check home phone-call search send

مدت زمان یادگیری html

بعد از انتشار مقاله فوق العاده مدت زمان یادگیری برنامه نویسی  خیلی از کاربران در مورد مدت زمان یادگیری خیلی از زبان های برنامه نویسی سوال پرسیدند. در این مقاله میخواهیم مدت زمان یادگیری html رو مورد بررسی قرار دهیم. در مقاله ای هم مدت زمان یادگیری سی شارپ رو مورد بررسی قرار دادیم که کاربران بسیار استقبال کردند. حال میخواهیم به صورت دقیق و درست مدت زمان یادگیری html رو برای افراد مختلف با زمان های مختلف بیان کنیم.

مدت زمان یادگیری html

دوستان در مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چند مورد را بررسی کردیم که تاثیر بسزایی در مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی دارند. این چند مورد را دوباره در این مقاله به صورت کلی ذکر میکنیم.

  • زبان برنامه نویسی 
  • زمان روزانه برای برنامه نویسی
  • تمرین و تکرار 
  • الگوریتم و فلوچارت 
  • ضریب هوش
  • زبان انگلیسی 
  • ریاضیات 
  • سن 
  • اراده و حوصله‌

مدت زمان یادگیری html

بارها از کاربران شنیده ام که میگویند مدت زمان یادگیری html چه قدر است و فکر میکنند که زمان زیادی برای یادگیری HTML باید وقت بذاریند. در ابتدا بگم HTML چیست بعد به سراغ مدت زمان یادگیری html برم. HTML مخفف Hyper Text Markup Language و به معنای “زبان نشانه‌گذاری ابرمتن” است. اگر بخواهیم بگیم HTML چه نقشی دارد باید گفت HTML سنگ بنای وب است. یعنی چارچوب یک صفحه وب توسط HTML مشخص می شود. HTML یک زبان رایانه‌ای که برای تدوین قالب و طراحی صفحات وب به کار برده می‌شود.این رو هم متذکر شوم که HTML یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک زبان نشانه گذاری است.

 اگر میخواهید به صورت کامل با HTML آشنا شوید پیشنهاد میکنم مقاله html چیست رو مطالعه کنید. در این مقاله به صورت کامل در مورد زبان نشانه گذاری HTML صحبت کرده ایم.

مدت یادگیری HTML

پس متوجه شدیم که HTML یک زبان برنامه نویسی نیست و یک زبان نشانه گذاری است پس میتوان گفت یادگیری آن بسیار سخت و طولانی نیست. و میتوان گفت خیلی راحت میتوانید HTML رو فرا بگیرید.

 اول این نکته رو بگم که HTML شاملی مباحث ابتدایی و چندین تگ است و دیگر چیز خاصی ندارد. پس فکر نکنید برای یادگیری HTML باید یک ماه یا چندین ماه وقت بذارید. 

به دستورالعمل های زبان HTML، برچسب یا ،Tag می گویند که به وسیله آنها محتوای یک صفحه وب نشانه گذاری و نحوه نمایش آن صفحه برای مرورگرها توصیف می شود.

 برای یادگیری HTML حدود 5 تا 10 ساعت آموزش دیدن مفید و حدود 40 تا 50 ساعت تمرین مفید رو میتوان در نظر گرفت. یعنی شخصی میخواد روزی 2 ساعت وقت بذارد برای یادگیری HTML، میتواند روزی 40 دقیقه آموزش ببیند و روزی 1 ساعت و 20 دقیقه تمرین داشته باشد تا در زمان 7 تا 10 روز کل HTML رو یاد بگیرد. 

پس با این مباحث و آماری که ارائه دادیم میتوان گفت یادگیری HTML برای کسانی که میخواهند تمام وقت (یعنی کل روز) روی آموزش HTML کار کنند بین 2 تا 3 روز به زبان نشانه گذاری HTML مسلط می شوند. 

زبان HTML شامل HTML4 و HTML5 می شود که بخوایم این دو رو با هم یاد بگیریم (تمام روز رو وقت بذاریم) کمتر از 5 روز به این زبان مسلط می شوید. چون چیز خاصی ندارد و مباحث سخت و سنگینی ندارد که وقت شما رو بگیرد.

اگر به دنبال این هستید که به صورت کامل html و css رو فرا بگیرید، پیشنهاد میکنم حتما از دوره آموزش کامل طراحی وب سایت – پروژه محور دیدن نمایید. 

دوره آموزش کامل طراحی وب سایت

جلسات رایگان دوره آموزش جامع و پروژه محور HTML و CSS 
(بیش از ۲ ساعت فیلم آموزشی، کل دوره بیش از ۹٫۵ ساعت) :
جلسه یک | جلسه دو | جلسه سه | جلسه چهارم | جلسه پنجم

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 7 دیدگاه
Avatar
Pt
پاسخ دهید

عالی بود، فقط دو سوال دارم مدت زمان یادگیریcss چقدر است برای من که مثلا بورس هم یاد میگیرم همچنین درکنارشون پایتون هم یادمیگیرم اگه بگید ممنون میشم و یکی دیگه، آیا زبان css مثل html ساده است

Avatar
ایلیا امینی
پاسخ دهید

من ده سالمه و جلسه اول html رو امروز رد کردم. من استاد گرفتم به صورت خصوصی. میتونم توی این کار موفق. بشم؟ همش میترسم یاد نگیرم؟

Avatar
آریا
پاسخ دهید

مرسی از مطلب کاملتون

Avatar
امین
پاسخ دهید

عالی بود


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید