check home phone-call search send

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم

اولین سوالی که ذهنت کاربران و دانشجویانی که میخواهند وارد حوزه برنامه نویسی شوند رو درگیر می کند این است چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم. در این مقاله میخواهیم به صورت کامل و دقیق جواب این سوال یعنی: چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم را دهیم تا شما عزیزان بدون هیچ گونه مشکل و سردرگمی وارد این حوزه شوید پس پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید. 

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم

قبل از اینکه جواب سوال چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم رو دهیم پیشنهاد میکنم حتما چند مقاله زیر رو مطالعه کنید تا یک دید کلی نسبت به برنامه نویسی پیدا کنید. در این مقالات سعی شده است اصطلاحات برنامه نویسی به صورت ساده و روان آموزش داده شوند. 

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم

راسیتش وقتی سوال: چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم از خودم پرسیدم، فکر کردم واقعا برای یادگیری و شروع برنامه نویسی باید چه کرد. هیچ منبعی هم نبود در موردش بخونم و منبع خارجیم باشه اصلا به درد محیط ایران نمی خورد. خودم فکر کردم که هر شخصی بخواد برنامه نویسی یاد بگیره باید چیکار کنه و در آخر به چند مورد خوب و درست رسیدم که در این مقاله به اشتراک میذارم. اگر بخواهم به سوال چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم جواب دهم با 7 مورد به این سوال جواب میدم که در بخش پایین در مورد این 7 مورد صحبت کرده ام.

  • دید نسبت به برنامه نویسی
  • نیاز بازار
  • محل کار
  • شروع یادگیری
  • اراده و پشتکار
  • تمرین تمرین تمرین

1- دید نسبت به برنامه نویسی

دوستان اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که بدونید برنامه نویسی چی هستش، الگوریتم به چه دردی میخورد و این جور مسائل، در کل یعنی یه دید درست و تا حدودی دقیق نسبت به برنامه نویسی داشته باشید. در سایت در مورد برنامه نویسی و مسائل ابتدایی برنامه نویسی مقالات بی شماری منتشر کرده ایم که پیشنهاد میکنم یک روز وقت بذارید و تمام این مقالات رو مطالعه کنید. در بخش بالا هم تعدادی مقاله خوب معرفی کردیم که از همین مقالات شروع کنید. کافیه روی مقالات برنامه نویسی کلیک کنید تا وارد بخش مقالات شوید.

2- نیاز بازار 

بعد از اینکه یک دید کلی نسبت به برنامه نویسی پیدا کردید باید ببینید نیاز بازار چی هستش و باید به سمت چه بخشی برید. مثلا اگر میخواهید در ایران کار کنید یاد گرفتن زبان هایی مثل روبی یا پرل اشتباه است چونکه بازار کار خاصی در ایران ندارند. پس ما باید بدونیم وضعیت بازار چطور است. در این بخش هم در سایت مقالات زیادی قرار دادیم مقالاتی برای شناخت بازار ایران و اینکه چه زبان هایی در ایران وضعیت کاری بهتری دارند. پس سعی کنید این مقالات رو هم مطالعه کنید. 

3- محل کار

می تونستم این گزینه رو در زیر مجموعه بخش قبلی یعنی نیاز بازار قرار دهم اما گفتم خیلی مهمتر از این حرفاست. شما باید ببینید میخواهید در کدام شهر کار کنید و در کجا کنید. مثل در یک شهر میبینی بازار کار طراحی وب خیلی بیشتر از بقیه است. یا مثلا با یکی از دوستام صحبت میکردم که در ایلام شرکت برنامه نویسی دارد میگفت در این شهر کسی هزار تومنم واسه سایت نمیده، ولی برای اپلیکیشن شاید 50 میلیونم هزینه کنند. پس شهر و محلی که میخواهید در آن کار کنید خیلی خیلی مهم است. پس اینو هم در نظر بگیرید. 

شروع یادگیری برنامه نویسی

4- شروع یادگیری برنامه نویسی

به بخش اصلی این مقاله رسیدیم آن هم شروع یادگیری برنامه نویسی است. شما باید بعد از اینکه متوجه شدید نیاز بازار چی هستش و چه زبانی باید یاد بگیرید و دیدی نسبت به برنامه نویسی پیدا کردید باید سریعا شروع به یادگیری و آموزش برنامه نویسی کنید. دوستان عزیز تا شروع نکنید هیچ اتفاقی نمی افتد. من خودم بارها در کلاس ها و وبینارها در مورد این موضوع صحبت میکنم شروع کردن مهمترین بخش برنامه نویسی است. پس بعد از اینکه مقالات سایت رو مطالعه کردید که نهایت دو روز وقت شما رو بگیرد باید شروع به یادگیری کنید. 

5- منابع یادگیری و آموزش برنامه نویسی

بحث بعد که در جواب سوال: چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم باید مورد بررسی قرار گیرد منابع یادگیری برنامه نویسی است. راسیتش منبع یادگیری خیلی خیلی مهم است چون با یک منبع خوب شما می توانید سریع تر به مقصد و هدف خود برسید. منابع زیاد و خوبی در سطح اینترنت است اما منابعی در همین سایت وجود دارد که می توانید استفاده کنید. کافیه به مقاله آموزش برنامه نویسی برای افراد مبتدی مراجعه کنید و از این منابع استفاده نماید. 

6- اراده و پشتکار در برنامه نویسی

اگر میخواهید برنامه نویسی رو شروع کنید واقعا باید روی اراده و پشتکار حساب ویژه باز کنید. تو این حوزه اراده و پشتکار حرف اول رو میزند. متاسفانه خیلی از دانشجویان وقتی وارد این حوزه می شوند در دو سه جلسه اول بیخیال برنامه نویسی می شوند و کلا کنار میذارند دوستان عزیز جلسات اول هر چیزی سخت و طاقت فرسا است. پیشنهاد میکنم چند جلسه اول رو با اراده شروع کنید بهتون قول میدم مباحث ابتدایی رو بگذرونید و اولین پروژ رو بنویسید همه چی عوض میشه و تازه متوجه می شود وارد چه دنیای شیرین و جذابی شده اید. 

7- تمرین تمرین تمرین 

اگه بگم به کسانی که مشاوره و درس میدهم بیش از چند هزار بار گفتم تمرین کنید شاید کسی باورش نشه، شاید به هر شخص در هر کلاس یا مشاوره بیش از 10 بار میگم تمرین تمرین تمرین کنید. واقعا اگر تمرین نکنید و فقط آموزش ببینید هیچ اتفاقی نمی افتد. دوستان عزیز تمرین شما رو میسازه، دید شما رو عوض میکند، در کل شما رو برنامه نویس می کند. پس تا می توانید تمرین تمرین تمرین کنید. 

توجه: سعی کردیم در این مقاله به صورت دقیق و تجربی به سوال: چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم جواب دهیم. پیشنهاد میکنم بعد از مطالعه این مقاله سریعا شروع به یادگیری و آموزش برنامه نویسی کنید حتی اگر صد کار دیگر دارید کنار بذارید و همین الان شروع کنید گام اول مهمترین گام است. 

به نظر شما چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم ؟

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید