check home phone-call search send

آموزش SQL Server | جلسه 23

آموزش SQL Server

آموزش SQL Server

با جلسه ای دیگر از دوره آموزش sql server در خدمت شما هستیم در این جلسه به سراغ آموزش SQL Profiler و Bottleneck رفته ایم و در مورد این دو توضیحات کاملی رو ارائه داده ایم .

Bottleneck به معنی گلوگاه است ، Bottleneck عاملی است که باعث می شود SQL Server بصورت بهینه اجرا نشود.

Bottleneck یا گلوگاه در واقع زمانی رخ می دهد که تعداد ورودی ها، خیلی بیشتر از خروجی باشد. برای تفهیم بیشتر مسئله، Bottleneck را می توان به یک بطری آب تشبیه کرد. زمانی که می خواهید آب را از بطری خارج کنید هر چقدر دهانه بطری باریک تر باشد، آب کمتری از آن خارج خواهد شد و برعکس هرچه دهانه گشادتری داشته باشد، آب با سرعت بیشتری خارج می شود.

همان طور که گفتیم Bottleneck چیست؟ متوجه شدید ، برنامه ها و ابزارهای Monitoring مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند تا Bottleneckها را پیدا کنید. اما یکی از مهمترین ابزارهایی که به پیدا کردن Bottleneck به ما کمک می کند برنامه SQL Profiler است، که در اینجا سعی می کنیم بصورت خلاصه در مورد آن توضیح دهیم.

SQL Profiler یک ابزار گرافیکی است. هدف SQL Profiler نظارت بر کارایی SQL Server است.

مزیت های SQL Profiler:

  • با استفاده از SQL Profiler می توان کوئری های کند را پیدا کرد.
  • دستورات Transact-SQL که منجر به ایجاد مشکل شده اند را شناسایی می کند. (Capture)

اگه اطلاع داشته باشید یکی از محبوبترین پایگاه داده های موجود پایگاه داده SQL Server هست که مورد توجه خیلی از کاربران بخصوص ایرانی قرار گرفته است در این دوره ما از SQL Server 2008 استفاده کردیم به دلیل این که در اکثر ادارات ، شرکت ها و موسس های خصوصی و غیر خصوص دارند از نسخه 2008 استفاده میکنند بعدش کسانی که بتوانند با پایگاه داده SQL Server 2008 کار کنند می توانند از نسخه های قبلی و بعدی به راحتی استفاده کنند.

مطالبی که در این جلسه تدریس شده است :

  • Bottleneck چیست؟
  • SQL Profiler چیست؟

پایگاه داده SQL Server :

مایکروسافت اس.کیو.ال سرور یا مایکروسافت سی‌کول سرور (به انگلیسی: Microsoft SQL Server) یک نرم‌افزار سیستم مدیریت بانک‌های اطلاعاتی است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده می‌شود.

دوستانی که میخواهند به صورت کامل دوره رو خریداری کنند :

دوستان عزیزی که میخواهند دوره رو به صورت جلسه ای تهیه کنند می توانند از لینک زیر استفاده کنند .

لیست جلسات دوره جامع آموزش پایگاه داده SQL Server

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

خرید محصول

برای خرید محصول بر روی لینک های زیر کلیک کنید

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید