check home phone-call search send

مهارت های یک طراح سایت

هر طراح سایت باید تعدادی مهارت داشته باشد تا بتواند در حوزه طراحی سایت موفق باشد. در این مقاله میخواهیم به بررسی مهارت های یک طراح سایت بپردازیم و ببینم یک طراح سایت باید چه مهارت هایی داشته باشد تا بتواند در این حوزه موفق شود. البته به صورت صد در صد نمیخواد این مهارت رو کسب کند اما باید آشنایتی با این مهارت ها داشته باشید.

مهارت های یک طراح سایت

مهارت های یک طراح سایت

در این بخش سعی می کنم تعدادی از مهارت های مورد نیاز یک طراح سایت رو به صورت لیست معرفی کنم و در مورد هر مهارت توضیحاتی رو ارائه دهم. بهتون پیشنهاد میکنم به صورت دقیق توضیحات این مهارت ها رو مطالعه کنید تا متوجه شوید مهارت های یک طراح سایت رو بلد شوید. 

  • تجربه کاربری (UX)
  • رابط کاربری (UI)
  • زبان HTML
  • زبان CSS
  • JavaScript و Ajax
  • ASP, PHP, Java, Python و …
  • طراحی واکنشگرا
  • سئو
  • مدیریت سرور
  • مدیریت پروژه
  • مهارت های ارتباطی و کلامی

1- تجربه کاربری (UX)
مباحث تجربه کاربری رو در مقاله UI و UX چیست؟ و تفاوت به صورت کامل صحبت کردیم این مهارت اولین مهارت یک طراح وب نیست ولی وقتی شما کد نویسی بلد شدید یکی از مهارت هایی است که باید تا حدودی آشنا باشید و بدونید در چه زمینه ای است. پیشنهاد میکنم حتما این مقاله ای که معرفی کردیم رو مطالعه کنید.

2- رابط کاربری (UI)
بحث بعدی که به نظرم یکی از مهمترین مهارت های یک طراح سایت است و باید واقعا تا می تواند خودش را در آن قوی کند بحث UI یا همون رابط کاربری است. در مقاله UI و UX چیست؟ و تفاوت در این بارها کالم صحبت کرده ایم. پیشنهاد میکنم حتما این مقاله رو کامل مطالعه کنید. بعضی وقت ها شما کد نویسی بلد هستید اما بحث رابط کاربری یا همان UI تون به شدت ضعیف است و همین امر باعث ضربه به کارتون می شود.

3- زبان HTML
اولین مهارت از مهارت های یک طراح سایت همین مسلط بودن به زبان نشانه گذاری HTML است. پس در ابتدای کار باید به زبان HTML مسلط شوید و این زبان نشانه گذاری رو خوب بلد شوید. HTML مخفف Hyper Text Markup Language و به معنای “زبان نشانه‌گذاری ابرمتن” است. اگر بخواهیم بگیم HTML چه نقشی دارد باید گفت HTML سنگ بنای وب است. یعنی چارچوب یک صفحه وب توسط HTML مشخص می شود. HTML یک زبان رایانه‌ای که برای تدوین قالب و طراحی صفحات وب به کار برده می‌شود. در مقاله html چیست به صورت کامل HTML رو معرفی کرده ایم.

4- زبان CSS
دومین مهارت از مهارت های یک طراح سایت دانشتن زبان CSS است. بهتون پیشنهاد میکنم به صورت کامل و دقیق به CSS مسلط شوید. در مقاله بخش بالا گفتیم که از html برای نمایش المان ها و لایه بندی ساختار صفحه استفاده می شود و برای طراحی یک صفحه و زیبایی سازی صفحه، امکانات خوبی را در اختیار طراح سایت قرار نمی دهد. با آمدن زبان css این مشکل زیبا سازی صفحات وب حل شد. 
css مخفف Cascading Style Sheets می باشد که نحوه نمایش عناصر داخل یک صفحه رو مشخص می کند و به طراح کمک میکند که بتوانند به تمام بخش ها و عناصر یک صفحه کنترل داشته باشد. اگر میخواهید با CSS بیشتر آشنا شوید مقاله css چیست رو مطالعه کنید.

5- JavaScript و Ajax
بعد از اینکه به HTML و CSS مسلط شدید سعی کنید با زبان جاوااسکریپت و تکنولوژی ایجکس آشنا شوید و این دو رو هم یاد بگیرید. جاوااسکریپت یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، چند رویه و تفسیری است که در کنار html و css، یکی از سه هسته صفحات دنیای وب می‌باشد. زبان جاوااسکریپت را میتوان به صورت ساخت یافته و شی گرا استفاد کرد. در جاوااسکریپت اشیاء با اضافه شدن متدها و خصوصیات پویا به اشیاء خالی ساخته می‌شوند. در کل برای ایجاد ارتباط بین کاربر و سایت میتوان از جاوااسکریپت استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با جاوااسکریپت مقاله جاوااسکریپت چیست رو مطالعه کنید.

6- ASP, PHP, Java, Python و …
تا این لحظه شما از مهارت های یک طراح سایت با 5 مهارت خیلی ضروری آشنا شده اید. برای برنامه نویسی سایت باید یک زبان برنامه نویسی رو یاد بگیرید. در حال حاضر تعداد زیادی زبان برنامه نویسی وجود دارد که شما می توانید یکی رو بر اساس علاقه و بازار کار یاد بگیرید. مثلا ASP.Net یا PHP که جز بهترین های این حوزه هستند. البته زبان های دیگری هم وجود دارند.

7- طراحی واکنشگرا
مهارت بعدی که به شدت توصیه میکنم حتما در آن قوی شوید مهارت واکنشگرا کردن سایت است. در حال حاضر اکثر سایت ها به نسخه موبایل نیاز دارند پس تا می توانید در این بخش قوی شوید. 

8- سئو
یکی از مهمترین مهارت های یک طراح سایت ، سئو است. متاسفانه این مهارت به تازگی در بین طراحان سایت رواج پیدا کرده است و قبلا کسی اصلا به مباحث سئو در بخش کد نویسی سایت توجه نمیکرد. بهتون پیشنهاد میکنم حتما یک دوره سئو بخصوص سئو کدنویسی رو بگذرانید.

9- مدیریت سرور
کسب حداقل اطلاعات در خصوص نحوه کار سرور و مدیریت آن بسیار ارزشمند خواهد بود. اکثر طراحان وب سایت خود را از مسائل مربوط به سرور دور نگه می دارند، اما اگر بدانید که سرور چگونه درخواست ها را مدیریت می کند، قادر خواهید بود که وب سایت های حرفه‌ای‌تر را طراحی کنید.
البته برای توسعه دهندگان وب توصیه می شود که مدیریت سرور را حداقل در حد متوسط یاد بگیرند تا اگر مشکلی پیش آمد بتوانند اقدام به رفع خطا کنند.

10- مدیریت پروژه
مدیریت پروژه از آن جمله مهارتی‌هایی می باشد که در هر کسب و کاری نیاز است. طراحی سایت نیز مستثنا نیست. مهارت مدیریت پروژه به شما این اطمینان را می دهد که پروژه را در مسیر درست به جلو ببرید و در نهایت با موفقیت آن را به اتمام برسانید. این کار به ظاهر ساده نتایج شگفت انگیزی را به همراه دارد؛ پس به سادگی از کنار این مهارت رد نشوید.

11- مهارت های ارتباطی و کلامی
در اکثر مقالات که در مورد افراد فریلنسر و آزادکار صحبت کرده ام به صورت کاملا مستقیم به این مهارت اشاره کرده ام. دوستان عزیز در هر صنف یا کاری هستید باید مهارت های ارتباطی و کلامی خودتون رو تقویت کنید. شما وقتی می توانید پیشرفت کنید که این دو مهارت رو قوی کرده باشید. بخصوص اگر فریلنسر هستید و به صورت شخصی کار می کنید این دو مهارت به شدت به شما کمک می کند. در کنار یادگیری مهارت های یک طراح سایت حتما حتما این دو مهارت فراموش نشود.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 3 دیدگاه
Avatar
Reza
پاسخ دهید

سلام جناب همتی، اینطوری ک شما فرمودید باید تمام زبان های سمت سرور رو یادبگیریم☹️

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Reza
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    نمی خواد عزیز دل
    یکی از سمت سرورها رو یاد بگیرید کافیه
    نیاز نیست کلشون رو یاد بگیرید

Avatar
Matin
پاسخ دهید

بسیار مفید و عالی بود . مطالب سایت سورس ایران برای هر دسته از افراد ساده و جذاب است .
خیلی ممنون از بابت سایت فوق العادیتان .


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید