check home phone-call search send

یادگیری برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم

یادگیری برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم؟

زمانی که صحبت از یادگیری برنامه نویسی می شود و ما میخواهیم وارد دنیای فوق العاده جالب برنامه نویسی شویم در ابتدا باید در کنار یادگیری مفاهیم و اصول برنامه نویسی چند مهارت جانبی هم فرابگیریم یعنی در کنار یادگیری اصول برنامه نویسی باید تفکر انتقادی Critical Thinking و منطقی Logical Thinking داشته باشم کمی با ریاضیات آشنا باشیم معنی رنگ و نحوه بکار گیری رنگ در اپلیکیشن یا نرم افزار را بدانیم و تا حدودی زبان انگلیسیمون رو تقویت کنیم.
یادگیری برنامه نویسی

شاید در ابتدا این مسئله واقعا اذیت کننده باشد که من چطوری این همه مهارت یاد بگیریم و حس ناخوشایندی را در دانشجو برنامه نویسی ایجاد میکند اما این رو بگم که الان لازم نیست شما سریع و با هم این مهارت ها رو فرا بگیرید کم کم میتوانید وارد هر بخش شوید و تا حدودی با آن مسئله و موضوع آشنا شوید. وقتی که در ابتدا شروع به یادگیری مفاهیم ابتدایی میکنید در کنار این مفاهیم هم ، این مهارت ها کم کم کسب می شوند پس جای هیچ نگرانی نیست چون در این مقاله سعی میکنم خیلی از مباحث و مهارت هایی که در کنار یادگیری برنامه نویسی کسب کنید رو مورد بررسی قرار دهم تا شما راحت با این مسئله کنار بیایید.

تاثیر تایپ در برنامه نویسی :

یکی از مهارت هایی که در کنار یادگیری برنامه نویسی باید فرا بگیریم تایپ سریع یا همون تایپ ده انگشتی هست چند دلیل رو نوشتم که متوجه اهمیت و ضرورت این مهارت شوید.

دلایل یادگیری تایپ سریع در برنامه نویسی :

  • دقت تایپ
  • سریع نوشتن کدها
  • کم شدن زمان کد نویسی
  • لذت بخش تر شدن کدنویسی
  • بالا رفتن اعتماد به نفس در کد نویسی
  • چشم آزاد است و فرد می‌تواند هم‌زمان با دیدن یک نوشتار مکتوب آن را تایپ کند یا با نگاه کردن به صفحه نمایش غلط‌های تایپی خود را هنگام تایپ متوجه شود و به سرعت اصلاح کند.

نکته مهم : اگر ما به تایپ سریع تسلط داشته باشیم بین فکر کردن و نوشتن کد زمان خیلی کمی رو صرف میکنیم.

بیایید به صورت مثال در مورد این مسئله صحبت کنیم بعضی اوقات میخوایم با یک هدف خاص وارد یکی از اتاق های منزل خود شویم اما همون لحظه که وارد اتاق می شویم فراموش میکنیم واسه چی امدیم تو این اتاق (البته این مسئله در مورد خیلی از کاربران صدق نخواهد کرد!) یا بعضی وقتا در بحثی شرکت میکنیم و در همین حین که یکی از دوستان ما در حال صحبت کردن است نکته ای به ذهن ما می رسد و صبر می کنیم تا صحبت های دوستمان به اتمام برسد اما همین که وی سکوت کرد ما نکته‌ای که می خواستیم بیان کنیم را فراموش می کنیم. مابین زمانی که ما تصمیم می گیریم تا به آن اتاق برویم و زمانی که به آن اتاق می رسیم ممکن است چندین ثانیه طول بکشد و فراموشی هم می تواند در همین فاصله زمانی اتفاق افتد.

دقیقا این جور اتفاقی در برنامه نویسی برای ما ممکن است بیفتد البته ممکن است این مسئله صد در صد نیست در واقع زمان مابین ایده ای که در برنامه نویسی به ذهن ما خطور می کند تا تبدیل ایده به کد می تواند منجر به فراموشی گردد. حال اگر بتوانیم این زمان را به حداقل برسانیم می توانیم انتظار داشته باشیم فراموشی ما هم به حداقل برسد. در واقع هدف ما در اینجا این نیست که برنامه نویسان را مجبور کنیم که به کلاس تایپ حرفه ای بروند بلکه حداقل انتظاری که می رود این است که تایپ صحیح را بیاموزند.

اگر هم به دنبال یادگیری تایپ سریع یا ده انگشتی میگردید پیشنهاد میکنم به دو سایت زیر یه سر بزنید واقعا میتوان گفت راحت با این دو سایت تایپ سریع رو یاد میگیرید :
www.wetype.ir
www.typingstudy.com

تاثیر زبان انگلیسی در پیشرفت برنامه نویسی :

یکی دیگر از مهارت هایی که یک دانشجو برنامه نویسی باید فرا بگیرد یادگیری زبان انگلیسی هستش ، دلایل مختلفی هم وجود دارد که حداقل باید دانشجو برنامه نویسی به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشد(نمیخواد به صورتن صد در صد تسلط داشته باشد ولی باید مقدمات این زبان رو بدونه)

از جمله این دلایل می توان به این نکته اشاره کرد که یک برنامه نویس برای این که همواره به روز باشد و از آخرین پیشرفت ها در زمینه برنامه نویسی مطلع باشد می بایست با زبان انگلیسی آشنا باشد چرا که تولید علم در دنیا به این زبان صورت می گیرد. از سوی دیگر Documentation یا اسناد زبان های برنامه نویسی کاملاً به زبان انگلیسی نوشته شده است و برای خواندن آن ها ما می بایست با زبان انگلیسی آشنا باشیم. یکی دیگر از مواردی که دانستن زبان انگلیسی در آن به کمک ما می آید مکاتبه با دیگر برنامه نویسان در سرتاسر دنیا است. به طور مثال وب سایت Stack Overflow این امکان را به ما می دهد که سؤالات یا مشکلات خود به همراه کدی که نوشته ایم را به اشتراک بگذاریم و از نظر دیگر برنامه نویسان پیرامون آن آگاه شویم.

اگر بخوایم چند دلیل برای تاثیر یادگیری زبان انگلیسی بر برنامه نویسی ارائه دهیم میتوانیم به دلایل زیر اشاره کنیم :

  • فهم راحتر کدهای برنامه نویسی
  • نوشتن راحتر کدها
  • منابع بیشتر برای آموزش
  • تبال اطلاعات با برنامه نویس های خارجی
  • حل راحتر مشکلات با رجوع به سایت های خارجی
  • و . . .
    خودم شخصا از تعداد زیادی از اساتید زبان در این باره سوال کردم که کسی که زبان نمیدونه باید چه کنه پایه اش قوی تر بشه و وضعت بهتری داشته باشه پیشنهاد میکنند لغات پر کاربرد مورد توجه قرار گیرد. من هم با تحقیقی که کردم بین این همه لغات زبان انگلیسی (بیش از یک میلیون) بین 2 تا 4 هزار لغت پر کاربرد وجود دارد که دانشجو برنامه نویسی بهتره از این لغات شروع کند. در بخش پایین دو هزار لغت پرکاربرد زبان انگلیسی رو آماده کردیم که میتوانید دانلود کنید.

دانلود 2000 هزار لغت پر کاربرد زبان انگلیسی

حالا اینا که ارائه دادیم 2000 کلمه و لغت پر کاربرد انگلیسی بود ، برای کامپیوتر و آی تی لغات تخصصی وجود دارد که باید یاد بگیرید و بیشتر تمرینتون رو این لغات باشد. این کتاب که آماده کردیم شامل لغات تخصصی کامپیوتر به همراه تلفظ می باشد. که میتوانید از بخش زیر دانلود کنید. پیشنهاد میشه رو این کتاب بیشتر وقت بذارید.

دانلود کتاب لغات تخصصی کامپیوتر و آی تی

پس از کسب مهارت در زمینه ی اصول تایپ ده انگشتی (پیشنهاد میکنم از سایت های معرفی شده استفاده کنید) و همچنین آشنایی نسبی با زبان انگلیسی (حتما منابع معرفی شده رو مطالعه کنید) می بایست با موارد زیر هم آشنایی داشته باشیم تا بتوانیم با سرعت به مراتب بیشتری در زمینه ی برنامه نویسی گام برداریم:
– آشنایی نسبی با کامپیوتر: شروع برنامه نویسی با استفاده از یک کامپیوتر یا لپ تاپ است لذا دانشجویی که قصد دارد برنامه نویسی یاد بگیرد حداقل می بایست کار کردن با کامپیوترها را بلد باشد، می بایست بتواند یک برنامه یا بازی را روی سیستم خود نصب و استفاده کند و برخی مشکلات رایج در کامپیوترها را به تنهایی حل کند.

– آشنایی نسبی با اینترنت: تأثیرات مثبت اینترنت در زندگی روزمره ی ما بر کسی پوشیده نیست و جالب است بدانیم که برای یک برنامه نویس، اینترنت و برخی سایت‌های اینترنتی -همچون گوگل و استک اور فلو- به منزله ی بهترین دوست می باشند. فردی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسان را دارد می بایست بتواند وارد اینترنت شده و یک چیز خاص را در اینترنت سرچ کرده و نتیجه را به دست آورد، در برخی سایت ها ثبت نام کند، استفاده از ایمیل را بلد باشد و …

حال اگر این مهارت ها رو دارید یا در حال یادگیری این مهارت ها هستید پیشنهاد میکنم شروع به یادگیری برنامه نویسی کنید. پیشنهاد من برای زبان برنامه نویسی در ابتدای کار یادگیری زبان برنامه نویسی سی شارپ هست و اون هم به چند دلیل هست که در بخش پایین چند تا از دلایل رو آوردیم.

دلایل پیشنهاد زبان برنامه نویسی سی شارپ :

  • یک زبان بسیار قابل حمل که توانایی ساخت برنامه‌های دسکتاپ، برنامه‌های وب، بسته‌های خط فرمان و بسیاری شکل‌های دیگر برنامه‌ها را دارد.
  • یک زبان تحت چهار چوب .net نوشته شده و به همین خاطر کاملا قدرتمند و کاملا شی گراست
  • یک زبان برنامه‌نویسی چند منظوره است که برای ساخت طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • یکی زبان برنامه نویسی که در تعداد کثیری از شرکت ها و موسسات چه شخصی و چه دولتی استفاده می شود (شرکت های برنامه نویسی و بخش فناوری)
  • یکی زبان که توسط مایکروسافت پشتیبانی می شود و در برنامه نویسی وب خیلی کاربرد دارد .
  • در انتها با رجوع به بخش استخدام روزنامه ها و سایت های استخدام متوجه خواهید شد چه تعداد آگهی استخدام برنامه نویس سی شارپ (چه دسکتاپ چه وب) درج شده است.

پیشنهاد میکنم برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی سی شارپ مقاله چگونه متخصص سی شارپ شویم ؟ را مطالعه کنید. البته زبان های دیگر هم هست ولی برای ابتدای کار به نظرم سی شارپ گزینه مناسب هست. البته زبان های برنامه نویسی تحت وب داریم که اگر علاقه دارید سریع برید سراغ وب میتونید مقاله چگونه متخصص ASP.Net MVC شویم ؟ را مطالعه کنید.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 66 دیدگاه
Avatar
علیرضا
پاسخ دهید

سلام وقتتون بخیر من به تازگی میخوام برنامه نویسی یاد بگیرم به نظرتون از نظر درامد کدوم زبان ها مناسب تر با بازار کار بهتری هست !

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ علیرضا
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    الان کل زبان ها وضعیت خوبی دارند
    فقط باید عمیق یاد بگیرید و حرفه ای بشید
    این از همه چی مهمتره
    اگر میخواید استارت بزنید باید ببینید میخواید در چه حوزه ای کار کنید
    بعدش زبان رو انتخاب کنید

Avatar
میلاد
پاسخ دهید

سلام خسته نباشد
به نظر شما یادگیری زبانسی شارپ بهتر است یا زبان پایتون

Avatar
داود
پاسخ دهید

سلام،وقت بخیر
من به تازگی تصمیم به یادگیری برنامه نویسی گرفتم،میخواستم بدونم که آیا یادگیری icdl
هم جزء پیش نیازهای برنامه نویسی است.
ممنون از شما و سایت خوبتون

Avatar
داود
پاسخ دهید

سلام،وقت بخیر
من به تازگی تصمیم به یادگیری برنامه نویسی گرفتم،میخواستم بدونم که آیا یادگیری icdl
هم جزء پیش نیازهای برنامه نویسی است.
ممنون از شما و سایت خوبتون

Avatar
zahra
پاسخ دهید

آیا شما ++C هم آموزش میدید؟ یعنی فیلم های آموزشی یا مطلبی که به من کمک کنه؟

Avatar
zahra
پاسخ دهید

سلام من دانشجوی رشته نرم افراز هستم یعنی تازه وارد شدم می خواستم ببینم برای رشته نرم افزار سی شارپ بهتر یاد بگیرم یا ++C؟

Avatar
Erfan
پاسخ دهید

با سلام وقت بخیر خسته نباشید ببخشدی یه سوال داشتم در زمینه برنامه نویسی بنده تا حالا برنامه نویسی یاد نگرفتم اولین باره که میخوام وارد دنیای برنامه نویسی بشم کد بزنم من این مقاله ای که منتشر کردید مطالعه کردم بنده به طراحی سایت علاقه زیادی دارم میخواستم طراحی سایت یاد بگیرم ولی تو این مقاله نوشتید برای شروع از زبان برنامه نویسی سی شارپ شروع کنید میخواستم بدونم برای اینکه با حوزه طراحی سایت برم باید سی شارپ اول یاد بگیرم یا اینکه منابع لازم طراح سایت یاد بگیرم

Avatar
مهدیس
پاسخ دهید

برای کار در کشورهای اروپایی خصوصا آلمان کدم زبان کاربردی تره؟مثلا اگه بخوایم تحت وب کار کنیم؟

Avatar
Mahsa
پاسخ دهید

سلام.
من این کلمات تخصصی انگلیسی رو دانلودکردم
اگه خیلی قشنگ یادبگیریم دیباگ های برنامه نویسی رو میتونیم راحت ترجمعه کنیم واشکالوبفهمیم؟

Avatar
Mostaf
پاسخ دهید

بعد از یادگیری سی شارپ قدم بعدی چیه؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Mostaf
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    الان شما زبان برنامه نویسی رو یاد گرفتید
    حالا باید برید سمت برنامه نویسی وب
    می تونید فریم ورک asp.net رو یاد بگیرید

Avatar
سروش
پاسخ دهید

خیلی ممنون واقعا مفید بود من رشته کامپیوتر فنی حرفه ای هستم و سی شارپ کار کردم حالا میخوام متخصص اندروید و برنامه نویسی اندروید بشم میتونید راهنمایی کنید ممنون میشم

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ سروش
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    اگر سی شارپ کار کردید برید سمت زامارین
    زامارین یک فریم ورک تحت سی شارپ هستش که می تونید برنامه نویسی موبایل باهاش انجام بدید

Avatar
فرحان
پاسخ دهید

سلام،مقاله مفیدی بود ممنونم.

Avatar
سارا
پاسخ دهید

سلام بنظرتون اگر علاقه و استعداد در دو حوزه پزشکی و برنامه نویسی یک فرد یکسان باشه کدام رشته بهتره؟چه فاکتورهایی باید درنظر گرفته بشه؟بنظرتون میشه هردورا بصورت همزمان بصورت حرفه ای دنبال کرد یا بهتراست یکی را انتخاب کنم و تمرکزم روی همان باشد؟ممنون میشم نظرتون رو بدونم

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ سارا
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    پزشکی رو برید در کنارشم برنامه نویسی کار کنید
    خیلی از کسایی که تو دوره های ما شرکت کردند پزشک هستند یا دانشجو پزشکین

Avatar
Ahmadreza
پاسخ دهید

می خواستم بدونم آیا اشکال داره برای شروع از زبان ++c شروع کنم

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Ahmadreza
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    مشکلی نیست
    ولی پیشنهاد میکنم از سی شارپ شروع کنید
    هم سطح بالاست
    هم ساده ست
    هم پشتیبانی مایکروسافت رو داره
    هم چند منظورست
    می تونید برای شروع از مقاله زیر استفاده کنید:
    آموزش مقدماتی سی شارپ

Avatar
Matin
پاسخ دهید

سلام من دانشجوی رشته نرم افزار هستم اما اطلاعاتم صفر نیست ولی تا به حال با زبان سی شارپ کدزنی نکرده ام ولی در دانشگاه ابتدا به ما زبان ++C را تدریس کرده اند و خودم هم مدتی ست روی پایتون وقت می گذارم . میخواستم بدونم با توجه به شرایط بنده ، اصلا جایز هست الان وقتم را روی سی شارپ بگذارم یا اینکه از این شاخه به اون شاخه نکنم و یک زبان را روش وقت گذارم و درست یادش بگیرم ؟ خودم به شخصه خیلی گیج شدم از این بابت که سایت های گوناگون را میخوانم و هر کدام تعداد زبان های زیادی را پیشنهاد کرده اند که یاد بگیریم از جمله HTML , PHP , ++C , JAVA , JAVA SCRIBT , #C , PYTHON , ASP.NET , JSS و …. اصلا آیا واقعا این کار اصولی ست ؟ آیا اصلا فرصت میشه همه این زبان ها را کامل یاد گرفت ؟ ممنون میشم در این زمینه راهنمایی های لازم را انجام دهید و مشخص کنید که آیا بنده که با زبان سی پلاس پلاس کار کرده ام ، نیاز هست که با سی شارپ نیز کار کنم ؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Matin
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    ببینید دوست عزیز شما باید اول حوزه کاریتون رو مشخص کنید
    بعدش از اینکه حوزه کاری رو مشخص کردید یک زبان رو انتخاب می کنید
    مثلا شما می خواید سمت برنامه نویسی وب برید
    خب در اینجا قبل یادگیری زبان برنامه نویسی باید برید و html و css رو یاد بگیرید و مقداری بوت استرپ
    پس پیشنهاد میکنم مقاله زیر رو مطالعه کنید
    گام اول یادگیری برنامه نویسی وب

      Avatar
      mr.z در پاسخ پشتیبان سورس ایران
      پاسخ دهید

      سلام خسه نباشید.حوزه کاریمیون ازکجاوچجوری انتخاب کنیم منبعی هستش آیا؟!

Avatar
علی آقامحمدی
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید من فارق التحصیل تجربی و ام و زبانم هم خوبه میخوام از 0 شروع کنم یه زبان برنامه نویسی رو یاد بگیریم پیشنهادتون چیه و از کجا شروع کنم؟

Avatar
Mohamad
پاسخ دهید

من میخوام بیشتر زبانهای برنامه نویس رو یاد بگیرم و به وردپرس و برمامه نویس اندروید و تحت وب و سرور کاملا یاد بگیرم و مسلط بشم
زیرا ک علاقه زیادی دارم و و میخوام حرفه ای بشم باید از گجا شروع کنم زبان انلیسس رو کاملا مسلط هستم زبانهای دیگرم رو دارم کار میکنم و توی تایپ‌کردن هم سریع و فرزم باید از کجا شروع کنم لطفا کمک کنید…

Avatar
علی
پاسخ دهید

سلام
من مهندس برق هستم و میخوام تو رشته‌ی خودم با برنامه نویسی پیشرفت کنم خواستم ببینم پیشنهاد شما کدوم زبانه و چجوری میتونم تو رشته خودم پیشرفت کنم؟؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ علی
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    می تونید سی شارپ کار کنید
    گزینه خوبیه برای شما
    یا می تونید سی یا سی پلاس پلاس کار کنید

Avatar
علی
پاسخ دهید

سلام بر ادمین محترم
من میخوام تو زمینه امنیت و تست نفوذ کار کنم و تا حدودی با لینوکس و شبکه آشنا هستم ولی خیلی از افراد میگن باید برنامه نویسی هم بلد باشین ولی من نمیدونم کدوم بیشتر به درد یک امنیت کار میخوره اگه راهنمایی کنید خیلی خوشحال میشم

Avatar
احسان
پاسخ دهید

سلام و خسته نباشید من میخوام اپلیکیشن موبایل بسازم . کدام برنامه نویسی مناسب هست و از کجا شروع کنم

Avatar
asghar.h
پاسخ دهید

سلام
وقت بخیر
ببخشید بنده تازه میخوام برنامه نویسی phpرو یاد بگیرم لطفا کمی راهنمایی میکونید
ممنون میشم

Avatar
jamal
پاسخ دهید

سلام لینک مربوط به دانلود کتاب لغات تخصیصی کامپیوتر و آی تی باز نمیشه. میشه باز بینی کنید . لازم دارم.
با تشکر از زحمات شما

Avatar
Ahmad
پاسخ دهید

با سلام
من یک مهندس شیمی هستم. میخوام در پروژه های کاری و تحقیقاتی خودم در آینده نزدیک از طریق کدنویسی و برنمه نویسی اقدام کنم. کدوم زبان خوب و ساده و پرکاربرد رو در مدلسازی ها و شبیه سازی های مهندسی و همچنین یادگیری اساسی برنامه نویسی پیشنهاد می کنید.
پایتون جاوا متلب ……

با تشکر فراوان

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Ahmad
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    زبان های مختلفی وجود دارد
    سی شارپ
    پایتون
    متلب
    جاوا

    ولی اگر یک زبان قوی و خیلی ساده تو یادگیری میخواید می تونید از سی شارپ استفاده کنید

      Avatar
      علیرضا در پاسخ پشتیبان سورس ایران
      پاسخ دهید

      سلام یعنی میگید که c#از پایتون اسونتره؟؟!!!!!!!

        Avatar
        پشتیبان سورس ایران در پاسخ علیرضا
        پاسخ دهید

        بله
        خیلی راحتر هستش

          Avatar
          ماهان در پاسخ پشتیبان سورس ایران

          ما داخل پایتون مینویسیم print ولی داخل سی شارپ مینویسیم Console.WriteLine(“”); قضاوت با خودتون کدومش راحت تره (این کد برای چاپ یک متن هستش )
          من حودم عاشق سی شارپ هستم و زبان خیلی شیرینی هست ولی نیازی نیست که الکی بگید ساده تره … درسته خیلی مفاهیم سی شارپ نسبت به پایتون قابل فهم تر و دقیق تر هستم ولی ساده تر نیست …
          ممنون از مقاله خوبتون

          Avatar
          پشتیبان سورس ایران در پاسخ ماهان

          دوست عزیز این فقط یک چیز ساده هستش
          وقتی میریم تو بخش مباحث پیشرفته متوجه میشید چی به چی هستش
          بعدش از لحظا بازار کار در ایران اصلا قابل مقایسه نیستند

Avatar
HASAN
پاسخ دهید

سلام من هیچی از برنامه نویسی نمیدونم و تازه میخوام شروع کنم .هدفم بیشتر برنامه موبایل هستش.لطفا راهنمایی کنید از کجا شروع کنم؟ممنون

Avatar
عرفان حقی
پاسخ دهید

سلام وقت بخیر یه توضیح مختصر درباره وب داشتم من برنامه نویسی وب رو میخوام یادبگیرم باید اولش سراغ زبان سی شارپ برم یعنی اینکه از html شروع نکنم

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ عرفان حقی
    پاسخ دهید

    سراغ هر زبانی که می خواید برید قبلش باید html و css رو یاد گرفته باشید
    سعی کنید این دو تا رو یاد بگیرید بعد برید asp.net کار کنید

Avatar
محمدرضا
پاسخ دهید

درود من 17 سالمه و میخام شروع کنم به یادگیری برنامه نویسی و قصد دارم آموزش زبان برنامه نویسی C رو برای شروع انتخاب و از فرادرس تهیه کنم به نظر شما شروع با این زبان خوبه ؟چون پابه و اساس بقیه زبان هاست شنیدم

Avatar
محمد حسین شریفی
پاسخ دهید

سلام؛ امیدوارم حالتون خوب باشه من امروز داشتم در مورد روش های آسان یادگیری برنامه نویسی می گشتم که با سایت خوبتون آشنا شدم.

این مقاله خیلی خوب بود ! لذت بردم. سایت های آموزش تایپی که معرفی کردین هم خوب هستن و بنده قبلا چندین بار بررسی کردم.

چون دیدم شما علاقمند به تایپ سریع هستن و در بالا دو سایت رو عنوان کردین دوست داشتم کار جدیدمون رو هم بهتون معرفی کنم.

من و دو نفر و دوستان دانشجو خودم اخیرا یک سامانه آموزش تایپ راه اندازی کردیم و سعی کردیم کاملترین سامانه آموزشی در ایران باشه . ما پس از بررسی سایت های ایرانی و خارجی زیادی و پس از نزدیک یک سال و نیم موفق شدیم نسخه اول این سامانه رو راه اندازی کنیم.

برخلاف اکثر سایت های ایرانی سامانه ای که طراحی کردیم امکانات بسیار زیادی داره و اکثر امکاناتش هم رایگان هستن.

خوشحال میشیم سری به سامانه تایپو بزنید و در صورتی که صلاح دونستین اون رو هم در بالا کنار سایت های که معرفی کردین به کاربتون معرفی کنید.

به آرزوی پیشرفت روز افزون 🌷

شریفی.

Avatar
محمدرضا
پاسخ دهید

خیلی خوب بود لطفا از در امد سی شارپ و اینکه حدودا چن نفر تو ایران مسلط هستن مقاله بزارید ممنون.

    Avatar
    ماهان در پاسخ محمدرضا
    پاسخ دهید

    مقاله که زیاد گزاشتن داخل وبسایت میتویند با یه سرچ کوچیک پیدا کنید
    در ضمن انگار شما بخواید بگید چند نفر توی ایران به زبان هلندی مسلط هستند این مورد غیر قابل رد گیری هست
    میشه از طریق مدرک هایی که افراد برای سی شارپ گرفتن یه اماری رو کسب کرد ولی نمیشه درست و دقیق گفت چند نفر سی شارپ مسلط هستن

Avatar
کوتاه کننده لینک
پاسخ دهید

ممنونم از وب سایت عالیتون
با تشکر

Avatar
رضا
پاسخ دهید

ممنون..عالی بود…

Avatar
رمضانعلی علی پور
پاسخ دهید

مختصر،مفید،عالی مثل همیشه .
با تشکر


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید