check home phone-call search send

بیت کوین چیست ؟

استخراج بیت کوین

بیت کوین

تعداد زیاد از کاربران در بخش دیدگاه های وبسایت و از طریق پشتیبان سایت درخواست کرده بودن که در مورد بیت کوین یک مطلبی بنویسیم در این پست کتابی را آماده کردیم با عنوان جویندگان بیت کوین که در قالب 64 صفحه مطالب جالبی را ارائه داده است . پول دیجیتالی همواره یکی از موضوع‌ها و دغدغه‌های مهم عصر اطلاعات به شمار می‌رود. در چند دهه اخیر تلاش‌های زیادی شده است تا مکانیزمی برای حذف پول سنتی و فیزیکی ابداع شود و پول دیجیتالی جایگزین آن گردد. به جرات می‌توان گفت بزرگ‌ترین ایده و تلاش که منجر به موفقیت‌هایی هم شده است، پول دیجیتالی «بیت‌کوین» است.

کتاب الکترونیکی حاضر، سعی دارد از جنبه‌های مختلفی بیت‌کوین را مورد بررسی قرار دهد. ابتدا به تاریخچه پول مدرن می‌پردازند و بعد مکانیزم کارکرد بیت‌کوین را شرح می‌دهد و مزایا و معایب آن را ذکر می‌کند.

اگر دارید روی پول مجازی یا پول دیجیتالی تحقیق می‌کنید، اگر به بیت‌کوین علاقه‌مند هستید و اگر به دنبال یک موضوع نو و تازه برای پایان‌نامه و پروژه تحقیقاتی خود می‌گردید؛ بی‌شک کتاب الکترونیکی بیت‌کوین محتوای غنی فارسی در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

بیت کوین چیست ؟

بیت کوین (به انگلیسی: Bitcoin) بیتکوین یک نوآوری اینترنتی با کارکردهای مشابه «پول بی‌پشتوانه» یا پول حکومتی است. نوآوری بودن بیتکوین به این معناست که خالقان آن توانسته‌اند آنرا در مدت کوتاهی از یک ایده به یک واقعیت اثرگذار بر دنیای اقتصاد و مراکز سیاست پژوهی مبدل کنند. زیرا در چندسال گذشته ارزش بیتکوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار به صدها دلار افزایش یافته است اما پول بودن یک جایگاه حقوقی است و پول بودن بیتکوین منوط به پذیرش جایگاه حقوقی آن از سوی دولت‌ها است. تا کنون هیچ دولتی بیتکوین را به رسمیت نشناخته است و دولت‌های ایالات متحده آمریکا، آلمان و چین بر کالا بودن بیتکوین تأکید دارند. البته از لحاظ فنی و کارکردی این عبارت صحیح است که بیت کوین نوعی پول دیجیتال بر پایه شبکه همتا به همتا، امضای دیجیتال و اثبات دانایی صفر است و به کاربران امکان می‌دهد که بدون هیچ واسطه‌ای، انتقال پول غیرقابل بازگشت انجام دهند. گره‌های شبکه هر معامله را در شبکه اعلام می‌کنند که پس از تأیید در یک سیستم اثبات کار، در یک تاریخچه عمومی به نام Blockchain ذخیره می‌شود.

از جنبه عملیاتی و فنی بیت کوین (به انگلیسی: Bitcoin) یک پول دیجیتال و سیستم پرداخت با کارکردهایی مشابه «پول بی پشتوانه» یا همان پول حکومتی است که بر پایه شبکه همتا به همتا، امضای دیجیتال و اثبات دانایی صفر است و به کاربران امکان می‌دهد که بدون هیچ واسطه‌ای انتقال پول غیرقابل بازگشت انجام دهند. گره‌های شبکه هر معامله را در شبکه اعلام می‌کنند که پس از تأیید در یک سیستم اثبات کار، در یک تاریخچه عمومی به نام Blockchain ذخیره می‌شود.

بیت کوین امکان پرداخت‌های بسیار کم هزینه را فراهم می‌کند. شبکه بیت کوین سیستم کنترل کننده متمرکز ندارد و توسط هیچ سازمان، مؤسسه و یا نهاد دولتی اداره نمی‌شود. زمان متوسط تأیید هر انتقال بیت‌کوین، تقریباً ده دقیقه است. انتقال پول از یک نقطه به نقطه دیگر در تمام شبکه اطلاع‌رسانی شده و تمام نقاط از آن آگاه خواهند شد.
قبل از ابداع بیت کوین، سیستم‌های مالی آنلاین برای امنیت به یک سیستم کنترل کننده مرکزی احتیاج داشتند. ساتوشی ناکاموتو با ابداع یک شیوه اثبات کار در شبکه همتا به همتا، راهی جایگزین پیشنهاد کرد. بیت کوین پروژه‌ای نسبتاً جدید و شدیداً تحت توسعه است. به همین دلیل توسعه دهندگان آن به کاربران توصیه می‌کنند که به آن به عنوان یک نرم‌افزار آزمایشی نگاه کنند.

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید