check home phone-call search send

تفاوت برنامه نویسی اندروید با سی شارپ

یکی از سوالاتی که در این مدت کاربران از بخش نظرات سایت پرسیده بودند تفاوت برنامه نویسی اندروید با سی شارپ می باشد. در این مقاله می خواهم به صورت کامل ابتدا هر کدام از این مدل برنامه نویسی ها رو معرفی و توضیح دهم و در انتها تفاوت برنامه نویسی اندروید با سی شارپ را مورد بررسی قرار میدهیم. 

تفاوت برنامه نویسی اندروید با سی شارپ

قبل از اینکه تفاوت برنامه نویسی اندروید با سی شارپ را مورد بررسی قرار دهیم باید بدونیم هر یکی از این برنامه نویسی ها چی هستند و بعد در مورد تفاوتشون صحبت کنیم. 

برنامه نویسی اندروید

وقتی در مورد برنامه نویسی اندروید و اندروید صحبت می کنیم یعنی نوشتن برنامه و اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید، حال می خواهد این برنامه نویسی با اندروید استودیو باشید یا با هر کدام از زبان های برنامه نویسی اندروید. کلا به برنامه نویسی برای سیستم عامل اندروید رو برنامه نویسی اندروید گویند.

برنامه نویسی سی شارپ

بعد از اینکه گفتیم برنامه نویسی اندروید چی هستش باید در مورد برنامه نویسی سی شارپ صحبت کنیم. اول از همه اینو بگم که سی شارپ برخلاف برنامه نویسی اندروید یک زبان برنامه نویسی است که برای نوشتن برنامه در انواع پلتفرم استفاده می شود. سی شارپ یک زبان برنامه نویسی چند منظوره است که می توان از آن برای نوشتن انواع برنامه و اپلیکیشن استفاده کرد. شما با سی شارپ  می توانید برای ویندوز برنامه نویسی کنید می توانید وبسایت طراحی کنید یا حتی برای سیستم عامل های اندروید و ios اپلیکیشن طراحی و کدنویسی کنید. 

سی شارپ (به انگلیسی: C#)، زبانی شیءگرا و سطح بالا از خانوادهٔ زبان‌های چارچوب دات‌نت شرکت مایکروسافت است. زبان سی شارپ، یک زبان برنامه‌نویسی چند الگویی و منظم شده مدل‌های تابعی، امری، عمومی، شیءگرا و جز گرا و در بستر دات نت می‌باشد. این زبان توسط مایکروسافت و جزئی از دات نت به وجود آمد و بعداً استانداردهای ECMA و ISO را نیز در بر گرفت. سی شارپ یکی از ۴۴ زبان برنامه‌نویسی است که توسط زمان اجرای زبان مشترک از چارچوب دات‌نت پشتیبانی می‌شوند و در همه جا به وسیله مایکروسافت ویژوال استودیو شناخته می‌شود.

زبان سی شارپ با قدرت و در عین حال سطح بالایی خود توانسته توجه بسیاری از برنامه نویسان را به خود جلب کند.

این زبان برپایه سادگی، مدرن بودن، همه منظوره و شیءگرا بودن ساخته شد. آندرس هجلزبرگ، طراح زبان برنامه‌نویسی دلفی، سرپرستی تیم طراحان زبان سی شارپ را بر عهده داشت. این زبان دارای دستوری شیءگرا مشابه ++C است و به شدت از زبان‌های جاوا و دلفی نیازمند مدرک تأثیر پذیرفته‌است. در ابتدا نام این زبان COOL بود که مخفف C like Object Oriented Language بود، هر چند در ژوئیه ۲۰۰۰، زمانی که مایکروسافت پروژه را عمومی اعلام کرد، اسم آن به سی شارپ تغییر پیدا کرد.

نکته مهم: با استفاده از تکنولوژی زامارین تحت سی شارپ می توانید برای سیستم عامل اندروید و ios اپلیکیشن طراحی و کدنویسی کنید.

تفاوت برنامه نویسی اندروید با سی شارپ

به نظرم با تعریف برنامه نویسی اندروید و زبان برنامه نویسی سی شارپ تا حدود زیادی متوجه تفاوت برنامه نویسی اندروید با سی شارپ شده اید. اولین و اصلی ترین تفاوت این است که سی شارپ یک زبان برنامه نویسی می باشد و برنامه نویسی اندروید یک مدل برنامه نویسی است که می توان توسط زبان های مختلفی صورت گیرد. شما می توانید از طریق همین زبان سی شارپ، برنامه نویسی اندروید انجام دهید. زبان ها و محیط های مختلفی برای برنامه نویسی اندروید وجود دارد از اندروید استودیو گرفته تا پایتون و همین سی شارپ، که می توانید بر اساس نیاز و علاقه خود یکی را انتخاب کنید. 

یادگیری و آموزش برنامه نویسی سی شارپ

 اگر به دنبال منابع یادگیری و آموزش سی شارپ هستید مطالب زیادی در سایت منتشر شده است که می توانید از این منابع استفاده کنید. برای یادگیری سی شارپ پیشنهاد میکنم از لینک های زیر استفاده کنید.

جلسات رایگان دوره آموزش برنامه نویسی سی شارپ 

(بیش از ۵ ساعت فیلم آموزشی، کل دوره بیش از ۷۰ ساعت):
جلسه مقدمه | جلسه یک | جلسه دو | جلسه سه | جلسه چهار | جلسه پنج | جلسه شش | جلسه هفت | جلسه هشت

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 4 دیدگاه
Avatar
علی
پاسخ دهید

سلام تفاوتMonoDroid با زامارین چیه؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ علی
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    زامارین فریم ورکی برای سی شارپ هستش که می تونید باهاش برنامه نویسی موبایل کار کنید
    بعدش پروژه متن باز Mono بستری را فراهم می آورد که بتوان با استفاده از #C و NET.بتوان برنامه هایی برای اندروید و OS X و IOS ساخت.

Avatar
مرتضی
پاسخ دهید

سلام تا بحال چه آپ هایی با زامارین نوشته شده؟


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید