check home phone-call search send

بازار کار برنامه نویسی php

بعد از اینکه مقاله حقوق برنامه نویس php رو در سایت منتشر کردیم بعضی از کاربران در مورد بازار کار برنامه نویسی php سوال پرسیدند. البته قبلا مقاله ای با عنوان بازار کار PHP یا ASP.Net داخل سایت قرار دادیم ولی در این پست میخواهیم فقط در مورد بازار کار برنامه نویسی php صحبت کنیم و ببینیم اصلا php در بازار کار ایران وضعیتش چطور است. پس اگر میخواهید وضعیت بازار کار برنامه نویسی php در ایران رو بدونید این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

بازار کار برنامه نویسی php

قبل از اینکه در مورد بازار کار برنامه نویسی php صحبت کنیم پیشنهاد میکنم مقالات PHP چیست و زمان لازم برای یادگیری php را مطالعه کنید تا به صورت کامل و درست با این زبان برنامه نویسی آشنا شوید و بدونید برای یادگیری php باید چه مقدار وقت بذارید. 

بازار کار برنامه نویسی php

وضعیت بازار کار برنامه نویسی php در ایران و خارج کشور به شدت فرق میکند. در خارج کشور معمولا بازار کار اکثر زبان ها خوب است و میتوان کار پیدا کرد اما در ایران واقعا اینطور نیست. مثلا کسی که زبان برنامه نویسی روبی مسلط هستش شاید در ایران به سختی بتواند کار پیدا کند. 
در حال حاضر بازار کار برنامه نویسی ایران ختم به چند زبان برنامه نویسی خاص و تکنولوژی می شود. مثل سی شارپ، php، تکنولوژی ASP.Net، تکنولوژی زامارین، اندروید استودیو، لاروال و … .
بقیه زبان های برنامه نویسی رو میتوان گفت بازار کار خاصی در ایران ندارد. مثلا همین برنامه نویسی پایتون واقعا یک برنامه نویس فوق العاده و عالی است اما متاسفانه فعلا در ایران بازار کار آنچنانی ندارد و میتوان گفت سخت می شود برای آن کار پیدا کرد. مگر اینکه به صورت آزاد کار یا فریلنسری کار پیدا کنید.

اگر بخواهیم بگیم وضعیت بازار کار php در ایران چگونه است باید گفت در حال حاضر طراحی وب در ایران فقط توسط php و تکنولوژی asp.net صورت میگیرد پس میتوان گفت وضعیت خیلی خیلی خوبی در ایران دارد. در حال حاضر بازار کار وب در ایران در دست php و asp.net قرار دارد و اکثر سایت هایی که در ایران پیاده سازی می شوند با این دو برنامه نویسی و پیاده سازی شده اند. 

 یکی از مزایای دیگر php برای بازار کار این است که بهترین سیستم های مدیریت محتوای جهان با این زبان نوشته شده اند مثل وردپرس و جوملا، که همین موضوع باعث افزایش بازار کار این زبان برنامه نویسی شده است. 

در کل باید گفت وضعیت فوق العاده ای برای زبان برنامه نویسی php در ایران وجود دارد و اگر این زبان رو فرا بگیرید به راحتی می توانید صاحب شغل و کار شوید و میتوان گفت جز زبان های پر شغل و پر استخدامی شرکت های ایرانی است. معمولا از 10 آگهی استخدامی برای حوزه وب 8 9 عدد آنها مربوط به php و asp.net می شوند. پس اصلا نگران وضعیت بازار کار برنامه نویسی php نباشید و فقط شروع به یادگیری کنید. 

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 4 دیدگاه
Avatar
L E R O X
پاسخ دهید

دم شما گرم. مقاله ها بی‌نظیرن !!

Avatar
Sobhan_hrz
پاسخ دهید

مرسی بابت مقاله خوبتون

Avatar
omar
پاسخ دهید

عالی بود. خیالم راحت کردین

Avatar
سعید یزدان شناس
پاسخ دهید

ممنون.دم شما گرم.خوشحالم کردین


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید