check home phone-call search send

آموزش کنترل راه دور ربات

یکی از شاخ هایی که به شدت مورد توجه مردم قرار دارد بحث ربات و رباتیک هست طوری که در سایت آموزش برنامه نویسی سورس ایران مطالب زیادی در این زمینه منتشر کردیم مثل آموزش میکروکنترلرها و کاربرد آن در ربات ، سنسورهای ربات در مهندسی رباتیک ، ساخت ربات هوشمند با هزینه کم ، مفاهیم پایه ای الکترونیک در رباتیک ، ربات چیست ؟ ، آموزش مکاترونیک و رباتیک و آموزش ساخت دست رباتیککه مورد استقبال کاربران قرار گرفته است در این پست مقاله ای رو آماده کردیم با عنوان کتاب آموزش کنترل راه دور ربات و وسایل برقی با پیامک که در ۲۳ صفحه و توسط آقای مهدی ویسی ارائه شده است.
توسعه فناوری های نوین راه را برای ارتباطات بین افراد و وسایل و تجهیزات از راه دور تسهیل نموده است بطوریکه مثلا یک کشاورز بتواند در خانه خود ، موتور مربوط به آبیاری زمین هایش را از فاصله چند کیلومتری خاموش و روشن نماید و یا یک ربات از فاصله بسیار دور پیام ها را دریافت کند و دستور مورد نظر را انجام دهد و بسیاری کاربردهای دیگر.
در این مقاله سعی شده است که نحوه ارتباط ماژول SIM 900 با میکروکنترلر ATmega32 بیان شود که سیم ۹۰۰ پیام را دریافت می کند و به میکروکنترلر تحویل می دهد و میکروکنترلر بر اساس نوع پیام، دستور اجرای فرامین خاصی را صادر می کند.

آموزش کنترل راه دور ربات

آموزش کنترل راه دور ربات

امروزه ارزش وقت و زمان بسیار زیاد است و تقسیم بندی و برنامه ریزی کارها از اتلاف آن جلوگیری می کند و استفاده از فناوری های نوین می تواند ما را یاری کند. یک و سیله برقی یا یک ربات را در نظر بگیرید که کار خاصی را برای ما انجام می دهند و البته نیاز به نگهداری و کنترل و مراقبت هم دارند، اما این کنترل می تواند از راه دور هم صورت گیرد یعنی ما در فاصله دورتر در حال انجام کار دیگری باشیم و همزمان بر عملکرد دستگاه راه دورمان نظارت کنیم و کنترل خاموش و روشن کردن و تنظیم نوع عملکرد و سرعت انجام دادن کاری خاص، و دستورات مختلف دیگر را داشته باشیم. این کار باعث صرفه جویی بسیار در زمان می شود. اگر وسیله مورد نظر در جایی قرار داشته باشد که حضور مستقیم انسان در آنجا دشوار و یا خطرناک باشد، آنگاه ارزش این نوع ارتباط نیز بیشتر هم می شود.

در اینجا ما یک مثال ساده را مورد بحث قرار می دهیم که خواننده محترم با بسط آن می تواند مثال ها و پروژه های پیچیده تر و کاربردی تر را انجام دهد. نحوه ارتباط میکروکنترلر یا کامپیوتر با ماژول سیم ۹۰۰ از طریق پیامک ، و کنترل از راه دور یک موتور و ال ای دی و … را بررسی می کنیم که می تواند بخشی از یک ربات صنعتی یا غیرصنعتی و یا یک وسیله برقی باشد. در ادامه ما در ابتدا سخت افزار پروژه را مورد برر سی قرار می دهیم و و سایل و امکانات لازم را شرح میدهیم و سپس در بخش بعدی تعدادی از دستورات AT Command مورد نیاز را برای برقراری ارتباط با سیم ۹۰۰ یاد آوری می نماییم و در نهایت کد مربوط به پروژه را به زبانبرنامه نویسی سی در نرم افزار کدویژن اَی وی آر (CodeVisionAVR) بیان می کنیم.

آموزش کنترل راه دور ربات و وسایل برقی با پیامک
لازم به ذکر ا ست که فرض نویسنده بر این است که خواننده محترم آشنایی لازم را با قطعات الکترونیک ، آی سی ها ، و میکرو کنترلرها و نرم افزار های مربوطه داراست.

سرفصل آموزش کنترل از راه دور ربات با پیامک :

  • مقدمه
  • سخت افزار پروژه و نیازمندی ها
  • دستورات AT Command
  • نرم افزار پروژه و کد نویسی
  • منابع

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید