check home phone-call search send

لاراول چیست

بعد از اینکه در مورد زبان های برنامه نویسی مقاله نوشتیم حال میخواهیم در مورد فریم ورک های برنامه نویسی صحبت کنیم. قبلا مقاله PHP چیست در سایت منتشر کردیم حال میخواهیم در مورد فریم ورک لاراول مطالبی رو ارائه دهیم و جواب سوال لاراول چیست رو دهیم. پس اگر میخواهید با فریم ورک php آشنا شوید این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

لاراول چیست

لاراول چیست

لاراول (Laravel) یک فریم ورک متن باز زبان برنامه نویسی پی اچ پی که مبتنی بر معماری MVC است. لاراول یکی از قدرتمندترین فریم ورک های PHP است که به صورت متن باز و رایگان ارائه شده است. با استفاده از فریم ورک لاراول می توان برنامه های تحت وب رو به آسانی و با سرعت بالایی توسعه داد. یکی از مزایایی خوبی که فریم ورک لاراول دارد کد نویسی زیبا و خلاقانه است که همین امر باعث انعطاف پذیری این فریم ورک شده است. در این فریم ورک می توان عملکرد بسیاری از بخش ها را بدون نیاز به تغییر در کدهای اصلی تغییر داد.

نکته 1: در فریم ورک لاراول راه حل و شورت کد های (Short Code) مناسب برای کدهای تکرای در هنگام نوشتن اپلیکیشن ارائه می شود.

نکته جالب: فریم ورک لاراول از نقات قوت سایر فریم ورک ها استفاده کرده تا علاوه بر ایجاد لذت برنامه نویسی، باعث انعطاف پذیری بیشتری شود. به طور مثال فریم ورک لاراول از بسیاری از کتابخانه های فریم ورک سیمفونی نیز بهره می برد.

نکته2: فریم ورک لاراول در چند سال اخیر رشد چشم گیری داشته و در حال حاضر یکی از محبوب ترین فریم ورک های زبان PHP است.

بروز رسانی: یکی از بهترین مزیت های فریم ورک لاراول بحث بروز رسانی آن است. به روز رسانی لاراول با صرف کمترین زمان و انرژی با استفاده از ابزار Composer انجام می شود و می توانید در برنامه های خود از آخرین نسخه کتابخانه های این فریم ورک استفاده کنید.

مزایایی فریم ورک لاراول

مزایایی فریم ورک لاراول

  • یادگیری لاراول به شدت آسان است
  • راه اندازی لاراول آسان می باشد
  • به روز رسانی لاراول خیلی آسان است
  • بدون داشتن کد نویسی های تودرتو
  • لاراول مبتنی بر معماری منعطف MVC است
  • دارای قابلیت ماژولار (از جمله Bundle و Composer)
  • توسعه اختصاصی سیستم مسیر دهی (routing)
  • ارتباط با دیتابیس و اجرای دستورات به صورت سریع و آسان
  • اجرای آسان روندهای معمول برنامه نویسی مانند احراز هویت
  • بهره مندی از ORM با نام Eloquent با کارایی و انعطاف چشمگیر
  • بهره مندی از templating engine با نام Blade با امکانات مناسب
  • انجام تست های متعدد از واحد های مختلف برنامه با دستورات ساده

سایت لاراول

بعد از اینکه جواب سوال لاراول چیست رو دادیم به سراغ سایت لاراول بریم. شما برای کسب اطلاعات کامل در مورد فریم ورک لاروال می توانید به سایت لاروال به نشانی laravel.com مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد لاراول میتوانید به صفحه این فریم ورک در سایت گیت هاب با نام The Laravel PHP Framework مراجعه کنید. صفحه فریم ورک لاراول در سایت گیت هاب

مخترع فریم ورک لاراول 

فریم ورک لاراول توسط تیلور اوتول طراحی و پیاده سازی شده است. برای دسترسی و ارتباط با تیلور اوتول میتوانید به صفحه او در سایت گیت هاب مراجعه کنید. صفحه تیلور اوتول در سایت گیت هاب

مخترع فریم ورک لاراول

توجه: فریم ورک لاراول در مارس سال 2015 به عنوان معروف ترین فریم ورک PHP شناخته شد.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 2 دیدگاه
Avatar
معین
پاسخ دهید

سلام
بعد از یادگیری php ، یادگیری لاراول ضروریه؟
من واقعا متوجه نشدم یادگیری فریم وورک به جز بالاتر رفتن سرعت و قابل فهم بودن پروژه php ویژگی مثبت دیگه ای هم داره؟


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید