check home phone-call search send

نرم افزار تحت ویندوز چیست؟

بعد از اینکه مقاله برنامه تحت وب چیست؟ را در سایت منتشر کردیم حال میخواهیم در مورد نرم افزارهای تحت ویندوز صحبت کنیم و ببینیم اصلا نرم افزار تحت ویندوز چیست؟ و چه کاربردی دارد. البته در مقالات دیگر در مورد این مدل نرم افزارها زیاد صحبت کردیم اما به صورت جامع در قالب یک مقاله نبوده است. اگر میخواهید بدونید نرم افزار تحت ویندوز چیست؟ پیشنهاد میکنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید چون علاوه بر تعریف در مورد مزایا و ویژگی هایی این مدل نرم افزار هم صحبت می کنیم.

نرم افزار تحت ویندوز چیست

نرم افزار تحت ویندوز چیست؟

وقتی صحبت از نرم افزار تحت ویندوز می شود یعنی نرم افزارهایی که بر روی سیستم عامل ویندوز نصب می شوند و فقط در سیستم عامل ویندوز اجرا می شوند. مثل: فتوشاپ، پریمیر، مجموعه آفیس و هر نرم افزاری که با نصب در محیط سیستم عامل ویندوز، اجرا می شود. هزاران نرم افزار برای ویندزو درست شده اند. که صد در صد خود شما، هم تعداد زیادی از آنها را نصب و اجرا کرده اید. 

نکته مهم: نرم افزار های تحت ویندوز به دلیل، کاربری آسان و سریع به خاطر نصب روی کامپیوتر مشتری بسیار مفید و کاربردی هستند.

توجه: وجود یک سیستم نرم افزاری که حجم عظیم اطلاعات، مکاتبات، مراسلات را دربرگیرد تحت عناوین مختلفی همچون سیستم های اداری، سیستم های مدیریت اطلاعات سازمانی نامیده شده است.

نرم افزارهای تحت ویندوز از رابط کاربری غنی‌تر و کنترل‌های گسترده‌تری بهره می‌برند. منوها، کلید‌های میانبر، دکمه‌ها و کنترل‌های متنوع دیگر با سرعت پاسخگویی سریع به کاربر در پنجره‌های ویندوز قابلیتی است که نرم افزارهای تحت وب کمتر از آن بهره می‌برند.
در نرم افزارهای تحت وب به علت ماهیت شبکه‌ای و چند کاربره بودن آن‌ها، معمولاً به علت ترافیک و عوامل دیگر، سرعت پردازش و پاسخگوئی به کاربر بسیار کند‌تر از نرم افزارهای تحت ویندوز است. 

مزایای برنامه های تحت ویندوز:

بعد از اینکه جواب سوال نرم افزار تحت ویندوز چیست؟ را دادیم حال باید در مورد مزایای برنامه های تحت ویندوز صحبت کنیم و ببینیم اصلا نرم افزارهایی ویندوزی چه مزایایی دارند و اصلا کار درستی است که بخواهیم نرم افزار ویندوزی تولید کنیم. در بخش زیر به 5 مزیت اصلی نرم افزار های ویندوزی اشاره کرده ایم.

  • عموماً برنامه هایی هستند که نیاز دارند به سرعت به درخواست کاربر پاسخ دهند. مانند برنامه هایی که در فروشگاهها اجرا می شوند.
  • برنامه هایی که پردازش زیادی از پردازشگر درخواست می کنند. همچون بازی های کامپیوتری و برنامه های گرافیکی.
  • یکی از مهمترین مزایای این نوع برنامه ها داشتن اعتبار کافی در آنهاست. مثلا این نوع برنامه می تواند به رجیستری دسترسی داشته باشد، درحالیکه برنامه های تحت وب این اعتبار را ندارند.
  • بر برنامه کلاینت کنترل کامل دارند. در نتیجه می توان یک برنامه با رابط گرافیکی زیبا و قدرتمند طراحی کرد.
  • سرعت عمل برنامه های تحت ویندوز از مزایای آنها محسوب می شود. چراکه پردازش تنها در سمت کلاینت صورت می گیرد و نیاز نیست که تبادل اطلاعات و داده با سرور صورت گیرد.

برنامه نویسی نرم افزار های تحت ویندوز

برنامه نویسی نرم افزار های تحت ویندوز 

اگر به فکر یادگیری برنامه نویسی هستید که بتوانید نرم افزارهای تحت ویندوز با آن بنویسید پیشنهاد میکنم به سمت زبان برنامه نویسی سی شارپ بروید. زبان برنامه نویسی سی شارپ، پر استفاده ترین زبان برنامه نویسی موجود در ایران است. در ایران بیش از ۹۰ درصد برنامه های ویندوزی که ساخته می شود از این زبان برنامه نویسی استفاده کرده اند. این زبان برنامه نویسی یک زبان ساده، پیشرفته و دارای امکانات کامل تکنیک های برنامه نویسی شی گرا میباشد که شباهت زیادی به زبان های سی و سی پلاس پلاس دارد. اما کار کردن با آن به شدت آسان و دلنشین می باشد. یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده زبان برنامه نویسی سی شارپ چند منظوره بودن است یعنی شما می توانید از سی شارپ در طراحی وب و تولید اپلیکیشن های موبایل (اندروید و آی او اس) استفاده کنید. بازار کار سی شارپ در ایران و خارج کشور بسیار خوب و قابل قبول می باشد.

توجه: اگر به دنبال یادگیری و آموزش برنامه نویسی سی شارپ هستید پیشنهاد میکنم به مقاله چگونه متخصص سی شارپ شویم ؟ سر بزنید و این مقاله رو مطالعه کنید. در این مقاله علاوه بر نحوه یادگیری برنامه نویسی سی شارپ، منابع خوبی برای آموزش برنامه نویسی سی شارپ قرار داده ایم.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 3 دیدگاه
Avatar
Alireza
پاسخ دهید

سلام و درود اجازه کپی هست (پیچ اینستاگرام)

Avatar
Mahsa
پاسخ دهید

سلام .ممنونم ازمقالات خوبتون.
شماتومقاله ی برنامه های تحت وب قسمت ویژگی ها گفتیدکه
سرعت دسترسی به نرم افزار وب ازسرعت بالاوعملکردبسیاربهتر ومطلوب تری برخورداراست.

ولی اینجا میگید نرم افزارهای ویندوز باسرعت پاسخگویی سریع به کاربردرپنجره ویندوز قابلیتی هستش که نرم افزارهای وب کمتردارند.
الان دقیقاکدوم سرعتشون بالاتره ؟درحقیقت؟


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید