check home phone-call search send

جشنواره نوروزی سورس ایران شروع شد - 😍 تا 50 درصد تخفیف واقعی 😍

مشاهده محصولات
  • 00روز
  • 00 ساعت
  • 00دقیقه
  • 00 ثانیه

ویژگی های زبان c

بعد از اینکه مقاله زبان c چیست را در سایت قرار دادیم خیلی از کاربران در مورد ویژگی های این زبان سوال پرسیده بودند. البته تعدادی از ویژگی های زبان c را در آن مقاله قرار دادیم. اما در این مقاله به صورت کامل میخواهیم اکثر ویژگی های زبان c را مورد بررسی قرار دهیم. پسی اگر می خواهید بدونید ویژگی های زبان c چی هستند این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

ویژگی های زبان c

قبلا از اینکه در مورد ویژگی های زبان c صحبت کنیم باید بگیم زبان c چی هستش و توضیحاتی در مورد آن دهیم. سی یکی از زبان های برنامه نویسی محبوب و قدرتمند است که تعداد زیادی برنامه نویس رو به سمت خود جذب کرده است. زبان سی را میتوان پدر زبان برنامه نویسی سی پلاس و پدربزرگ زبان سی شارپ دونست. زبان های جاوا و سی پلاس پلاس بر پایه سی نوشته و ایجاد شده اند. 
زبان برنامه نویسی سی یک زبان همه منظوره، سطح میانی، ساخت یافته و دستوری است. یکی از مزیت های زبان سی، عدم وابستگی به سخت افزار یا سیستم عامل خاصی است. پیشنهاد میکنم برای درک بهتر و درست زبان سی، مقاله زبان c چیست را مطالعه کنید.

ویژگی های زبان c

در بخش پایین ویژگی های زبان c را لیست کرده ایم که همین ویژگی ها باعث شده است که زبان c، به عنوان یکی از قویترین و محبوبترین زبانهای برنامه سازی دنیا مطرح شود. ابتدا چند ویژگی مطرح آن را بیان میکنیم و در ادامه در مورد ویژگی های دیگر، بیشتر توضیح میدهیم.

  • ساده
  • ماشین مستقل یا قابل حمل
  • زبان برنامه نویسی در سطح متوسط
  • زبان برنامه نویسی ساختاری
  • کتابخانه غنی
  • مدیریت حافظه
  • سرعت سریع
  • اشاره گرها
  • رقیب
  • قابل انعطاف

ویژگی های c

تعدادی ویژگی دیگر هم دارد، که به صورت خلاصه توضیحی در مورد آنها هم میدهیم:

1- زبان C به طور گسترده ای در دسترس است. مفسرهای تجارتی آن در بیشتر کامپیوترهای شخصی، مینی کامپیوترها و نیز در کامپیوترهای بزرگ قابل استفاده اند.

2- C زبانی است همه منظوره، ساخت یافته، سطح بالا (مانند پاسکال و فرترن) و انعطاف پذیر که برخی از خصوصیات زبانهای سطح پایین را نیز که معمولا در اسمبلی یا زبان ماشین موجود است داراست. در عین حال این زبان برای کاربردهای وبژه طراحی نشده و می توان از آن در همه زمینه ها به خصوص به دلیل نزدیکی آن به زبان ماشین در برنامه نویسی سیستم، استفاده کرد. بنابراین C بین زبانهای سطح بالا و پایین قرار دارد و در نتیجه اجازه می دهد که برنامه نویس خصوصیات هر دو گروه زبان را به کار برد. از این رو در بسیاری از کاربردهای مهندسی به طور انحصاری زبان C به کار می برند. زبانهای سطح بالا دستورالعملهایی شبیه زبان انسان و پردازش فکری او دارند، همچنین یک دستورالعمل زبان سطح بالا معادل چند دستورالعمل زبان سطح ماشین است.

3- برنامه های نوشته شده به زبان C به طور کلی مستقل از ماشین یا نوع کامپیوتر است و تقریبا تحت کنترل هر سیستم عاملی اجرا می شود.

4- کامپایلرهای C معمولا فشرده و کم حجم اند و برنامه های هدف ایجاد شده با آنها در مقایسه با سایر زبانهای برنامه سازی سطح بالا، خیلی کوچک و کارآمدند.

5- برنامه های C در مقایسه با سایر زبانهای برنامه سازی سطح بالا، به راحتی قابل انتقالند. دلیل آن این است که C خیلی از ویژگیهای وابسته به نوع کامپیوتر را در توابع کتابخانه ای خود منظور داشته است. بنابراین هر نسخه از C با مجموعه ای از توابع کتابخانه ای مخصوص به خود همراه است که بر اساس ویژگیهای کامپیوتر میزبان مربوط نوشته شده است. این توابع کتابخانه ای در نسخه های متعدد C به شکل یکسان در دسترس است.

6- C روش برنامه نویسی ماژولار را پشتیبانی می کند. همچنین از نظر عملگرها نیز زبان قوی است که عملگرهای گوناگونی برای دستکاری روی داده ها در سطح بیت داراست.

7- به طور کلی جامعیت، عمومیت، خوانایی، سادگی، کارایی و پیمانه ای بودن که همگی از مشخصات برنامه ای ایده آل اند در زبان C پیاده سازی می شوند.

توجه: اگر به دنبال یادگیری و آموزش برنامه نویسی سی هستید پیشنهاد میکنم مقالاتی مثل زبان c چیست و مدت زمان یادگیری زبان سی را مطالعه کنید. البته کتاب های زیادی برای آموزش برنامه نویسی سی داخل سایت قرار دادیم که برای دسترسی به آنها کافیه روی لینک کتب آموزش زبان سی کلیک کنید.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید