check home phone-call search send

هزینه طراحی سایت دیجی کالا

قبلا در سایت مقاله ای با عنوان زبان برنامه نویسی سایت دیجی کالا منتشر کردیم که با استقبال فوق العاده کاربران روبرو شد و خیلی از دوستان در شبکه های اجتماعی تشکر کردند. در این مقاله میخواهیم به سراغ میزان هزینه طراحی سایت دیجی کالا برویم و بدونیم واقعا دیجی کالا چه مقدار هزینه کرده واسه طراحی سایتش و این که اگر ما بخوایم این مدل سایتی بسازیم باید چه مقدار هزینه کنیم. پس اگر براتون جالبه که بدونید هزینه طراحی سایت دیجی کالا چه قدر است با ما همراه باشید. البته لازم به ذکر است ما به صورت تقریبی هزینه طراحی سایت دیجی کالا را بیان میکنیم چون خود دیجی کالا یک تیم برنامه نویسی دارد. 

هزینه طراحی سایت دیجی کالا

دوستان هزینه طراحی سایت دیجی کالا فقط مربوط برنامه نویسی نمی شود و برای چند مورد دیگر هم هزینه شده است که به صورت موردی در بخش زیر بیان کرده ایم .

  • طراحی بخش UX
  • طراحی بخش UI سایت 
  • برنامه نویسی سایت 
  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

طراحی بخش UX :

اگر نمیدونید UX چی هستش پیشنهاد میکنم مقاله UI و UX چیست؟ و تفاوت را حتما مطالعه کنید. معمولا دو روش برای محاسبه هزینه UX یک سایت وجود دارد یا به صورت پروژه به یک شرکت دهیم که بر اساس آمار سایت و آنالیز سایت در چند ماه بتوانند بحث UX رو اوکی کنند که برای سایت های معمولای قیمتی بین 3 تا 10 میلیون است اما برای سایتی مثل دیی کالا که میلیونی کاربر دارد و باید خیلی چیزها رو در نظر گرفت قیمتی بالای 100 میلیون است البته حداقل قیمت رو گفتم. در روش دوم میتونیم دو سه کارمند بگیریم و حقوق ماهانه بهشون بدیم (چون متاسفانه بحث UX یک بحث جدید و نوپا در ایران است UX کار قوی چند تا داریم که معمولا روزی یه جا کار میکنند و حقوقشونم واقعا بالاست، البته حق دارند چون فقط خودشون هستند. حقوقشونم ماهانه بین 4 5 میلیون تا 10 میلیون است.) این کار رو انجام بدند که بر اساس آماری که من دارم دیجی کالا کارمند UX کار دارد.

هزینه طراحی ux سایت دیجی کالا

لازم به ذکر است که بحث UX یک بحث یه روزه و یک باره نیست مثلا شما روز اول سایت رو طراحی کردید باید بر اساس رفتار کاربرها چیدمان سایت رو عوض کنید که کاربرا روز به روز تجربه کاربری بهتری داشته باشند. برای این است که دیجی کالا هر ماه تغییرات جدیدی در بحث جابه جایی المان های داخل سایت دارد که همین امر به هزینه های سایت اضافه میکند.

طراحی بخش UI سایت :

بعد از این که UX سایت رو اوکی کردیم باید بریم سراغ طراحی گرافیکی سایت یا همون UI سایت که در این باره پیشنهاد میکنم مقاله UI و UX چیست؟ و تفاوت را حتما مطالعه کنید. در این بخش باز مثل بخش UX دو روش داریم برای پیاده سازی UI سایت، یکی برون سپاری کنیم و به یک شرکت بدیم برامون اوکی کنه که معمولا یک سایت معمولی قیمتی بین 2 میلیون تا 5 میلیون هزینه طراحی گرافیکی سایت در فتوشاپ میگیرد البته بستگی به تعداد صفحات سایت و المان های درخواستی دارد. هر چی المان های سایت و صفحاتش بیشتر باشد هزینه طراحی آن هم بیشتر است. اگر بخوایم برای سایتی مثل دیجی کالا در نظر بگیرم با این همه صفحه و المان قیمتی بین 30 تا 50 میلیون هزینه طراحی UI سایت باید پرداخت کنید. (این رو هم در نظر بگیریم که این مبلغ تقریبی است و میتواند کمتر یا بیشتر شود.)

در روش دوم باز میتونیم چند کارمند UI کار استخدام کنیم و در محل کار این طراحی صورت گیرد. معمولا قیمت یک گرافیست وب خوب بین 2.5 تا 8 میلیون است که کسایی که برای دیجی کار میکنند احتمال زیاد مبلغ ماهانه 5 میلیون حقوق میگیرند.

هزینه طراحی ui سایت دیجی کالا

چون دیجی کالا هر ماه سایتش بر اساس UX جدید پیاده سازی می شود پس المان های سایت دوباره طراحی می شوند و همین موضوع بر قیمت UI میافزاید.

برنامه نویسی سایت :

در این بخش به سراغ اصل مطلب میرسیم یعنی بخش کد نویسی و برنامه نویسی سایت دیجی کالا که میتوان گفت خیلی ها دوست دارند هزینه طراحی سایت دیجی کالا را بر این اساس حساب کنند. برنامه نویسی سایت دیجی کالا دو بخش دارد یکی آن چیزی که کاربر میبیند و آن چیزی که پشت صحنه هستش. اون چیزی که کاربر میبیند بر اساس زبان های کد نویسی HTML،CSS و جی کوئری پیاده سازی شده است و آن چیزی که پشت صحنه است برنامه نویسی ASP.NET است. که در مقاله زبان برنامه نویسی سایت دیجی کالا کامل در موردش حرف زدیم ولی در این مقاله هم سعی میکنم یه اشاره ای به آن داشته باشم. 

کدنویسی ظاهر سایت (چیزی که کاربر میبیند) :

وقتی صفحات گرافیکی سایت آماده شد باید تبدیل به HTML و CSS شود که توسط متخصص این کار صورت میگیرد. هزینه این کار باز بسته به تعداد صفحات و المان های سایت دارد. معمولا برای سایت های معمولی بین 1 تا 3 میلیون هزینه میگیرند. و برای سایتی مثل دیجی کالا شاید مبغلی بین 10 تا 20 میلیون هزینه بگیرند. اگر هم بخوایم کارمند استخدام کنیم هر کارمند در این زمینه بر اساس تجربه و مهارت بین 2 تا 5 میلیون میگیرد.

هزینه کدنویسی سایت دیجی کالا

برنامه نویسی پشت صحنه سایت :

بعد از این که قالب سایت آماده شد باید به فکر CMS یا همون سیستم مدیریت محتوای سایت باشیم که سایت دیجی کالا بر اساس ASP.NET نوشته شده است. برای نوشتن این سیستم واقعا نمیتوان مبلغ درست و دقیق تخمین زد ولی تقریبی میتوان گفت چه مقدار هزینه بر است. سایت دجی کالا واقعا سیستم کاربری درست و دقیقی دارد و بخش های متفاوتی دارد پس برنامه نویسی هزینه زیادی دارد. برای این کار باز مثل بخش های قبل می تونیم کار رو برون سپاری کنیم که احتمال زیاد مبلغی بین 50 تا 100 میلیون هزینه داشته باشد. یا میتونیم چند برنامه نویس ماهر ASP.NET استخدام کنیم که ماهانه حقوق این برنامه نویس ها بین 3 تا 8 میلیون است. که این مبلغ همان طور که در مقاله درآمد برنامه نویس در ایران گفتیم به عوامل زیادی بستگی دارد.

هزینه برنامه نویسی پشت صحنه سایت

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) :

بعد از این که سایت آماده شد باید سایت رو به متخصصین سئو بدیم که برامون سئو کنند البته این موضوع فقط یک بخش سئو است (سئو دو بخش دارد: سئو داخل سایت که بهش میگن ON PAGE و سئو خارج سایت که بهش میگن OFF PAGE) که معمولا این بخشم دو راه دارد یکی کار رو بدیم به شرکت دیگر و برون سپاری کنیم که قیمت ها در این بخش اصلا مشخص نیست و هر کسی یک قیمت و هزینه خاص میگیرد. معمولا قیمت سئو برای سایت های مثل دیجی کالا (البته خوب و درست سئو نشده) قیمتی بین 15 تا 40 میلیون هزینه سئو سایت می شود. و در روش دیگر که باز بریم و کارمند استخدام کنیم. حقوق هر کارمند سئو هم بین 2.5 تا 7 8 میلیون است که بر اساس تجربه و تخصصش قیمت گذاری می شود.

هزینه سئو سایت دیجی کالا

نتیجه گیری هزینه طراحی سایت دیجی کالا

این رو نیز بگم که این هزینه ها برای سایت دیجی کالای فعلی است چون درآمد میلیاردی دارد پس منطقی است میلیونی هزینه کند. روز اول دیجی کالا هم این مدل هزینه هایی نداشته است و شاید با مبلغ 10 15 میلیونی سایت اوکی کرده است. پس باید این موراد رو در نظر گرفت. 

سوال: اگر بخوایم مثل سایت دیجی کالا سایت بزنیم باید چیکار کنیم؟

برای این سوال دو راه حل وجود دارد، یکی خودتون دست به کار بشید و شروع به یادگیری برنامه نویسی کنید. که در سایت مطالب زیادی در این زمینه وجود دارد هم رایگان هم دوره های آموزشی مثل پکیج چند منظوره ورود به بازار کار که به راحتی میتوانید این مدل سایت هایی را برنامه نویسی کنید. این روش یک مزیت خوبی که دارد این است که بعد از یادگیری برنامه نویسی میتوانید در سایت خودتون هر چیزی رو پیاده سازی کنید بدون این که هزینه ای کنید. فقط برای آموزش هزینه میکنید.

راه دوم این است که از سیستم های مدیریت محتوای رایگان مثل وردپرس استفاده کنید که در سایت هم در این زمینه دوره آموزشی کسب درآمد شیرین با طراحی فروشگاه آنلاین وجود دارد که بدون نوشتن حتی یک خط کد، فروشگاه درست می کنید.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید