check home phone-call search send

آموزش مقدماتی لینوکس

 کتاب آموزش لینوکس

آموزش مقدماتی لینوکس

مدتی هست که رغبت و علاقه نسبت به سیستم عامل لینوکس زیاد شده طوری که روزانه تعداد زیادی از کاربران سایت درخواست آموزش کار با سیستم عامل لینوکس را میکنند . برای یادگیری لینوکس راه های زیاد وجود دارد از کتاب گرفته تا فیلم آموزشی یا کلاس های غیر حضوری و حضوری ، که هر کدام مزایا و معایب خودش را دارد. تمام افرادی که میخواهند با سیستم عامل لینوکس آشنا شوند دوره هایی را بصورت بین المللی طی می کنند که یکی از این دوره ها با نام دوره LPIC-1 میباشد. بسیاری از کاربرانی که خیلی با سیستم عامل لینوکس آشنایی ندارند هنگام گذراندن دوره LPIC-1 دچار سختی میشوند لذا کتابی رو پیدا کردیم که برای گذراندن دوره مقدماتی آموزش لینوکس به شدت مناسب میباشد . بنابراین اگر هیچ چیزی از لینوکس نمیدانید نگران نباشید و برای یادگیری آن با من همراه شوید.

این کتاب در خصوص مفاهیم لینوکس مقدماتی و آشنایی با دستورات ساده این سیستم عامل می باشد.

لینوکس چیست ؟

لینوکس (به انگلیسی: Linux) سیستم‌عاملی شبه یونیکسی است که بخش عمدهٔ آن سازگار با استاندارد پازیکس است. از دید فنی لینوکسْ تنها نامی است برای هستهٔ سیستم‌عامل و نه کل آن. هسته‌ای که نخستین بار در سال ۱۹۹۱ میلادی توسط لینوس توروالدز منتشر شد. اما به طور معمول این نام اطلاق می‌شود به سیستم‌عامل‌هایی که از هم‌نهش (composition) لینوکس (به عنوان هسته سیستم‌عامل) با نرم‌افزارهای آزاد و متن‌باز بدست می‌آیند. درحالیکه بنیاد نرم‌افزار آزاد سیستم‌عامل حاصل از این هم‌نهش را «گنو/لینوکس» می‌نامد اما همان‌طور که گفته شد به طور معمول آنرا لینوکس می‌خوانند. این دوگانگی در نام نهادن منجر به بحث نامگذاری گنو/لینوکس شده‌است.

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 2 دیدگاه
Avatar
Kiana Shs
پاسخ دهید

دستورtouch وmkdir برای ساخت فایل و دایرکتوری هست.چرا وقتی بااین دو دستور فایل ودایرکتوری هم نام ساخته میشود فقط دایرکتوری می ماندولی فایل بانام مشابه ساخته شده نمایش داده نمی شود؟

Avatar
XNAME
پاسخ دهید

خوب بود اما خیلی ساده توضیح داده بودین


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید