check home phone-call search send

کاربرد سی شارپ در وب

بعد از اینکه گفتیم سی شارپ چیست و مدت زمان یادگیری سی شارپ رو مورد بررسی قرار دادیم حال به سراغ کاربرد سی شارپ در وب آمده ایم و میخواهیم بدونیم سی شارپ در وب چه کاربردی دارد و واقعا می شود با سی شارپ سایت طراحی کرد. اگر میخواهید به جواب سوالتون برسید پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

کاربرد سی شارپ در وب

کاربرد سی شارپ در وب

ابتدا بیایید یه گذری بر تعریف سی شارپ داشته باشیم و بعد به سراغ جواب سوال کاربرد سی شارپ در وب برویم. سی شارپ یک زبان سطح بالا، شی گرا و چند منظوره هستش که توسط مایکروسافت و جزئی از دات نت به وجود آمد و بعداً استانداردهای ECMA و ISO را نیز در بر گرفت. سی شارپ یکی از ۴۴ زبان برنامه‌نویسی است که توسط زمان اجرای زبان مشترک از چارچوب دات‌نت پشتیبانی می‌شوند و در همه جا به وسیله مایکروسافت ویژوال استودیو شناخته می‌شود.

در بخش بالا گفتیم سی شارپ یک زبان چند منظوره است خوب میخوام ابتدا در مورد این چند منظوره نکاتی بگم که کامل دستتون بیاد.چند منظوره، یعنی می شود در همه شاخه های برنامه نویسی از سی شارپ استفاده کرد و با این زبان می شود برای همه پلتفرم ها برنامه نویسی کرد. 

اگر بخوام خودمونی در موردش صحبت کنم یعنی شما با زبان سی شارپ میتوانید برای سیستم عامل ویندوز، اندروید، ios، وب و … برنامه بنویسید. (در یک کلام فوق العادست این زبان)

کاربرد سی شارپ در طراحی وب

واقعا می شود با سی شارپ طراحی سایت کرد؟

خیلی ها می پرسند واقعا می شود با زبان سی شارپ طراحی سایت انجام داد. در بخش بالا گفتیم سی شارپ یک زبان چند منظوره هستش که میتوان با آن هر نوع برنامه ای نوشت از برنامه ویندوزی گرفته تا برنامه های موبایل و وب، پس به راحتی میتوان هر نوع برنامه ای با سی شارپ نوشت باز تکرار میکنم هر نوع برنامه ای که فکرشو می کنید.

چطور با سی شارپ طراحی سایت انجام دهیم؟

خب به بخش اصلی مقاله رسیدیم آن هم کاربرد سی شارپ در وب است. شما میتوانید از طریق تکنولوژی ASP.Net تحت سی شارپ هر نوع سایتی رو طراحی و برنامه نویسی کنید. اگر نمیدونید ASP.Net چی هستش پیشنهاد میکنم مقاله ای اس پی دات نت چیست رو کامل مطالعه کنید. البته دو مقاله دیگر هم در سایت منتشر کردیم با عناوین تاریخچه زبان برنامه نویسی ASP.Net و مدت زمان یادگیری ASP.Net که حتما به دردتون میخوره و سعی کنید این دو مقاله رو هم مطالعه کنید.

پس با خود سی شارپ به تنهایی برنامه نویسی وب انجام نمیدید و باید از یک تکنولوژی دیگر (ASP.Net) در کنار آن استفاده کنید. وقتی شما سی شارپ بلد باشید برای نوشتن برنامه های تحت وب وقت خیلی کمی رو صرف یادگیری تکنولوژی ASP.Net می کنید چون 70 تا 80 درصد کدها یکی هستند و فقط کدهای وب اضافه می شوند. پس پیشنهاد میکنم ابتدا سی شارپ یاد بگیرید بعد به سراغ ASP.Net بروید. چون اولا پایه برنامه نویسیتون قوی می شه هم اگر بعدا خواستید برای اندروید و IOS برنامه نویسی کنید کافیه تکنولوژی زامارین رو یاد بگیرید. از طرف دیگه میتونید برای ویندوز برنامه بنویسید. 

آیا می شود با سی شارپ سایت های خوبی نوشت؟

یکی دیگر از سوالات کاربران در هنگام یادگیری برنامه نویسی سی شارپ و تکنولوژی ASP.Net این است که می شود با سی شارپ برنامه های تحت وب (سایت) قوی نوشت. باید بگم هر نوع سایتی که مد نظر شما است رو به راحتی میتوان با ASP.Net تحت سی شارپ پیاده سازی کرد. چند نمونه بگم که کامل دستتون بیاد. سایت هایی مثل دیجی کالا، ورزش 3، بانک ملی و … با ASP.Net تحت سی شارپ برنامه نویسی شده اند. پس می توان نتیجه گرفت می توان هر سایتی با هر امکاناتی رو با سی شارپ برنامه نویسی و پیاده سازی کرد.

برنامه نویسی ASP.Net رو از کجا یاد بگیریم؟

پیشنهاد میکنم برای یادگیری ASP.Net ابتدا سی شارپ رو یاد بگیرید که گزینه مناسبی هستش مقاله ای در این مورد در سایت منتشر کردیم با عنوان چگونه متخصص سی شارپ شویم ؟ که میتوانید تمام اطلاعات برای متخصص شدن در سی شارپ رو پیدا کنید. اگر هم خواستید ASP.Net رو فرا بگیرید می تونید مقاله چگونه متخصص ASP.Net MVC شویم ؟ را مطالعه کنید.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 5 دیدگاه
Avatar
مونا
پاسخ دهید

سلام
یه سوال خیلی فنی دارم
برنامه هایی مثل اتوماسیون ها یا حسابداری ها را با سی شارپ مینویسن و ابزارهای ویندوز فرم رو میشه دید . اینا چجوری تحت وب هم کار می کنند .
یعنی هم تحت وب هست هم ویندوز فرم
ممنون میشم راهنمایی بفرمایی

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ مونا
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    با استفاده از فریم ورک Asp.net
    کسی که سی شارپ بلد باشه کار کردن با asp.net براش خیلی ساده هستش و در کمتر از یکی دو ماه به این فریم ورک هم مسلط میشه
    موفق باشید

Avatar
علی
پاسخ دهید

دیجی کالا با سی شارپ نوشته شده ولی چند وقت پیش به دلایلی مهاجرت کرد به php

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ علی
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    بله کوچ کرد به php
    چون گروه برنامه نویسی که سر کار امد php کار بودند و دیدشون نسبت به php بهتر بود
    واسه همون امدن تغییر دادن

Avatar
محمد
پاسخ دهید

دیجیکالا با Reactjs نوشته شده!


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید