check home phone-call search send

جشنواره نوروزی سورس ایران شروع شد - 😍 تا 50 درصد تخفیف واقعی 😍

مشاهده محصولات
  • 00روز
  • 00 ساعت
  • 00دقیقه
  • 00 ثانیه

بازار کار برنامه نویسی اندروید در ایران

بعد از اینکه مقاله بازار کار برنامه نویسی اندروید رو در سایت منتشر کردیم تعدادی از کاربران درخواست دادن به صورت تخصصی وضعیت بازار کار برنامه نویسی اندروید در ایران رو مورد بررسی قرار دهیم. در این مقاله سعی می کنم به وضعیت بازار کار برنامه نویسی اندروید در ایران نگاهی بندازیم و ببینیم وضعیت درآمدی اندروید در ایران چگونه است تا کاربران به راحتی بتوانند به سمت این حوزه سوق پیدا کنند و دچار مشکل نشوند. پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

بازار کار برنامه نویسی اندروید در ایران

راسیتش اگر بخواهیم وضعیت بازار کار برنامه نویسی اندروید در ایران رو به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم تا حد زیادی امکان ندارد چون هیچ گونه آماری در این زمینه وجود ندارد اما بر اساس بررسی استفاده مردم از گوشی های هوشمند که سیستم عامل اندروید دارند و تعداد اپلیکیشن های مورد استفاده و بررسی شرکت هایی که برنامه نویس اندروید لازم دارند می توان به آماری تقریبی دست پیدا کرد. در این مقاله تمام آمار تقریبی هستند و بر اساس چیزی است که خودمان به دست آورده ایم. اما می توان گفت تقریبا این آمار تا حدودی درست و دقیق است. 

بازار کار برنامه نویسی اندروید در ایران

بر اساس آماری که در نمودار استفاده مردم دنیا از سیستم عامل های موبایل در مقاله بازار کار برنامه نویسی اندروید گذاشته بودیم بیش از 80 درصد مردم دنیا از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند که آمار فوق العاده ای است برای کسانی که میخواهند وارد این حوزه شوند. حال باید ببینم منی که میخواهم وارد بازار کار برنامه نویسی اندروید شوم در کدام بخش های آن میتوانم کسب درآمد کنم. معمولا کسانی که برنامه نویس هستند و میخواهند وارد بازار کار شوند سه راه بیشتر ندارند که ما این سه راه روی برای برنامه نویسی اندروید مورد بررسی قرار میدهیم. 

1- مدل کارمندی 
در این روش شما به عنوان یک کارمند در یک شرکت شروع به کار می کنید معمولا در این روش شما بیمه هستید و آخر ماه حقوق شما داده می شود. یکی از کم ریسک ترین (بهتر بگیم بدون ریسک) مدل های کسب درآمد از طریق اندروید است. معمولا حقوق این مدل بستگی به چند عامل دارد که در مقاله درآمد برنامه نویس در ایران کامل بهش اشاره شده است. در بخش زیر تعدادی از عوامل رو لیست کرده ایم:

  • شهر محل کار 
  • میزان تخصص 
  • میزان تجربه 
  • سابقه کار 
  • پست سازمانی

بر اساس این معیارها، درآمد برنامه نویس موبایل مشخص می شود. مثلا کسی که در کلان شهر کار پیدا میکند بخصوص تهران احتمال حقوق بالاتر برای او وجود دارد. یا میزان تخصص برنامه نویس تاثیر مستقیم بر میزان حقوق او دارد چون هر چی برنامه نویس کاربلدتر باشد حقوقش بیشتر است. در مورد سابقه کار و پست سازمانی هم صحبتی نمیکنیم چون همه میدونیم که واقعا کسی که سابقه کار دارد و در شرکت جدید پست سازمانی بالایی دارد صد در صد حقوقش بالاتر است. 

شاید خیلی بپرسند که حقوق یک برنامه نویس اندروید در حالت کارمندی چه میزان است. رنج دریافت حقوق بین ۲٫۵ تا ۶ میلیون است. ولی برنامه نویس های قدری داریم که خیلی بیشتر از این حرفا حقوق میگیرند شاید تا ۱۲ میلیون هم داشته باشیم که حقوق دریافت میکند. ولی معمولا برنامه نویس های اندروید بین ۴ تا ۶ میلیون حقوق میگیرند. البته بستگی به خودتون دارد که چه مقدار کار بلد باشید.

توجه: اگر به دنبال بیمه و مزایا هستید و می خواهید حتما سر ماه حقوق ثابتی داشته باشید پیشنهاد میکنم به سمت کارمندی برید.اصلا جای نگرانی برای شغل در این بخش وجود ندارد چون صد در صد کار پیدا می کنید. البته بگم باید واقعا کارتون خوب باشد و توانایی برنامه نویسی بالایی داشته باشید.

2- مدل آزادکاری یا فریلنسری
روش دوم که به شدت مورد علاقه خودم است و میگم بهترین روش برای کسب درآمد است. اگر بخواهیم وضعیت بازار کار برنامه نویسی اندروید در ایران به صورت آزادکاری یا همون فریلنسری مورد بررسی قرار داد باید گفت اگر شما برنامه نویس خوبی باشید به راحتی می توانید درآمدی بین 5 تا 15 میلیون ماهانه داشته باشید.

در این مدل که با نام آزادکاری معروف است، شما به صورت انفرادی و بدون وابستگی به سازمان یا شرکتی پروژه دریافت میکنید و انجام میدهید. معمولا درآمد این مدل، کاملا بستگی به روابط شما و میزان تخصص و نمونه کارهای شما دارد. هر چه شما رزومه قوی تری داشته باشید احتمال دریافت پروژه بیشتر است. در این روش باید خودتون دست به کار شوید و پروژه دریافت کنید. معمولا کسانی که نمونه کارهای قوی دارند و از رزومه قابل دفاعی برخوردار هستند و میتوانند به راحتی با بقیه ارتباط برقرار کنند همیشه کار دارند.

این روش شما بیمه نیستید و اصلا خبری از مزایا و این حرفا وجود ندارد و انتهای ماهم خبری از حقوق نیست و کلا همه چی دست خود شماست. اگر میخواهید در این مدل درآمد داشته باشید باید خیلی از تخصص ها و مهارت های خودتون رو تقویت کنید. در این روش حتما باید بخش ارتباط عمومی و روابطتون رو به شدت قوی کنید. بازار رو تا حدودی بشناسید. بتوانید رزومه قوی و قابل قبول درست کنید. نمونه کارهای قوی داشته باشید. در این صورت به راحتی آب خوردن می توانید سفارش پروژه بگیرید. حال اگر روابطتون در شهر و بین آشنایان خوب است به صورت فیزیکی هم می توانید از شرکت ها، سازمان ها، موسسات و ادارات پروژه های چند ده میلیونی بگیرید که کار خاصی هم ندارد.

پیشنهاد میکنم در مقاله درآمد برنامه نویس در ایران به بخش آزادکاری مراجعه کنید چون در آن بخش در مورد مهارت های این افراد صحبت کرده ایم.

 3- مدل ایده پردازی 
اگر بخواهیم وضعیت بازار کار برنامه نویسی اندروید در ایران در مدل ایده پردازی رو مورد بررسی قرار دهیم به افراد میرسیم که حتی بالای یک میلیارد تومان از این مدل درآمد داشته اند. نمونه بارزش موبوگرام که بر اساس آمار بیش از 3 4 میلیارد تومان درآمد داشته است. البته تعداد زیادی اپلیکیشن نویس وجود دارد که رقم های 200 300 میلیونی داشته اند. این روش، جز روش های پر ریسک و البته آینده دار است وقتی شما یک اپلیکیشن می نویسد احتمال دارد اصلا فروش نرود احتمال دارد خوب فروش رود و پول خوبی به جیب بزنید. در این مدل باید ایده خوبی رو خوب پیاده سازی کنید و بعد از نوشتن آن، به بهترین شکل ممکن ارائه شود. تا ارائه خوبی نداشته باشد هیچ اتفاقی نمیفتد حتی اگر بهترین اپلیکیشن دنیا باشد.

در این روش باید بازار رو خوب بشناسید و با برنامه جلو برید. متاسفانه دیده ام که یک ایده عالی رو تقریبا خوب اجرا کرده اند اما از بس بد ارائه شده است که کلا 20 30 میلیونم نفروخته است. طوری که باید حداقل 1 2 میلیارد تومان کسب درآمد میکرد. در این مدل باید بدونید چیکار کنید و از کسانی که تو حوزه مارکتینگ کار میکنند مشورت بگیرید اگر میخواهید به فروش های میلیارد تومانی برسید. 

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 5 دیدگاه
Avatar
پیام مرادی
پاسخ دهید

تو مدل ایده پردازی باید ایده خوبی پیاده سازی کنیم که به درآمد میلیاردی کسب کنیم؟
یه سوال برنامه دیوار که رایگانه چطور درآمد میلیاردی داره؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ پیام مرادی
    پاسخ دهید

    الان داره روش های درآمدزایی اضافه میکنه
    و کم کم دارند به درآمد میرسند دوست عزیز

Avatar
ناصر
پاسخ دهید

سلام
میشه بفرمایید به چه شکل میشود از کشورهای اروپایی کار گرفت (البته بجز دوستانی که در آنجا دارید)

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ ناصر
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    خیلی روش های مختلفی هستش
    ولی یکی از کارها عضویت در سایت های انجام کار هستش

Avatar
جمال دادگر
پاسخ دهید

درود بر شما . با سپاس از نوشته خوبتون لطفا در باره بازارکار برنامه نویس اپلیکیشن در خارج از ایران و روش های دسترسی به آن هم بنویسید


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید