check home phone-call search send

آینده برنامه نویسی

یکی از سوالاتی که فکر افرادی که می خواهند وارد حوزه برنامه نویسی شوند رو درگیر خودش می کند اینست که آینده شغلی رشته برنامه نویسی چگونه است و آیا برنامه نویسی آینده ای دارد. یا کسانی هستند که می خواهند بدانند که آینده برنامه نویسی در ایران امیدوار کننده است یا خیر. در این مقاله می خواهم بیشتر در مورد آینده برنامه نویسی صحبت کنم و اینکه آیا ارزش دارد وقت برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی بذاریم. چون علاوه بر هزینه مادی باید هزینه زمانی و فکر کنیم تا برنامه نویش شویم. پس اگر می خواهید در مورد آینده برنامه نویسی بیشتر بدانید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آینده برنامه نویسی

آینده برنامه نویسی

یکی از دل نگرانی های کسانی که می خواهند وارد حوزه برنامه نویسی شوند اینست که نکنه من وارد این حوزه شوم و آینده خوبی نداشته باشد یا وضعت درآمدی بدی داشته باشد. در این مقاله در مورد کل این مباحث صحبت می کنیم.
دوستان عزیز الان هر چیزی رو که استفاده می کنید یک ربطی به برنامه نویسی دارد. از سایت هایی که می بینید تا استفاده از اپلیکیشن هایی روی گوشیتون، یا حتی برنامه های موجود در ادارات، کلا با برنامه نویسی پیاده سازی شده اند. حتی در خیلی از وسایل الکترونیکی که استفاده می کنیم هم از برنامه نویسی استفاده می شود. پس می توان گفت تقریبا هر چیزی که در اطرافمون میبینیم که به صورت الکترونیکی ارائه شده است ربطی به برنامه نویسی دارد. 

یا مثال های دیگری بزنم که کلا دستتون بیاد الان خیلی از شرکت های حاضر در حال سفارش سایت و اپلیکیشن هستند و روز به روز به این تعداد اضافه می شود و هر سری که این برنامه ها پیاده می شود دوباره نیاز به آپدیت و به روز رسانی دارند. و این چرخه پشت سر هم ادامه پیدا می کند. کار به جایی رسیده که خیلی از مردم عادی جامعه هم می خواهند سایت داشته باشند و به فکر راه اندازی سایت شخصی هستند. 

پس با این وضعیت می توان گفت زندگی روزمره ما با برنامه نویسی گره خورده است چون حداقل ما روزانه چند ساعت از وقتتمون رو با چیزهایی سر می کنیم که برنامه نویسی شده اند. و این وسایل و ابزارها روز به روز در حال افزایش هستند چون جامعه خواهان اضافه شدن این ابزارها می باشد. 

اگر این مثال ها رو زدم خواستم متوجه شوید که برنامه نویسی تازه در ابتدای کار است و روز به روز این بازار بزرگتر و بزرگتر می شود و می توان گفت آینده برنامه نویسی به شدت روشن و دلچسب می باشد. 

آینده شغلی رشته برنامه نویسی

آینده شغلی رشته برنامه نویسی

بعد از اینکه در مورد آینده برنامه نویسی صحبت کردیم خیلی ها می خواهند برنامه نویسی را به عنوان شغل اصلی انتخاب کنند و همش می پرسن آینده شغلی رشته برنامه نویسی چگونه است؟ به این دوستان به جرات می توان گفت آینده شغلی رشته برنامه نویسی به شدت عالی و پر پول است. اگر شما یک زبان برنامه نویسی را به خوبی و عمقی یاد بگیرید شرکت ها خواهان به خدمت گرفتن شما هستند و دوست دارند شما برای آنها کار کنید. البته این یک مدل کسب درآمد از برنامه نویسی است و شما می توانید از برنامه نویسی به شکل های مختلفی کسب درآمد کنید.

توجه: اگر می خواهید بدونید درآمد برنامه نویس چه میزان است و چه روش هایی برای کسب درآمد از برنامه نویسی وجود دارد می توانید مقاله درآمد برنامه نویس در ایران را مطالعه کنید.

پس اگر می خواهید برنامه نویسی را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنید اصلا تردید نکنید چون آینده فوق العاده برای این حوزه وجود دارد و می توان با جرات گفت هر کسی که برنامه نویسی را خوب و عمقی یاد گرفته است الان وضعیت درآمدی خوبی دارد. یک جمله معروف در زمینه برنامه نویس برای کسب درآمد وجود دارد که به شدت مهم است.

تخصص شما می تواند درآمد شما و همچنین آینده شغل برنامه نویسی را تضمین نماید.

آینده شغل برنامه نویسی در تمام جهان بسیار رو به رشد بوده و هرروزه کارفرماهای زیادی به دنبال افراد مستعد برای انجام کارها و سفارش های خود هستند؛ اما به این نکته هم باید حتماً توجه کرد که تعداد افرادی که هرروزه به عنوان برنامه نویس وارد بازار کار می شوند به شدت رو به افزایش است.

فناوری اطلاعات و صنعت کامپیوتر در جهان به شدت رو به رشد است و به تبع آن تقاضا برای انواع نرم افزارهای کامپیوتری جدید در صنایع مختلف نیز در حال افزایش است. در کنار این مورد، با توجه به توسعه کامپیوتر و نفوذ آن به داخل تقریباً همه خانواده ها، صنایع، شرکت ها وابستگی بیش ازپیش جوامع به این دستاورد بزرگ بشر، حوزه برنامه نویسی کامپیوتر نیز در حال رشد است و زمینه های کاری بسیار زیادی را برای آن می توان تصور کرد. پس می توان به آینده شغل برنامه نویسی به شدت خوش بین بود.

یکی دیگر از موقعیت های شغلی برنامه نویسی، کار کردن در واحد فناوری اطلاعات سازمان های دولتی و کار کردن در یک شرکت تولیدکننده محصولات نرم افزاری و یا کار کردن به صورت پروژه ای و شخصی است؛ که دست برنامه نویسان را در این کار به شدت و به راحتی باز گذاشته است.

دورکاری و آزادکاری عامل مهم دریافتن شغل مناسب در این حوزه، داشتن تجربه، تخصص و تسلط بر تکنولوژی و زبان های برنامه نویسی روز دنیاست که به خوبی می توانید از آن به عنوان بهترین اهرم برای درآمدزایی استفاده کنید.

آینده برنامه نویسی در ایران

آینده برنامه نویسی در ایران

بعد از اینکه در مورد آینده برنامه نویسی و آینده شغلی رشته برنامه نویسی صحبت کردیم خیلی ها می خواهند در مورد آینده برنامه نویسی در ایران بدانند، در تمامی جهان و صدالبته در ایران در سال های گذشته میزان استخدام برنامه نویسان کامپیوتر، مخصوصاً آن گروهی که به زبان های برنامه نویسی تحت وب تسلط بیشتری داشته اند، با نرخ قابل قبولی در حال افزایش بوده است به گونه ای که حتی نوجوانان نیز در بسیاری از این موارد و مشاغل خود را به کارهای مناسبی مشغول کرده اند.

باید گفت به دلیل توسعه صنعت نرم افزار در داخل کشور پیش بینی می شود این روند همچنان ادامه یابد. البته آمار و اطلاعات دقیقی از سوی مراجع ذیصلاح در این خصوص اعلام نگردیده است اما به جرات می توان گفت اگر با برنامه وارد این کار شوید و مراحل آموزش و کسب تخصص را به خوبی سپری کنید آینده شغل برنامه نویسی برای شما بسیار روشن است.

آینده شغلی برنامه نویسی در سراسر جهان رو به بهبود است. چه در ایران و چه در کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی و حتی آفریقا نیز این رشته بسیار پررونق گردیده. مثلاً در استرالیا در ۵ سال گذشته میزان استخدام برنامه نویسان در مقایسه با متوسط رشد همه مشاغل (۱۰.۲)، رشد ۲۴.۲ درصدی داشته است؛ که بسیار جالب و امیدوارکننده است.

همچنین در آمریکا پیش بینی می شود میزان استخدام برنامه نویس ها در بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ به میزان ۸ درصد رشد داشته باشد. درحالی که متوسط رشد استخدام همه مشاغل ۱۱ درصد خواهد بود این برتری بزرگی برای برنامه نویسان است و همین آمار آینده شغلی برنامه نویسی را در وضعیت مطلوب تری نسبت به سایر مشاغل قرار می دهد.

پس با این شرایط می توان گفت وضعیت آینده برنامه نویسی در ایران بسیار روشن و عالی می باشد. فقط باید این موضوع را فراموش نکنید که اگر می خواهید در این حوزه به درآمد برسید باید یک زبان را خوب و عمقی یاد بگیرید. پیشنهاد میکنم حتما وبینار نقشه راه یادگیری برنامه نویسی را دانلود کنید. اگر هم به فکر یادگیری و آموزش برنامه نویسی هستید می توانید از فیلم های رایگان آموزش برنامه نویسی استفاده کنید. کافیه روی تصویر زیر کلیک کنید.

فیلم های رایگان آموزش برنامه نویسی

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 16 دیدگاه
Avatar
محمئ ی
پاسخ دهید

اقای همتی میگن قشر کمی به وب سایت نیاز دارن درسته؟؟؟؟و اینکع افراد با سابقه برای تازه کارا کار نمیموونه؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ محمئ ی
    پاسخ دهید

    سلام
    اینجوری نیست
    روز به روز تعداد کسانی که به وبسایت نیاز دارند بیشتر میشه و به نظرم شرایط خیلی خوب فراهم شده برای طراحان سایت
    الان کسب و کارها باید سایت داشته باشند
    افراد معروف و … باید سایت داشته باشند
    افراد به سمت سایت شخصی میرند
    و …

Avatar
علیرضا
پاسخ دهید

خیلی ممنون بابت مقاله ای که گذاشتید

Avatar
علی
پاسخ دهید

برای شروع و استارت برای برنامه نویسی با کدام زبان شروع کنم بهتره واینکه ایا باید فلوچارت بلد باشم؟؟؟لطفا راهنمایی کنید

Avatar
مصطفی
پاسخ دهید

با سلام . خیلی ممنون بابت این مقاله , باید بگم که این مقاله کمک بزرگی برای من که اول راه هستم بود یک دنیا ممنون .

Avatar
حامد
پاسخ دهید

ایا تحریمها تاثیر گذاره دراین شغل؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ حامد
    پاسخ دهید

    صد در صد تاثیر مثبت داره
    چون می تونید درآمد دلاری داشته باشید
    می تونید سرویس های خارجی رو بومی سازی کنید
    و ده ها کار دیگه
    به شدت آینده روشن و جذابی داره

Avatar
سینا
پاسخ دهید

به نظر من برای پیدا کردن زبان برنامه نویسی خوب اول باید حوزه برنامه نویسی رو انتخاب کنی، مثلا وب، سیستم ، موبایل و… .
اون وقت میتونی راحتتر زبان محبوبتر رو انتخاب کنی.
مثلا تو حوزه وب(به ترتیب) :
PHP
JavaScript
Python
تو بستر Asp.net هم بیشتر از زبان #C استفاده میشه.

یا تو حوزه موبایل(به ترتیب) :
Java
JavaScript
Kotlin
Dart محبوبتر هستن.
تو حوزه برنامه های سیستمی هم زبانهای(به ترتیب):
++C
#C
Java
Python
JavaScript
و به اخیرا Go محبوبتر هستن.

    Avatar
    سجاد در پاسخ سینا
    پاسخ دهید

    منظور از برنامه نویسی سیستمی همون نرم افزار دسکتاپ (ویندوزی) هست ؟
    یا منظور برنامه نویسی لوازم خانگی و ساعت مچی و اتومبیل و … هست ؟؟

      Avatar
      پشتیبان سورس ایران در پاسخ سجاد
      پاسخ دهید

      یک برنامه‌ی سیستمی مجموعه‌ای یکپارچه از برنامه‌های فرعی یا زیربرنامه است، زیربرنامه‌ها یک مجموعه‌ی یکپارچه و بزرگ‌تر از مجموعه اجزا را تشکیل می‌دهند که اندازه و پیچیدگی آن فراتر از یک حد مشخص است. از نمونه‌های متداول می‌توان به سیستم‌هایی برای برنامه‌نویسی چندگانه، ترجمه، شبیه‌سازی، مدیریت اطلاعات و اشتراک‌گذاری زمانی اشاره کرد. فهرست زیر مشخصات برنامه‌های سیستمی را ارائه می‌دهد که بعضی از آن‌ها را می‌توان در برنامه‌های غیرسیستمی هم پیدا کرد و البته ممکن است یک سیستم مشخص تمام این ویژگی‌ها را به صورت یکجا نداشته باشد:

      ۱. مسئله‌ی قابل حل ماهیت گسترده‌ای دارد و شامل تعداد زیادی مسائل فرعی و متنوع است.

      ۲. از برنامه‌ی سیستمی برای پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی و نرم‌افزاری دیگر استفاده می‌شود اما درعین‌حال می‌تواند بسته‌ی کاملی از برنامه‌ها هم باشد.

      ۳. برنامه‌ی سیستمی برای تولید پیوسته طراحی شده است نه به عنوان راه‌حلی یک جا برای حل یک مشکل در برنامه‌ها

      ۴. برنامه‌ی سیستمی از نظر تعداد و انواع ویژگی‌های تحت پشتیبانی به صورت پیوسته در حال تکامل است.

      ۵. یک برنامه‌ی سیستمی به یک ساختار یا برنامه‌ی مشخص داخل و میان ماژول‌ها (برای مثال برقراری ارتباط) نیاز دارد و معمولا توسط بیش از یک شخص یا گروهی از اشخاص طراحی و پیاده‌سازی می‌شود.

      این تعریف تا حدودی قابل قبول است. سیستم‌های کامپیوتری معمولا دارای مقیاس گسترده و کاربرد طولانی هستند و به مرور زمان تغییر می‌کنند. البته با این که این تعریف بیشتر توصیفی است اما چشم‌انداز اصلی آن جداسازی زبان‌های سطح پائین از زبان‌های سیستمی است (برای مثال مقایسه‌ی اسمبلی با فرترن).

Avatar
yaser
پاسخ دهید

کدام زبان برناه نویسی بیشترین درامد و بیشترین بازار کار را دارد

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ yaser
    پاسخ دهید

    بستگی داره
    ایران باشه یا خارج کشور
    معمولا چند زبان وضعیت خوبی دارند
    سی شارپ – پی اچ پی – پایتون – جاوااسکریپت

Avatar
Jafar
پاسخ دهید

سلام. کدام زبان را یاد بگیریم بهتره ؟


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید