check home phone-call search send

مدت زمان یادگیری زبان روبی

سعی کردیم در این مدت ابتدا یک زبان برنامه نویسی رو کامل معرفی کنیم بعد در مورد مدت زمان یادگیری آن صحبت کنیم. در مقاله روبی چیست به صورت کامل در مورد زبان برنامه نویسی روبی صحبت کردیم و در این مقاله مدت زمان یادگیری زبان روبی رو مورد بررسی قرار میدهیم.

مدت زمان یادگیری زبان روبی

دوستان در مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چند مورد را بررسی کردیم که تاثیر بسزایی در مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی دارند. این چند مورد را دوباره در این مقاله به صورت کلی ذکر میکنیم.

  • زبان برنامه نویسی 
  • زمان روزانه برای برنامه نویسی
  • تمرین و تکرار 
  • الگوریتم و فلوچارت 
  • ضریب هوش
  • زبان انگلیسی 
  • ریاضیات 
  • سن 
  • اراده و حوصله‌

روبی چیست

روبی یک زبان برنامه نویسی پویا، شی گرا و انعطاف پذیر است. زبان برنامه نویسی روبی شی گرایی اسمال تاک و ویژگی نگارشی پرل رو با هم در خود دارد. روبی توسط یک برنامه نویس ژاپنی به نام یوکیهیرو ماتسوموتو احتراع شده و ویژگی های گوناگون زبان های پرل، آیفل، لیسپ و اسمال تاک الهام بخش یوکیهیرو ماتسوموتو در ساخت روبی بودند. پیشنهاد میکنم مقاله روبی چیست را جهت آشنایی بیشتر با زبان برنامه نویسی روبی مطالعه کنید.

نکته ۱ : زبان پرل از برنامه نویسی شی گرایی، تابعی و بازتابی رو پشتیبانی می کند.

مدت زمان یادگیری روبی

مدت زمان یادگیری زبان روبی

بعد از اینکه گفتم روبی چیست و توضیحاتی ارائه دادیم حال به سراغ بررسی مدت زمان یادگیری زبان روبی آمده ایم و مثل بقیه مقالات باز مدت زمان یادگیری این زبان رو از سه سطح مورد بررسی قرار میدهیم.

یادگیری مقدماتی زبان برنامه نویسی روبی:

برای اینکه با زبان برنامه نویسی روبی آشنا شوید و اصول اولیه این زبان رو یاد بگیرید و بتوانید برنامه کوچیک رو با این زبان بنویسید باید حداقل 15 تا 20 ساعت برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی روبی وقت بذارید و حدود 150 تا 200 ساعت هم برای تمرین کنار بذارید. تمرین یه مقدار بیشتر باشد خیلی بهتر می شود.

یادگیری مقدماتی زبان برنامه نویسی روبی:

اگر خواستید پروژه های بزرگتر رو بنویسید و تا حدودی قوی تر کار کنید باید حداقل 90 تا 120 ساعت برای یادگیری برنامه نویسی روبی وقت صرف کنید و حدود 800 تا 1000 ساعت برای تمرین وقت بذارید. حتما تمرین کردن رو جدی بگیرید.

یادگیری مقدماتی زبان برنامه نویسی روبی:

بعضی دوست دارند به صورت حرفه ای کار کنند و پروژه های عظیم رو با این زبان کدنویسی کنند. این افراد حداقل باید 200 ساعت برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی روبی وقت بذارند و حدود 1500 ساعت هم باید وقت برای تمرین در نظر بگیرند.

نکته: این آمار که ارائه دادیم یک آمار تقریبی برای یادگیری روبی است و برای هر کس با شرایطش فرق میکند. پیشنهاد میکنم مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی رو حتما مطالعه کنید.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید