check home phone-call search send

جشنواره نوروزی سورس ایران شروع شد - 😍 تا 50 درصد تخفیف واقعی 😍

مشاهده محصولات
  • 00روز
  • 00 ساعت
  • 00دقیقه
  • 00 ثانیه

بازار کار برنامه نویسی سی شارپ

در این مدت سعی کردیم بیشتر مطالب در حوزه بازار کار برنامه نویسی در سایت قرار دهیم بعد از اینکه مقاله کاربرد زبان برنامه نویسی سی شارپ  را در سایت منتشر کردیم خیلی از کاربران در مورد بازار کار برنامه نویسی سی شارپ سوال پرسیده بودند. در این مقاله به صورت کامل میخواهم در مورد بازار کار برنامه نویسی سی شارپ صحبت کنیم و اینکه چه مقدار از بازار برنامه نویسی ایران دست زبان سی شارپ است. 

بازار کار برنامه نویسی سی شارپ

قبل از اینکه در مورد بازار کار برنامه نویسی سی شارپ صحبت کنیم پیشنهاد میکنم مقالات زبان برنامه نویسی سی شارپ چیست؟، مدت زمان یادگیری سی شارپ و کاربرد سی شارپ در وب را مطالعه کنید تا کامل هم با این زبان آشنا شوید هم اطلاعاتی در مورد مدت زمان یادگیری آن داشته باشید.

بازار کار برنامه نویسی سی شارپ

وضعیت بازار کار برنامه نویسی سی شارپ در ایران و خارج کشور به شدت فرق میکند. در خارج کشور معمولا بازار کار اکثر زبان ها خوب است و میتوان کار پیدا کرد اما در ایران واقعا اینطور نیست. مثلا کسی که زبان برنامه نویسی روبی مسلط هستش شاید در ایران به سختی بتواند کار پیدا کند. 
در حال حاضر بازار کار برنامه نویسی ایران ختم به چند زبان برنامه نویسی خاص و تکنولوژی می شود. مثل سی شارپ، php، تکنولوژی ASP.Net، تکنولوژی زامارین، اندروید استودیو، لاروال و … .
بقیه زبان های برنامه نویسی رو میتوان گفت بازار کار خاصی در ایران ندارد. مثلا همین برنامه نونیسی پایتون واقعا یک برنامه نویس فوق العاده و عالی است اما متاسفانه فعلا در ایران بازار کار آنچنانی ندارد و میتوان گفت سخت می شود برای آن کار پیدا کرد. مگر اینکه به صورت آزاد کار یا فریلنسری کار پیدا کنید.

حال بریم به سراغ بازار کار برنامه نویسی سی شارپ، چون بحث اصلی ما هم همینه، اگر میخواهید برای ویندوز برنامه بنویسید با جرات تمام میگم که تنها زبان برنامه نویسی که در ایران بازار کار دارد برنامه نویسی سی شارپ است و میتوان گفت 80 90 درصد این پروژه ها در دست زبان سی شارپ است. پس نرم افزارهای تحت ویندوز تمام بازارکارشون دست زبان سی شارپ است.

حال بیاید بازار کار برنامه نویسی سی شارپ در حوزه وب را مورد بررسی قرار دهیم. معمولا کسی که سی شارپ کار میکند برای وب کار کردن راه سختی را ندارد چون کافیه به سمت ASP.Net تحت سی شارپ برود و به راحتی هر سایتی رو دوست داشت بنویسد. اگر بخواهیم در مورد بازار کار ASP.Net صحبت کنیم باید همین نکته رو گفت از 100 سایت برتر ایران بیش از 50 سایت با ASP.Net تحت سی شارپ برنامه نویسی شده است.  پس میتوان گفت بازار کار فوق العاده در این بخش برای سی شارپ وجود دارد. اگر بخواهم از این سایت ها نام ببرم میتوانم به سایت های: ورزش سه، بانک ملی، بانک ملت، دیجی کالا، بلاگفا، نی نی سایت، جام نیوز، تبیان، رویال مایند و … که با تکنولوژی ASP.Net تحت سی شارپ نوشته شده اند.

بازار کار سی شارپ

اگر بخواهیم در مورد بازار کار برنامه نویسی سی شارپ در حوزه اندروید و ios صحبت کنیم باید بگم وضعیت قابل قبولی دارد و روز به روز به متقاضیان این مدل برنامه نویسی اضافه می شود و معمولا هم استخدام برنامه نویسی وجود دارد هم به صورت آزادکاری یا همان فریلنسری، میتوانید پروژه بگیرید. معمولا برنامه نویسی اندروید ios در سی شارپ توسط تکنولوژی زامارین انجام میگیرد.

 در کل باید گفت سی شارپ را باید زبان اصلی مورد استفاده برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها، نرم‌افزار‌ها و سرویس‌های تحت پلتفرم مایکروسافت خواند. در صورتی که به دنبال توسعه‌ی اپلیکیشن‌های تحت وب با استفاده از Azur یا دات‌نت باشید یا بخواهید برای گوشی‌های‌هوشمند ویندوزفونی، اندرویدی، ios و نرم‌‌افزار‌های تحت دسکتاپ برنامه‌نویسی کنید، بهترین راه ممکن استفاده زبان سی‌شارپ است. در صورتی که دوست دارید تا در حوزه‌ی بازی برنامه‌نویسی کنید، بهتر است بدانید که موتور بازی Unity با استفاده از زبان سی شارپ توسعه داده شده است و میتوان گفت بازار کار خوبی دارد.

نکته پایانی: به نظر شخصی من شما در هر چیزی یا حوزه ای تخصص و مهارت کافی رو داشته باشید به راحتی میتوانید در آن حوزه موفق باشید. پس مهمترین چیز این است که شما صاحب تخصص باشید و کامل به زبان برنامه نویسی مورد نظر مسلط باشید. متاسفانه اکثر دانشجویان تا درگیر انتخاب زبان می شوند از اصل ماجرا دور می شوند طوری که اگر یک زبان رو انتخاب میکردند و سریع استارت کار رو میزدند الان در وسط های راه بودند. پس سریع یک زبان رو مشخص کنید و شروع کنید.

توجه: اگر به دنبال یادگیری و آموزش برنامه نویسی سی شارپ هستید پیشنهاد میکنم به مقاله چگونه متخصص سی شارپ شویم ؟ سر بزنید و این مقاله رو مطالعه کنید. در این مقاله علاوه بر نحوه یادگیری برنامه نویسی سی شارپ، منابع خوبی برای آموزش برنامه نویسی سی شارپ قرار داده ایم.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 17 دیدگاه
Avatar
امین
پاسخ دهید

سلام ایا با c# میشه نرم افزاری طراحی کرد که در ویندوز عملیات هایی رو خودکار انجام بده؟

Avatar
محمد
پاسخ دهید

سلام. موضوعی که مشخصه در سایت های فریلنسری مثله پونیشا پروژه های سی شارپ خیلی کمه . دلیلش چیه ؟ می تونید توضیح بدید؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ محمد
    پاسخ دهید

    سی شارپ بیشتر برای طراحی سایت پروژه داره
    بخش asp.net
    و فریم ورک های دیگه مثل زامارین – یونیتی و …

      Avatar
      the DARK در پاسخ پشتیبان سورس ایران
      پاسخ دهید

      میشه لطف کنید بگید بعد از آموزش ( ویندوز فرم ) چه چیزی رو یاد بگیرم…
      wpf,Xamarin نظر خودم که بین این دو هست؟

Avatar
سروش
پاسخ دهید

آقا خیلی ممنون مقاله هاتون مثل بمب میمونن

Avatar
علی
پاسخ دهید

بهترین سایت در زمینه ی برنامه نویسی هستید ، مخصوصا مقاله هاتون
دمتون گرررررررم

Avatar
امیر
پاسخ دهید

سلام
ببخشید یه سوال دارم و اونم اینه که برای استخدام شدن در شرکت های دولتی یا خصوصی به عنوان برنامه نویس سی شارپ به مدرک دانشجویی و کارت پایان خدمت نیاز هست یا همینکه تو کارت مهارت و تجربه داشته باشی کافیه؟ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ امیر
    پاسخ دهید

    تو شرکت های دولتی فکر کنم نیاز باشه
    ولی شخصی ها کمتر دنبال این چیزا هستند و تخصص براشون ملاک هستش

Avatar
یوسف
پاسخ دهید

سلام وقتتون بخیر بنده میخواستم از طریق گوشی هوشمند با میکرو کنترلر َ(arduino)ارتباط برقرار کنم و اطلاعات یکسری سنسور رو بخونم و میکرو کنترلر رو کنترل کنم” در انتخاب زبان برنامه نویسی بین جاوا و c#به مشکل خوردم >از لحاظ حجم برنامه های ایجاد شده توسط c#و جاوا نیز توضیح بفرمایید

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ یوسف
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    جفتشون خوبه
    ولی می تونید از سی شارپ استفاده کنید که راحتر هستش
    در مورد حجم برنامه باید مسلط باشید که یک خروجی بهینه بگیرید

Avatar
فرشاد
پاسخ دهید

با سلام خدمت شما دوستان عزیز و گرامی
ایا سی شارپ امن است؟؟؟

Avatar
yoogi.7
پاسخ دهید

واقعا حرفاتون عالی هستن و منطقی. منم میخوام اعتماد کنم و شروع به یادگیری کنم و تشکر بابت سایت بینظیرتون

Avatar
farhad
پاسخ دهید

متشکرم عالی بود


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید