check home phone-call search send

جشنواره نوروزی سورس ایران شروع شد - 😍 تا 50 درصد تخفیف واقعی 😍

مشاهده محصولات
  • 00روز
  • 00 ساعت
  • 00دقیقه
  • 00 ثانیه

مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت

بعد از اینکه مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی رو در سایت منتشر کردیم تعداد زیادی از کاربران درخواست اینو رو داشتن که مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت رو هم مورد بررسی قرار دهیم. در این مقاله میخواهم به صورت کامل مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت رو به صورت کامل بررسی کنم و ببینیم بعد از چه مدت میتوانیم یک طراح وبسایت شویم. پس اگر میخواهید بدونید مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت چه قدر است این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت

قبل از اینکه شروع به توضیحات در مورد مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت کنیم باید ببینیم ما از طراحی وب سایت چه چیزهایی رو میخواهیم یاد بگیریم. بعد از اینکه مشخص کردیم چه چیزی رو میخواهیم یاد بگیریم میتوانیم تعیین کنیم در چه مدت می شود کامل مسلط شد. 

فرانت اند یا بک اند 

از  ابتدا باید مشخص کنید میخواهید ظاهر سایت رو درست کنید یا بخش برنامه نویسی (پشت صحنه) سایت یا به قول طراحان وب سایت میخواهید فرانت اند کار کنید یا بک اند، تا مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت مشخص شود. اگر نمیدونید فرانت اند و بک اند چی هستند پیشنهاد میکنم مقاله فرانت اند و بک اند در طراحی سایت از سایت آموزش وردپرس، وردپرسی شو رو مطالعه کنید. 

فرانت اند 

اگر میخواهید فرانت اند کار کنید باید به HTML، CSS، جاوااسکریپت و جی کوئری مسلط باشید تا بتوانید یک طراح سایت حرفه ای شوید. خوب برای یادگیری اینها باید چه مقدار وقت بذاریم تا کامل مسلط شویم. در مورد هر کدام از این زبان ها و مدت زمان یادگیرشون مقالات جدایی منتشر کردیم که در این بخش خلاصه ای از هر مقاله رو میاریم ولی پیشنهاد میکنم حتما هر مقاله رو به صورت جدا و کامل مطالعه کنید.

زبان نشانه گذاری HTML: قبلا از اینکه در مورد HTML صحبت کنیم پیشنهاد میکنم مقالات html چیست و مدت زمان یادگیری html رو کامل مطالعه کنید. کسی که میخواهد به HTML مسلط شود کافیه 10 ساعت برای یادگیری و 50 ساعت برای تمرین مباحثی که یاد گرفته است وقت صرف کند تا به HTML مسلط شود.

CSS: برای اینکه بدونید CSS چیست و مدت زمان یادگیری آن چه قدر است پیشنهاد میکنم مقالات css چیست و مدت زمان یادگیری css را مطالعه کنید. اگر میخواهید به CSS کامل مسلط شوید حدود 20 ساعت آموزش نیاز دارید و تقریبا 100 ساعت هم تمرین این آموزش هایی که یاد گرفته اید. 

زبان جاوااسکریپت: حال به سراغ جاوااسکریپت میرویم. در مورد جاوااسکریپت هم مقالات مفیدی قرار داده ایم که پیشنهاد میکنم مقالات جاوااسکریپت چیست و مدت زمان یادگیری جاوااسکریپت را کامل مطالعه کنید. معمولا براس تسلط به جاواسکریپت باید حدود 20 تا 80 ساعت برای آموزش قرار دهید و بین 200 تا 500 ساعت هم برای تمرین تا به زبان جاوااسکریپت مسلط شوید.

جی کوئری: اگر میخواهید بدونید جی کوئری چیست و مدت زمان یادگیری آن چه قدر است پیشنهاد میکنم مقالات جی کوئری چیست و مدت زمان یادگیری جی کوئری را کامل مطالعه کنید به صورت کامل این مطالب رو آموزش داده ایم. برای تسلط به جی کوئری باید 40 تا 80 ساعت برای یادگیری و آموزش جی کوئری وقت صرف کنید و حدود 400 تا 600 ساعت هم برای تمرین مطالب آموزش داده شده، تا بتوانید به کتابخانه جی کوئری مسلط شوید.

 بک اند

بعد از اینکه در مورد فرانت اند صحبت کردیم حال به سراغ بک اند یا همون پشت صحنه برویم. تکنولوژی های بک اند عموما شامل زبانهای برنامه نویسی مانند PHP، ASP.Net ، Python و غیره می باشند. همچنین برای اینکه این تکنولوژی ها آسان تر نیز شوند گاهی از فریم ورک هایی مانند Ruby on Rails، Cake PHP و … برای سرعت دادن به توسعه برنامه استفاده می شود. که در این بخش ما در مورد PHP  و ASP.Net صحبت میکنیم که بازار کار خوبی در ایران دارند.

ASP.Net: در ابتدا لطفا مقالات ای اس پی دات نت چیست، مدت زمان یادگیری ASP.Net، تاریخچه زبان برنامه نویسی ASP.Net و آموزش تصویری ASP.Net با سی شارپ را مطالعه کنید. برای اینکه به صورت حرفه ای به تکنولوژی ASP.Net مسلط شوید باید حدود 100 ساعت برای یادگیری ASP.Net وقت بذارید و حدود 1000 ساعت هم برای تمرین، تا بتوانید به صورت حرفه ای و درست به ASP.Net مسلط شوید.

PHP: بعد از اینکه در مورد ASP.NET صحبت کردیم حال به سراغ زبان PHP میرویم. پیشنهاد میکنم در ابتدا مقالات PHP چیست و زمان لازم برای یادگیری php را مطالعه کنید. برای اینکه به زبان برنامه نویسی PHP به صورت حرفه ای و عالی مسلط شوید باید حدود 100 تا 150 ساعت برای یادگیری PHP وقت صرف کنید و حدود 1000 تا 1500 ساعت هم برای تمرین مباحثی که یاد گرفته اید. 

 مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت

خب تا این لحظه متوجه شده اید باید چه مقدار وقت برای هر کدوم از تخصص ها صرف کنید تا به آن مسلط شوید. خوب بر اساس این مطالب میتوانید تا حدودی متوجه مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت شوید. البته بستگی دارد چه چیزی را یاد بگیرید. میتوانید مطالبی رو که قرار است یاد بگیرید رو انتخاب کنید و بعد مقدار ساعت های آنها رو با هم جمع بزنید تا به یک عدد تقریبی برسید. 

پیشنهاد میکنم حتما مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی را کامل مطالعه کنید چون خیلی راحت متوجه می شوید برای یادگیری هر زبان برنامه نویسی باید به چه چیزهایی توجه کنید.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 30 دیدگاه
Avatar
Abolfazl Najafi
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید من دوتا سوال داشتم
اول اینکه با توجه به تجربه شما من فرانت اند رو شروع کنم یا بک اند؟
و اینکه میشه فقط توی یکی از شاخه ها مثلا بین فرانت اند و بک اند یکی رو فقط به صورت حرفه ای یاد گرفت و درباره یکی هیچ تخصصی نداشت؟

Avatar
Abolfazl Najafi
پاسخ دهید

سلام و خسته نباشید من دوتا سوال داشتم، یکی اینکه به نظر شما با تجربه ای که دارید پیشنهاد میکنید من فرانت اند کارکنم یا بک اند؟
و یه سوال دیگه اینکه بدون هیچ پیش زمینه ای و از حد صفر میتونم یکی از شاخه هارو انتخاب کنم مثلا فرانت اند یا بک اند فقط یکی رو به صورت حرفه ای ادامه بدم و درباره یکی هیچ تخصصی نداشته باشم؟

Avatar
Hannah
پاسخ دهید

سلام. واسه کسی که بخواد پروژه ای کار کنه و نخواد جایی استخدام بشه کدام زبان ها رو بهتره یاد بگیره؟ فرانت اند یا بک اند؟

Avatar
Taha Sbaghy
پاسخ دهید

سلام من سی شارپ رو یاد گرفتم و html , css الان بنظرتون الان برم asp.net یاد بگیرم یا برم برای چیز دیگه؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Taha Sbaghy
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    خوبه دیگه برید سمتش
    دوره های مختلفی برای این موضوع داخل سایت قرار دادیم

Avatar
Alireza
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید
ایا برای یادگیری طراحی سایت باید زبان انگلیسی کاملا تسلط داشته باشم؟؟
یک سایت طراحی کردن به طور حرفه ایی چقدر زمان میبره؟
چقدر زمان میبره که یک طراح سایت حرفه ایی بشیم؟
مرسی از سایت خوبتون

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Alireza
    پاسخ دهید

    سلام علیرضا جان
    وقتت بخیر
    سوال اول: نه نیاز نیست ولی بلد باشی خوبه
    سوال دو : بستگی به سایت داره – شاید یک سایت تو 3 4 روز طراحی بشه یک سایت تو یک سال – بستگی به آپشن ها و امکانات سایت داره
    سوال سوم: چیزی بین 800 تا 1200 ساعت وقت مفید
    خواهش میکنم
    موفق باشید

Avatar
pouya
پاسخ دهید

سلام وقتی همه مباحثی رو که گفتید یا گرفتم فقط میتونم سایت ها رو دیزاین کنم؟ نمیتونم خودم به تنهایی یه سایت بسازم؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ pouya
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    چرا نتونید
    می تونید و اصلا مشکلی نیست
    فقط باید گام به گام جلو برید و عجله نداشته باشید

Avatar
محمد تقوی
پاسخ دهید

سلام اقای همتی شما میگید من فرانت کار کنم یا بک اند یا فول استک

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ محمد تقوی
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    این بستگی به خودتون داره
    به کدوم بخش علاقه دارید
    ابتدا فرانت کار کنید اگر دوست داشتید سمت بک هم برید چون جذاب هستش

Avatar
فرشاد میرزایی
پاسخ دهید

این زمانها برای آموزش تئوری هستند.اگه پروژه محور کار کنید خیلی زودتر مسلط میشید و حتی ممکنه این زمانه نصف بشن.

Avatar
مهدیه
پاسخ دهید

سلام یادگیری وکارکردن وب سایت تویسی به سن مربوطه؟ینی اگه زیر ۱۸سال باشی نمیتونی کارکنی؟

Avatar
مهدی
پاسخ دهید

برای یادگیری طراحی سایت باید حتما به کلاس رفت؟ یا با فیلم اموزشی و پک هم میشه.؟

Avatar
حامد
پاسخ دهید

سلام
مطالبتون خیلی عالی بودن ممنون از سایت خوبتون..
منم تازه شروع به کار کردم اما روزانه نیم ساعت مطالعه میکنم نیم ساعتم تمرین..
بلاخره بستگی به هدف داره که از برنامه چی میخوای….
یکی از دوستان من نزدیک شیش سال تمامه برنامه نویسی هارو یاد گرفت حتی شبکه هم کار میکرد.که الان تو بانک کار میکنه بهترین درامدو داره …
بنظر من همچی به تلاش داره هدف داره..
کسی که واقعا هدف داشته باشه برای کارش،
به زمانش زیاد نگاه نمیکنه میره جلو

Avatar
علی
پاسخ دهید

سلام ببخشید.من اگر با روزی 8 ساعت شروع کنم بعد چند ماه میتونم به درامد حدود 1/5 ملیون برسم؟و حدودا بعد چند ماه به درامد 3 تا 4 تومن؟ممنون

Avatar
امیر رضا
پاسخ دهید

سلام.من قطعا میخوام حرفه ای بشم اما چون شغلی ندارم و باید مخارج خودم رو تامین کنم میخواستم بدونم با روزی شش ساعت بعد دوماه میتونم به یک درامد حداقلی حدودا یک تومن برسم یا توی یه شرکت مشغول به کار بشم؟

Avatar
امیر رضا
پاسخ دهید

سلام.شما گفتین درامدش ناچیز هست.مثلا چقدر حدودا؟از 1 تومن کمتره؟؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ امیر رضا
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    اره دیگه
    در همون حد
    ولی پیشنهاد میکنم حرفه ای یاد بگیرید تا درآمد خیلی بیشتری داشته باشید

Avatar
امیر رضا
پاسخ دهید

سلام.سه سطح گفته بودین.برای کسب درامد ایا سطح مقدماتی جوابگو هست.یعنی مقدماتی یاد داشته باشیم میتونیم شروع به کسب درامد هر قدر هم ناچیز کنیم؟بعد برای اینکه بک اند کار کنیم جاوا اسکریپت و جی کویری تو کدوم سطح کار کنیم و همینطور برای فرانت اند.ممنون

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ امیر رضا
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    اره میشه – ولی درآمدش زیاد نیست
    پیشنهاد میکنم حرفه ای بشید
    اگر واقعا یک سال کامل وقت بذارید به یک برنامه نویس خوب تبدیل می شوید.

Avatar
میلاد
پاسخ دهید

سلام اگر تخصصfront endرو یاد بگیریم کافیه؟


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید