARM از ابتدای ورود به بازارهای جهانی، با سرعتی زیاد در حال جایگزین شدن میکروکنترلرهای 8 بیتی می باشند. سرعت پردازش بالا، مصرف توان کم، ساختار داخلی و خارجی 32 بیتی، ارتباط آسان با انواع مختلف وسایل جانبی (همانند USB , Ethernet, نمایشگرهای LCD, کارت های حافظه و . . .) از جمله مزایای تراشه های ARM است. همین امر در کنار قیمت قابل رقابت این میکروکنترلر ها (در مقایسه با میکروکنترلرهای 8 بیتی پر کاربرد) آنها را به عنوان جایگزینی امن و بهینه معرفی می نماید.

یه توضیحی در مورد میکروکنترلر بدیم شاید بعضی از دوستان اصلا در مورد میکروکنترلر اطلاعاتی نداشته باشند ، ریزکنترلگر یا میکروکنترلر (به انگلیسی: Microcontroller) نوعی ریزپردازنده است که دارای حافظهٔ دسترسی تصادفی (RAM) و حافظهٔ فقط خواندنی (ROM)، تایمر، پورت‌های ورودی و خروجی (I/O) و درگاه ترتیبی (Serial Port پورت سریال) در درون خود تراشه می‌باشد و می‌تواند به تنهایی بر روی ابزارهای دیگری کنترل اعمال کند. به عبارت دیگر یک میکرو کنترلر، مدار مجتمع کوچکی است که از یک CPU کوچک و اجزای دیگری نظیر نوسان ساز کریستالی، تایمر، درگاه‌های ورودی و خروجی آنالوگ و دیجیتال و حافظه تشکیل شده‌است.

در واقع یک ریزپردازنده در درون ریزکنترلگر قرار داده شده‌است که ریزکنترلگر با استفاده از آن می‌تواند محاسبات منطقی و حسابی را انجام دهد.

وجود RAM و ROM و پورت‌های I/O در میکرو کنترلرها آنها را یک انتخاب ایده ال برای کاربردهایی می‌کند که قیمت و فضا در آنها مهم است. در بسیاری از کاربردها مثل کنترل از راه دور تلویزیون نیازی به محاسبات سنگین در حد یک ۴۸۶ یا حتی ۸۰۸۶ وجود ندارد. در این گونه موارد و بسیاری دیگر از کاربردها فضای مورد استفاده توان مصرفی و قیمت هر واحد مهم تر از قدرت محاسبات است. در این گونه موارد اغلب لازم است تعدادی I/O خوانده شده و بیت‌های مشخصی را خاموش یا روشن کند. به همین دلیل این گونه پردازنده‌ها را (IBP(ITTY-BITTY PROCESSOR نیز می‌نامند.

میکروکنترلرها عموما برای کاربردهای کوچک طراحی می‌شوند، بنابراین برخلاف ریزپردازنده‌ها در این جا مهمترین مسائل، سادگی و مصرف کم توان است.

برخی از وسایل که از میکرو کنترلر استفاده می‌کنند: تلفن، موبایل، سیستم، ایمنی، دربازکن گاراژ، دستگاه فاکس، کامپیوتر شخصی PC، ویدئو، دوربین ویدئویی، چرخ خیاطی، سیستم‌های تهویه، سرعت سنج

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید