check home phone-call search send

مدت زمان یادگیری جاوااسکریپت

بعد از اینکه مقاله جاوااسکریپت چیست را در سایت منتشر کردیم حال به سراغ مدت زمان یادگیری جاوااسکریپت میرویم و میخواهیم بدونیم در چه مدت می توان به زبان جاوااسکریپت مسلط شد. البته قبلا در سایت چند مقاله با عناوین مدت زمان یادگیری html و مدت زمان یادگیری css در سایت منتشر کردیم که مورد پسند و استقبال کاربران قرار گرفتند که همین دلیل باعث شده که در مورد بقیه زبان های برنامه نویسی هم بنویسیم.

مدت زمان یادگیری جاوااسکریپت

دوستان در مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چند مورد را بررسی کردیم که تاثیر بسزایی در مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی دارند. این چند مورد را دوباره در این مقاله به صورت کلی ذکر میکنیم.

  • زبان برنامه نویسی 
  • زمان روزانه برای برنامه نویسی
  • تمرین و تکرار 
  • الگوریتم و فلوچارت 
  • ضریب هوش
  • زبان انگلیسی 
  • ریاضیات 
  • سن 
  • اراده و حوصله‌

جاوااسکریپت

قبل از اینکه در مورد مدت زمان یادگیری جاوااسکریپت صحبت کنیم ابتدا بگیم که جاوااسکریپت چیست؟، جاوااسکریپت یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، چند رویه و تفسیری است که در کنار html و css، یکی از سه هسته صفحات دنیای وب می‌باشد. زبان جاوااسکریپت را میتوان به صورت ساخت یافته و شی گرا استفاد کرد. در جاوااسکریپت اشیاء با اضافه شدن متدها و خصوصیات پویا به اشیاء خالی ساخته می‌شوند. در کل برای ایجاد ارتباط بین کاربر و سایت میتوان از جاوااسکریپت استفاده کرد. اگر میخواهید به صورت کامل با زبان جاوااسکریپت آشنا شوید پیشنهاد میکنم مقاله جاوااسکریپت چیست را کامل مطالعه کنید.

دلیل به وجود آمدن جاوااسکریپت :

وقتی از HTML و CSS استفاده میکنیم صفحات به صورت ایستا ارائه می شوند اگر بخواهیم صفحات وب رو به صورت داینامیک و متحرک طراحی کنیم بهترین گزینه برای داینامیک کردن صفحات وب استفاده از جاوااسکریپت است. شرکت Netscape برای ایجاد و کنترل ارتباط بین مخاطبان سایت و صاحبان سایت از جاوااسکریپت استفاده کرد.

مدت زمان یادگیری زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت

مدت زمان یادگیری جاوااسکریپت

بعد از اینکه در مورد جاوااسکریپت صحبت کردیم حال به سراغ مدت زمان یادگیری جاوااسکریپت برویم. جاوااسکریپت بر خلاف html و css که زبان برنامه نویسی نبودند یک زبان برنامه نویسی است پس روند یادگیری آن سخت تر و زمان بر است. مدت زمان یادگیری جاوااسکریپت بسته به مقدار یادگیری دارد. میخواهید مبتدی باشید، متوسطه یا حرفه ای و حوزه کاری که میخواهید از جاوااسکریپت استفاده کنید بستگی دارد.

یادگیری مقدماتی جاوااسکریپت

معمولا کسانی که میخواهند از جاوااسکریپت برای کارهای مثل طراحی قالب و این سبک کار استفاده کنند تا حد مقدماتی بدونند کافیه و احتیاج نیست به صورت حرفه ای یاد بگیرند. معمولا اگر کسی بخواهد به صورت مقدماتی جاوااسکریپت را فرا بگیرید. باید 100 ساعت وقت مفید بذارد. این 100 ساعت شامل 6 تا 10 ساعت آموزش و 90 تا 94 ساعت تمرین می شود. حال بستگی به خود شخص دارد که چطوری و در چه تایمی این مقدار وقت رو صرف یادگیری جاوااسکریپت و تمرین کند. در بحث یادگیری جاوااسکریپت، باید بحث تمرین به شدت مورد توجه قرار گیرد. چون بدون تمرین هیچ اتفاقی نمیفتد.

یادگیری متوسطه جاوااسکریپت

اگر میخواهید علاوه بر قالب در بخش های مختلف سایت از جاوااسکریپت استفاده کنید باید پا رو فراتر بگذارید و تا حدودی تا مرز متوسط خود را برسانید تا بتوانید از جاوااسکریپت استفاده مفیدی داشته باشید. معمولا برای یادگیری جاوااسکریپت در حد متوسط باید حداقل 200 ساعت وقت مفید بذارید. که 15 تا 25 ساعت بحث آموزش می شود و 175 تا 185 ساعت هم بحث تمرین می شود. که باز تاکید می کنم بحث تمرین رو جدی بگیرید. در این بخش پیشنهاد میکنم خیلی بیشتر از این مقداری زمانی که برای تمرین گفته ایم تمرین کنید. چون جاوااسکریپت به تمرین زیادی نیاز دارد.

یادگیری پیشرفته جاوااسکریپت

بعضی وقت ها میخواهیم با جاوااسکریپت فراتر از وب کار کنیم و میخواهیم در نوشتن پروژه های عظیم و اپلیکیشن های فوق العاده قوی استفاده کنیم. در این بخش باید یادگیری جاوااسکریپت در حد پیشرفته و حرفه ای باشد. معمولا برای یادگیری جاوااسکریپت در سطح حرفه ای باشد وقتی در حد 500 تا 1000 ساعت مفید بذارید. که 50 تا 100 ساعت بحث آموزش می شود و 450 تا 900 ساعت هم بحث تمرین جاوااسکریپت می شود. حتما حتما بحث تمرین رو جدی بگیرید.

حوزه کاری جاوااسکریپت

حوزه کاری جاوااسکریپت: 

بعضی وقت ها این مقدار ساعت آموزش و تمرین بستگی به حوزه کاری هم دارد. علاوه بر حوزه کاری، این مقدار ساعت آموزش و تمرین کلا بستگی به خود شخص و حوزه کاری دارد.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 12 دیدگاه
Avatar
mohamad
پاسخ دهید

یا خدا 900 ساعتو از کجا اوردی !!!!!!!
اگه به یه زبان برنامه نویسی رو بلد باشین خیلی که طول بکشه دیگه آخر آخرش دوماه تا سطح حرفه ای اگرم پیگیر باشید خیلی سریعتر من تو یه هفته تاسطح حرفه ای یادگرفتم آخه 900 ساعت خدایی!!!؟؟ میگم اگه منطق برنامه نویسی رو بلد باشید خیلی سریع جزو زبان های خیلی راحته مثله پایتون بلکه ام ساده تر فقط یه سری نکات اضافه داره با اکما اسکریپت ها و دام و اینجور چیزا به نظرم تو صد ساعت دیگه به نظرم یاد بگیرید تازه اگه بخواین خیلی دیگه عمیق بشین ولی منطق برنامه نویسی رو باید بلد باشین خداییش من نمیدونم 900 ساعت چجوری حساب میکنین

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ mohamad
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    شما خودتون میگید اگر یک زبان دیگه بلد باشه
    اگر بلد نباشه چی میشه؟
    اصل موضوع یادگیری منطق برنامه نویسی هستش و بعدش یادگیری خود زبان
    ما اصول و مبانی رو در نظر میگیریم
    منطق برنامه نویسی و بحث الگوریتم
    بعدش خود زبان
    و یکی از فریم ورک هاش رو هم در نظر میگیریم که بشه این مقدار

Avatar
علی
پاسخ دهید

سلام اگ ما جاوا اسکریپتو در حد خوب بلد باشیم چقدر زمان میخواد برای یادگیری فریمورکی مثل ریکت ؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ علی
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    به نظرم حداقل 400 تا 800 ساعت
    این زمان برای آموزش + تمرین و چند پروژه هستش
    موفق باشید

Avatar
مجید
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید
اینکه نوشته بودید برا حرفه ای شدن در js باید 500 تا هزار ساعت وقت بذاریم منظورتون از مقادماتی تا حرفه ای اینقده یا
یا هرکدوم جدا ؟

Avatar
م ث ی م
پاسخ دهید

ریاضیات چه نقشی در یادگیری یک زبان دارد اصلا کاربرد اون چیه
مثلا وقتی تابع sin() در جاوااسکریپت کار سینوس انجام میده چرا باید ما هم مثلثات در ریاضی بلد باشیم

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ م ث ی م
    پاسخ دهید

    سلام
    یادگیری ریاضیات در حد پیشرفته نیاز نیست
    همین بخش ریاضیات مبتدی و اصول اولیه، کافیه و نیاز به بیشتر نیست
    موفق باشید

Avatar
Pooyan
پاسخ دهید

با سلام
با js میشه اپ موبایل نوشت یا فقط برای طراحی سایت است؟
و اینکه این js برای بک اند بیشتر استفاده میشود یا فرانت اند؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Pooyan
    پاسخ دهید

    از جاوااسکریپت برای همه چیز می شه استفاده کرد
    هم فرانت اند که از ری اکت و جی کوئری میشه استفاده کرد یا برای بک اند از فریم ورک های دیگه ای
    واسه همه چی میشه دیگه

Avatar
iman
پاسخ دهید

اقا چطوری تمرین کنم من ویدعو های یوتیوبو میبینم ولی چیزی بهم یاد نمیدن ک بتونم باهشون تمرین کنم


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید