check home phone-call search send

جشنواره نوروزی سورس ایران شروع شد - 😍 تا 50 درصد تخفیف واقعی 😍

مشاهده محصولات
  • 00روز
  • 00 ساعت
  • 00دقیقه
  • 00 ثانیه

آموزش نرمال سازی پایگاه داده

یکی از موضوعاتی که به شدت در پایگاه داده اهمیت دارد بحث نرمال سازی پایگاه داده است شاید در مورد نرمال سازی پایگاه داده اطلاعاتی نداشته باشید ابتدا توضیحی در مورد نرمال سازی میدهیم :

نرمال‌سازی (پایگاه داده‌ها) (از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد)

نرمال‌سازی پایگاه داده‌ها یکی از اصول علم پایگاه داده‌ها از بین بردن افزونگی است. افزونگی به این معناست یک داده خاص در چند محل مختلف پایگاه ذخیره شود. این امر موجب می‌شود که این خطر بالقوه به وجود آید که داده‌ها هر لحظه با هم در تضاد قرار گیرند و استخراج واقعیت از آنها غیرممکن شود به بیان دیگر فرایندی است که بر اساس آن داده‌ها و اطلاعات در واحدهای منطقی به نام جدول به شکلی توزیع می‌شود که علاوه بر حفظ موجودیت داده‌ها از ایجاد پدیدهٔ افزونگی جلوگیری بعمل می‌آورد به این منظور فرم‌های نرمال متعددی تعریف و مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای نرمال‌سازی یک جدول لازم است ابتدا در فرم اول نرمال شده سپس در فرم فرم‌های بعدی بررسی گردد، در هنگام نرمال‌سازی جداول تعداد جداول در پایگاه داده افزایش می‌یابد.

نرمال‌سازی مجموعه قوانینی است که رعایت آنها حذف افزونگی (یا در مواردی نادر به حداقل رساندن آن) را تضمین می‌کند.

در این پست فیلمی رو آماده کردیم که به صورت کامل به آموزش نرمال سازی پایگاه داده میپردازد البته در ادامه در مورد نرمال سازی نکات زیادی رو بیان میکنیم ولی اگر میخواهید در زمینه نرمال سازی پایگاه داده بیشتر بدونید و کامل یاد بگیرید پیشنهاد میکنم فیلم آموزش نرمال سازی پایگاه داده رو از همین پست تهیه کنید.

نرمال سازی پایگاه داده

آموزش نرمال سازی پایگاه داده

نرمال سازی پایگاه داده چیست ؟

نرمال‌سازی داده‌ها در پایگاه داده سبب می‌شود برنامه‌نویسی آسان‌تر شود و توسعه‌ی نرم‌افزار به سادگی امکان‌پذیر باشد.

نرمال‌سازی پایگاه داده تا چندین سطح مختلف امکان‌پذیر و تعریف شده است. در این نوشته، نرمال‌سازی تا سطح ۳ که در عمل اغلب تا همین سطح به انجام می‌رسد.

نکته‌های اضافی برای نرمال‌سازی

برای هر فهرست یک جدول ایجاد کنید
هنگام ایجاد بانک اطلاعاتی تمامی فهرست‌های موجود را شناسایی و مستند کنید. سپس در صورت امکان و نیاز به اطلاعات آن، برای هر یک جدولی جداگانه ایجاد کنید

همیشه از کلیدهای اصلی بی‌معنی استفاده کنید
استفاده از کلیدهای اصلی معنادار مانند شماره‌ی دانشجویی برای دانشجو می‌تواند در آینده مشکل‌ساز شود. زیرا این مشخصات ممکن است تغییر کنند یا ممکن است این مقدار در آینده منحصر به فرد و یکسان نباشد.

پایگاه داده SQL Server :

مایکروسافت اس.کیو.ال سرور یا مایکروسافت سی‌کول سرور (به انگلیسی: Microsoft SQL Server) یک نرم‌افزار سیستم مدیریت بانک‌های اطلاعاتی است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده می‌شود.

این فیلم بخشی از دوره آموزش SQL Server هست ، دوستانی که میخواهند به صورت کامل دوره رو خریداری کنند :

دوستان عزیزی که میخواهند دوره رو به صورت جلسه ای تهیه کنند می توانند از لینک زیر استفاده کنند .

لیست جلسات دوره جامع آموزش پایگاه داده SQL Server

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

خرید محصول

برای خرید محصول بر روی لینک های زیر کلیک کنید

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید