check home phone-call search send

آموزش درس ساختمان داده ها

آموزش درس ساختمان داده ها

آموزش درس ساختمان داده ها

یکی از درس های شیرین رشته کامپیوتر درس ساختمان داده ها هست که میتوان گفت جز درس های پایه ای و لذت بخش این رشته هست که ما سعی کرده ایم با وجود این که سایت سورس ایران در زمینه یادگیری برنامه نویسی می باشد مطالب زیادی هم در زمینه دروس رشته کامپیوتر داخل سایت منتشر کرده ایم .

در این پست کتابی دیگر و این بار آموزش ساختمان داده را برای کاربران عزیز آماده کردیم که در قالب 271 صفحه منتشر شده است . در ادامه هم در مورد این که ساختمان داده چیست صحبتی میکنیم شاید بعضی از دوستان اطلاعاتی در مورد این موضوع نداشته باشند .

ساختمان داده چیست ؟

ساختمان داده‌ها یا داده ساختار‌ها (به انگلیسی: Data Structure) از بنیادی‌ترین مباحث مورد نیاز جهت یادگیری و درک بسیاری از مفاهیم عمده در علوم رایانه است. سازمان‌دادنِ داده‌ها به یک طریق خاص و بر پایه‌ی مدل منطقی یا ریاضی که به منظور استفاده‌ی بهینه از داده‌ها صورت می‌گیرد را یک داده ساختار می‌گویند. داده ساختار‌ها انواع گوناگونی دارند که هر کدام مناسب برنامه‌های مختلفی هستند.

ساختمان داده ها روش های ذخیره داده ها در کامپیوتر با هدف دسترسی آسان تر و بهینه تر است در حالیکه الگوریتم روشی به منظور حل مسئله به وسیله کامپیوتر است.

پر‌کاربرد ترین ساختمان داده‌ها :

  • آرایه (Array)
  • صف (Queue)
  • پشته (Stack)
  • لیست پیوندی (Linked list)
  • گراف (Graph)
  • درخت (Tree)
  • جدول درهم‌سازی (Hash table)

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید